Ik en mijn vriend zijn al bijna een jaar bezig voor ons eerste kindje samen. Soms zakt de moed echt even in mijn schoenen na iedere maand weer die teleurstelling dat ik weer ongi wordt en het maakt je dan ook zo onzeker en vraagt je eigen dan van alles af. Is het ons wel gegund?! Kunnen we wel kindjes krijgen samen?! Ik geloof ook dat er hier dames zijn die al veel langer bezig zijn. En jullie hebben dat vast ook wel die vragen. Ik heb uit een vorige relatie al een zoontje van nu bijna 6 jaar. Ik ben nu 31. Ik moet eigenlijk morgen ongi worden maar had 3 dagen terug al wat bloed bij het afvegen en dacht ja hoor daar gaan we weer. Maar het komt en gaat. Gisteren ochtend verloor ik op het toilet een grote bloedstolsel (dit had ik bij de zwangerschap van mijn zoontje ook) en daarna geen spatje bloed meer maar vanmorgen weer wel dus de hoop is nu weer volledig weg en zal wel gewoon ongi worden. Maar wat kan je lichaam je toch voor de gek houden soms ken ik goed janken. Dit moest ik even kwijt en wie ook zijn hart wil luchten ga jullie gang xxx
Hoi hoi, Wij zijn van vorig jaar Juli begonnen aan onze (eerste) kinderwens! Eind vorig jaar hadden we dan ook eindelijk een positieve test in handen maar helaas in januari missed abortion geconstateerd. Uiteindelijk in april gecurreteteerd. .. Heeft me veelte lang geduurd.. maarja... aflopen vrijdag een spontane test gedaan van sensitest en die was zeker positief.. alleen zijn toen weekend weg gegaan dus zal vanmiddag bij thuiskomst opnieuw testen met een cb digitaal met conceptie. Ik voel me helemaaaaal niet zwanger!! en ben dus heel erg bang voor een teleurstelling vanmiddag! Een kindje is zoo gewenst hier!♡ Succes iig met geduld opbrengen, dat is wel een van de moeilijkste dingen wanneer je graag zwanger wilt worden! liefs
Hoi! Hier ook een jaar bezig en het doet idd ook zeer.. maar ik blijf ook denken aan de mensen die veel langer bezig zijn. Ik voel met je mee, elke maand weer de teleurstelling en bij mij duren de maanden errug lang..😧 Wij hebben een doorverwijzing naar de fertiliteitspoli misschien kunnen jullie ook naar de huisarts gaan? Heel veel succes en kop op! Het komt zoals het komt...❤ Gefeliciteerd Roever, duimen voor een oplopende test!
Wij zijn ook al een jaar en 2 maanden bezig voor ons eerste kindje! Vind 't ook erg moeilijk soms, maar hoop doet leven.. Ik kan (meestal) aardig snel over de teleurstelling heen stappen en weer door naar de volgende maand. Al wordt het wel hoe langer hoe moeilijker en begin ook steeds meer aan mezelf te twijfelen. We hebben woensdag onze eerste afspraak in het ziekenhuis, ben erg benieuwd en vind 't heel spannend. Maar wel heel fijn dat er nu gekeken wordt of er misschien wat mis is. Misschien voor jou ook een idee om de huisarts eens te raadplegen?! Houd moed!
Wij zijn 2,5 jaar bezig geweest met onze kinderwens, na een jaar gestart met IUI en na 5 pogingen overgestapt op IVF gelukkig na de eerste x zwanger. Wij hebben de moed nooit opgegeven maar wel tussenposes van pauze ingelast om onszelf weer op te laten. Maar omdat de wens zo groot is blijven we doorgaan. Elke keer de moed inpraten en je lichaam weer klaarmaken voor een nieuwe poging is zwaar. Wij hebben veel aan elkaar gehad door te praten, en zeker over het gevoel. Hoop voor jullie dat er snel een wondertje komt!
