rauwmelkse kaas gegeten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door patty73, 9 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patty73

patty73 Actief lid

10 mei 2008
    109
    1
    0
    Wie heeft er tijdens de zwangerschap ook (per ongeluk) rauw melkse kaas gegeten?
    Maak me zorgen! Is dit terecht?

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wat voor kaas heb je gegeten dan? Als je echt rauw melkse kaas hebt gegeten, dan heeft het geen zin meer om je daar druk om te praten. Wat gebeurt is, is gebeurt. Maar gewoon niet meer doen. Echter, ik vraag me af of je zeker weet dat het rauwe melk was...

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Idem wat Vlinder zegt!

Geen zorgen maken. Gedane zaken nemen geen keer... en wat denk je gegeten te hebben? Rauwmelkse kazen komen namelijk niet erg vaak voor 'in het wild' :)

4. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Ik heb een tijdje terug ook per ongeluk rauwmelkse kaas gegeten. Ik bleef bij iemand eten en at een boterham met boerenkaas (kaas van de boerderij gemaakt van verse melk). Later hoorde ik dit pas. Gelukkig was er verder niks gebeurt, en gaat alles prima met de baby.

5. patty73

patty73 Actief lid

10 mei 2008
    109
    1
    0
    ik heb parmigiano regiano gegeten.
    Een harde kaas, vergelijkbaar met parmezaanse kaas. Echter parmezaanse kaas kan geen kwaad.
    Daarom een doosjes met van die voorgesneden snippers gekocht bij de Appie.
    Zag ik later op de deksel staan dat het gemaakt is van rauwe koemelk.
    Heb wat van die schaafsels over mijn koude pasta salade gedaan en gegeten. Het zal niet heel veel zijn geweest.
    Navraag gedaan bij een kaas winkel en die kon mij vertellen dat deze kaas idd van rauwe koemelk wordt gemaakt. Dit werd ook bevestigd op een internet site..
    Ben steeds zo voorzichtig geweest, maar heb me op het verkeerde been laten zetten door de vk. Doordat ze deze kaas bij de appie verkopen alszijnde parmezaanse kaas, heb ik dus ook niet meer gekeken.
    Stom stom stom, maar heb zo de balen ervan!
    Hoop dat het goed komt.help..

6. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

14 dec 2007
    235
    1
    0
    @Patty73
    Ik ging met precies de zelfde kaas de 'fout' in aan het begin van mijn zwangerschap.
    Toen ging ik er nog van uit dat je alleen geen schimmelkaas mag, terwijl de meeste schimmelkazen juist wel mogen.
    Maar de kans dat jij of je kindje er ziek van worden is echt ontzettend klein. Als je ongerust bent mag je altijd je verloskundige bellen

7. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Patty,

Je hebt deze vraag ook aan de verloskundige gesteld. Dubbele topics zijn niet toegestaan, daarom doe ik deze dicht.

Groetjes
    Elvira

Deel Deze Pagina