Dit komt niet overeen met de informatie die ik heb doorgekregen. Die put staat daar al jaren en er wordt gesuggereerd dat het een hennepput is. Die moeder gaf zelf aan dat toen ze haar zoontje niet kon vinden, ze direct wist dat hij in de put was gevallen.
Dan te bedenken dat dit een aantal jaren terug ook in Spanje is gebeurd.. dan zou je toch denken dat landen nagaan of zij ook zulke putten hebben en ervoor zorgen dat deze dicht gemaakt worden zodat dit niet nog eens kan gebeuren.
Wat onvoorstelbaar afschuwelijk is dit toch. Al die dagen kon ik niet loslaten waar hij doorheen moet gaan. Helemaal alleen. Die angst. Afschuwelijk. Hoe ondragelijk het moest zijn voor zijn familie. Ik werd en word er misselijk van. Die berichten over dat hij donderdag of zelfs gisteren nog heeft bewogen en wat heeft gedronken. Arm, arm ventje. Gelukkig heeft hij nu geen pijn meer. Maar ik kan het niet loslaten. Ik blijf maar huilen. Blij dat jullie hier zijn. Poeh, wat hakt dit erin. Ik blijf nog even hier, maar dan moet ik gaan. Want ik moet ook nog slapen vanacht. Of zo.
Oh nee!! Ik was zo blij toen ze hem eruit hadden. Ik zei nog tegen mijn vriend : de gelukkigste dag van zijn ouders! En nu blijkt hij toch zijn overleden.. arm mannetje.. arme ouders.. wat een verdriet.. ook hier laat ik een traantje Rust zacht lief jongetje, hopelijk heb je er vrijwel niets van meegekregen en ben je al een tijdje geleden in diepe slaap gevallen..
Ik denk een put die hennepplantages van water moet voorzien. Ja. Ongeloofelijk. Maakt het nog erger. Hennep.
Dit vooral en het kan me maar niet loslaten. Arm mannetje! Als dit dan sowieso de uitkomst had moeten zijn dan zou je toch bijna wensen dat ie dan op slag dood was gegaan. Het idee dat ie daar 4 dagen helemaal alleen lag, gewond en bang, misschien roepend om zijn moeder..wat een vreselijke nare dood
Hennep is niet hetzelfde als wiet hè, het is dezelfde familie maar heel verschillende planten. Ze maken heel veel dingen van hennep, zoals olie, thee, zaden, volgens mij zelfs kleding. Je kan het ook roken maar het is niet zo sterk. (Dit is compleet off topic maar ik wil je geruststellen dat hij niet in een drugs-iets is gevallen)
Ik ben in diverse van dit soort landen geweest en heb vaak het idee dat een mensenleven daar niet zoveel waarde heeft. Zoveel (levens) gevaarlijke situaties die ik daar heb gezien. Nu trekken ze alles uit de kast. Mede omdat het aansprekend verhaal is met enorme media-aandacht. Maar er zijn zoveel van die gaten (en tal van andere zaken) en daar doet men niets aan. Terwijl het vaak volledig bekend is. Dat is denk ik een combinatie van het totaal ontbreken van wet- en regelgeving of controle, desinteresse, corruptie en wellicht geldgebrek.
Ik weet het niet precies, maar vaak boren ze in dit soort landen putten opzoek naar water, voornamelijk mensen die in de bergen wonen, aangezien geen waterleidingen hebben. Het komt vaak voor dat ze boren en geen water aantreffen en dan proberen ze een andere plek, oude gaten worden niet altijd gedicht, aangezien je daar weer een andere type machine voor nodig hebt. Ze hebben geen geld om die te huren, het is gewoon een trieste situatie. Ik hoor net ze 2 miljoen euro overgemaakt krijgen van een rijk iemand uit de Emiraten om het leven iig een stuk aangenamer te maken, voor zover als dat nog kan zonder hun jongste zoontje.
Dit is waarschijnlijk prive terrein in uitgestrekt en landelijk gebied. Daar kan je als overheid niet makkelijk handhaven.
Tuurlijk… ik weet niet of ik dit nu als aardig moet zien of als een slaatje eruit slaan om toch weer even met zn hoofd in beeld te zijn.