Ook wij zijn al bijna 1.5jr bezig voor een broertje of zusje voor onze zoon die in Jan 3jr wordt! De eerste zwangerschap liet ook zo lang op zich wachten, begin Februari een positieve test gehad en met de echo van 8 wk was er helaas geen kloppend hartje meer, daarna een curretage ondergaan. Altijd een regelmatige cyclus gehad tot de vorige cyclus, toen maar 18 dagen en nu inmiddels alweer dag 32 wat normaal maar 28 dagen is. Vanmorgen weer een witte test😞. Ook wij hebben as woensdag onze eerste afspraak in het ziekenhuis, dus ben heel erg benieuwd. @ Roever ik hoop voor jou ook vanmiddag een positieve test.
Nu 9 maanden (gaan nu ronde 9 in) bezig voor onze eerste. Deze maand begonnen met temperaturen en daardoor maak ik mij nog meer zorgen... Ik kan ook wel janken elke keer als ik ongesteld wordt.. Meestal zet ik me er wel snel overheen maar vooral de eerste keer als ik afveegt en bloed zie dan zakt ze moed in me in de schoenen. Had echt niet verwacht om zo lang bezig te zijn en ik vrees steeds meer dat wij richting MMM gaan. Vriend lief z'n sperma is van goede kwaliteit alleen is het wat weinig. En als ik dan ook maar iets minder vruchtbaar ben dan wordt het lastig zei de dokter toen. Dit is nu wel paar maanden geleden. We moesten maar terug komen als het na een jaar nog niet gelukt was.
Ik heb pas een echo gehad en daar was niks vreemds op te zien... eierstokken en baarmoeder zagen er goed uit. We hebben ons ook voorgenomen dat als we een jaar bezig zijn naar de huisarts stappen voor een doorverwijzing. We doen er echt van alles aan gezond eten ik slik al enige maanden puur mama van vsm en mijn vriend slikt ook tabletten die de vruchtbaarheid bevorderen. Iedere maand is anders heb laatste cyclus ook een cyclus gehad van 17 dagen en paar maanden terug ook al een keer. Ik zet me eigen er ook iedere keer vrij snel overheen. En al die loze kwalen iedere keer. Net als nu ook normaal doen mijn borsten zeer tot aan de dag dat ik heel erg ga vloeien maar verlies nu nog niet zo heel veel bloed het is alleen een beetje bij het afvegen maar mijn borsten doen nu al geen zeer meer en zo gaat het iedere maand weer anders waardoor je denkt zou het dan nu eindelijk. Ik leef ook met jullie mee! En 2.5 jaar bezig pfffff kop op hé meis ik ga hard voor iedereen duimen. Vond het moeilijk om dit topic te starten want ik lees hier ook vaak van stellen die dan al vele malen langer bezig zijn en dan denk ik wat is dan 10 maanden.
De ene maand gaat het wat beter dan de andere om met de teleurstelling om te gaan. Ik probeer de goede moed erin te houden. Maar ja richting de menstruatie is het altijd weer spannend. Wij zitten nu in ronde 8 voor ons eerste kindje. Wel heb ik meer dan een jaar moeten wachten tot mijn cyclus weer opgang kwam na het stoppen met de prikpil. :x Mijn verstand zegt: Binnenkort is het gewoon een keer raak, het gebeurt vanzelf een keer. Maar ja dat hart hè......
Ja ooit zal het een keer lukken en is een blijvend plakkertje😉 ik denk idd dat af en toe een pauze nemen niet verkeerd is... soms ben je er zo mee bezig dat je er een beetje crazy van wordt en beïnvloed het je hele dag week maand.
Hier ook weinig geluk met zwanger raken en zijn. Nummer 1 duurde bijna 2 jaar en had een ernstige afwijking. En nu weer lang onderweg en een miskraam rijker. mIk heb in de clubjes een 6+ ronde dames gestart, omdat je in de reguliere nod topics veel geconfronteerd wordt. Hier ronde 16 in aantocht. En helaas afgewezen door het zkh omdat ik in april positief testte, maar een week later een miskraam kreeg, vinden ze dat wel zelf zwanger kunnen worden. Dat klopt ook, maar hoe hoog de prijs die we emotioneel moeten betalen, houden ze geen rekening mee. En de kans dat het gebeurd is minimaal en dat het goed gaat ook. Moed is hier ook ergens diep onder de grond gezakt.
