Nog eentje: Update 05:50: Hespress 10 minuten geleden: ”Een bron (van de autoriteiten) onthulde aan Hespress dat reddingswerkers met grote moeilijkheden en obstakels worden geconfronteerd vanwege het moeilijke terrein en het instortingsgevaar. Dezelfde bron benadrukte dat “reddingswerkers het risico lopen flauw te vallen als gevolg van een gebrek aan zuurstof in het gat dat op een diepte van meer dan 30 meter is gemaakt.“
Hebben ze geen zuurstof tanks die ze op hun rug kunnen binden, beetje zoals duiken? Of denk ik nu zo simpel.
ik las net in de reacties onder de livestream die nu bezig is dat rond 1 uur vannacht een teken van leven is vernomen. Geen idee of dit klopt. Was een reactie van iemand die een Engelse update gaf aan iemand die geen Marokkaans verstaat. Laat het deze ochtend nog lukken aub, het heeft veel te lang geduurd allemaal.
Nog steeds niet uit de put... Arm ventje. Hopelijk zijn ze er nu bijna. Lijkt mij voor de reddingswerkers ook zo frustrerend er bijna zijn, maar het zo langzaam gaat. Maar veiligheid voor alles
Volgensmij is dat heel laatig als je ook zware arbeid moet verrichten. Denk de enige mensen die daartoe in staat zijn zijn insigneurs die bijvoorbeeld onderwaterlaswerkzaamheden op boorplatformen doen.
Update 08:00: Abdelhadi Tamarani van het crisisteam tegen de pers: De gravers werden vertraagd door een rots die hen drie uur heeft gekost. Nu zijn ze die gepasseerd. Op de vraag of Rayan nog in leven is antwoordde Tamarani: ‘We blijven hoop hebben’. Tamarani werd gevraagd of ze Rayan kunnen zien via de camera en hij antwoordde met een ja. Maar gaf niet aan of Rayan teken van leven vertoonde. Op de vraag hoeveel meters er nog gegraven moet worden antwoordde Tamarani: ‘Minder dan drie meters’. Rayan is nu ruim 90 uur in de put.
Pff nog 3 meter.. hoop dat hij niet nog een nacht daar moet zitten De ouders willen volgensmij geen info meer geven over zijn conditie.
Nou zeg, gisteren werd hier nog anderhalve meter gezegd.. nu opeens nog 3? Vervelend al dat verschillende nieuws. Ik denk dat we het nieuws van de autoriteiten het beste kunnen afwachten want de rest lijkt maar gewoon wat te verzinnen De arme jongen! ‘Gelukkig’ is hij nog zo jong en zullen zijn hersenen (hopelijk) de meeste trauma afsluiten. Ik weet niet, daar hou ik me aan vast.. dat hij veel ‘slaapt’; KO is.. zijn hersentjes in overlevingsstand, zijn lichaampje numb. Ik moet ook niet denken aan zijn ouders.. die slapen ongetwijfeld al dagen niet. Wat een nachtmerrie!
Ik had toch gehoopt op goed nieuws Hoop toch dat ze hem vandaag kunnen redden want het gaat wel erg lang duren zo.
Ze moesten sinds gisterenavond 6 meter graven, nu nog minder dan 3! Hopelijk is hij er voor het donker uit en komen ze geen stenen meer tegen!
Deze klopt met wat er gisteren ochtend op Marokkaanse websites geschreven werden. Er moest toen nog 2 meter verticaal en 9meter horizontaal gegraven worden. Andere websites waren toen enkel bezig over het verticale gedeelte.