Onze dochter Raven is op 31 mei geboren met een spoedkeizersnede. Ze was toen 32 weken en 6 dagen oud en woog 1850 gram. 's middags had ik al weeen en 1 cm ontsluiting en pijn die bijna continue aan bleef houden (pijnstillers hielpen niet). "s avonds bleek dat de placenta aan het loslaten was, de baarmoeder aan het scheuren was en ik zo'n 2 liter bloed verloren had. (volgens de gyn hadden we allebei een hoop beschermengeltjes op onze schouder zitten. Het had namelijk niet veel langer moeten duren) Maar het resultaat is een prachtige dochter die met de geboorte zelfstandig ademde en alleen 's nachts een paar uurtjes een tube heeft in gehad om de longetjes open te houden. De volgende ochtend deed ze het op eigen kracht. We zijn allebei heel erg snel opgeknapt. Raven is inmiddels uit de couveuse en als ze het zo goed blijft doen zoals nu mag ze zaterdag van de monitor af. Dan duurt het vast niet meer lang voordat ze naar huis mag! Tis wel raar hoor, te zijn bevallen en geen baby thuis te hebben. Vergeet soms heel even dat ik al een mama ben. Maar ik ben hardstikke blij met mijn mooie dochter. Ze heeft een bos vol zwarte haren net als mama, mooie lange benen zoals haar pa, donkere ogen als mama. Ze huilt weinig. Slaapt makkelijk (slaapt zelfs door hieleprik door) en dronk al borstvoeding met 33 weken!
Hallo Jekkia! Van harte gefeliciteerd met jullie mooie dochter Raven..... Heb net de foto's bekeken. Wat een popje zeg! Tis idd wel raar om moeder te zijn als je kindje nog niet thuis is.... Heb 2.5 maand moeten wachten totdat Nova thuis was. Zij was geboren met 28 weken en 2 dagen. Geniet er lekker van! Liefs Shir
Hoi hoi Gefeliciteerd meid... Jeetje je moet nog met verlof gaan! Fijn dat het zo goed gaat met je meisje .... Als ze zo doorgaat komt ze vast wel snel naar huis..... Maar hou voorde zekerheid toch maar je uiteindelijke datum in gedachte Alles eerder is mee gemomen
Super gefeliciteerd! Vlotte dame hoor! Fijn om te lezen dat het goed gaat met haar. Tis inderdaad vreemd om thuis te komen zonder je kindje, ik hoop dat ze snel naar huis mag. Zoals Petra K zegt, hou de uitgerekende datum in gedachten, alles wat eerder is is meegenomen! Ik heb natuurlijk ook even gespiekt mooie meid hoor en wat een donkere haren zeg!
Volgens de verpleging mag ze over 1,5 week naar huis, als ze teminste zo door gaat als ze nu bezig is. Dan is ze 36 weken. Ze doet het zo goed, groeit flink (vandaag 1865 gram! en 2x 30cc uit de borst gedronken) en is een heerlijke rustige tevreden baby.
Zou wel lekker zijn als ze over 1,5 week mee naar huis mag. Het is echt niet leuk als je elke dag zonder je kindje naar huis moet. En de tijd die gaat ook echt niet vooruit in de ziekenhuis periode. En wat goed dat ze al zoveel uit de borst drinkt!