Dag meiden, Hier ook net geen jaar bezig... Ondertussen weten we wel dat vl zijn zaadjes niet 100% zijn, dus hebben we sneller een afspraak gemaakt bij de gyn en fertiliteit... Ben benieuwd, komende week zullen we meer weten. Begrijp inderdaad de teleurstelling elke keer, het is echt een emotionele rollercoaster hé! Ik ben ook lid van het nodclubje +6 dames... Allemaal dames die langer dan een half jaar bezig zijn en dat geeft toch wel wat steun en troost. In andere nodtopics blijf ik me ook dikwijls verbazen hoeveel meiden er in ronde 1-3 zwanger worden en dat is vaak toch wel confronterend. Sterkte en veel succes gewenst!
Mag ik vragen waar ik dat clubje kan vinden? Ben er al eens naar op zoek geweest maar nog niet kunnen vinden. Lijkt me ook fijn om te kletsen met dames die allemaal (helaas) wat langer bezig zijn..
Wij hebben het geluk dat het bij iedere zwangerschap meteen in ronde 1 raak is. We hebben 2 kinderen van 3 en 5. Maar nu staan we na bijna een jaar nog steeds met lege handen. We willen heel graag nog een kindje. Ik ben nu voor de 3e keer dit jaar zwanger. De eerste keer werd een miskraam. De 2e zwangerschap hebben we een dochter verloren afgelopen zomer. En nu hopen dat alles deze keer wel goed mag gaan.... Als het deze keer niet goed gaat heb ik het gevoel dat ik de kinderwens naast me neer moet leggen. Het zwanger worden is geen probleem. Maar een goede zwangerschap dus wel.... We vinden het zo ontzettend spannend. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik wel begrijp hoe het voelt om lang te moeten wachten op iets wat je zo graag wil. Ik wil jullie heel veel succes wensen!
Hier helaas aan ronde 11 voor ons eerste wondertje. ik was 2 mnd geleden 7 dagen overtijd helaas alleen maar negatieve testen gehad en ben ongesteld geworden. de volgende mnd (vorige mnd) weer netjes 28 dagen cyclus en nou deze maand ben ik weer 3 dagen overtijd. afgelopen vrijdag en zondag negatief getest...maar nog geen menstruatie. wat ook erg confronterend is al die mensen om je heen! de een is zwanger de ander net bevallen. ja harstikke leuk voor die mensen maar he ik ben er ook nog en ik voel me er niet lekker bij. en dan nog de mensen om je heen....bijv me broer die verwacht bijna zn eerste kindje terwijl die niks op orde heeft de kwakkelen maar beetje aan. en bij ons is alles op orde kan alles nieuw aanschaffen etc en dan wilt het niet lukken. en dan nog de familie om je heen die aan je vragen wanneer beginnen jullie nou? word het niet eens tijd dat je met de pil stopt....ze moesten eens weten!!:x
Hierbij de link meid! Hopelijk werkt hij! http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/588341-nod-lijst-september-voor-6-ronde-dames-97.html (staat bij zwanger worden - zwanger worden clubs - nod lijst september voor 6+ dames) De lijst is niet enkel van september hoor, we laten hem gewoon doorlopen!
Fijn dat je weer zwanger bent nathalie. Duim voor een gezonde zwangerschap!! Je bent inderdaad zo zwanger. Wees daar blij mee! Het komt nu vast goed!
Wat een boel verdrietige verhalen hier. Een bad vol herkenning. Hier 2 jaar (ronde 24) and still counting... Houd moed!
Wij zijn al een aantal jaar bezig..moedeloos wordt ik er van. Vandaag weer ongi geworden, over een paar dagen weer beginnen met clomid.