Precies! Dit had gewoon voorkomen kunnen worden als mensen niet zo laks waren. Met dat spaanse jongetje Julen was dat nieuws destijds toch ook over de wereld gegaan (denk ik?) Waarom niet gelijk actie ondernemen en zulke putten afsluiten of dicht storten. Ik denk alsmaar aan dat jongetje en zijn ouders. Ik zou toch helemaal gek worden als mijn kind daar in zat, zo machteloos omdat je niks kunt doen. Je kunt enkel maar hopen op een goede afloop.
Precies wat ik ook dacht. Maar helaas staat veiligheid niet bepaald op het prioriteitenlijstje in noord-Afrika. Net bijvoorbeeld weer een heel gezin op één scooter gezien... Nee, van dit soort fouten gaan de meesten helaas niks leren.
Ik kijk hier steeds of hij al gered is. Wat verschrikkelijk is dit zeg. Ik hoop echt dat ze hem levend eruit krijgen.
Volgens mij zijn ze nu met een reddingsteam en moeder dacht ik naar binnen. Iedereen buiten is nu heel hard gezamenlijk aan het bidden. Ook niet gelovig maar toch mooi.
ik vind niks meer, tenminste niet waar nederlands of engels vertaald word.. ik hoop alleen maar dat ie nu gauw bevrijd word..
Ik hoopte hier te lezen dat het ventje inmiddels levend uit de put is gehaald. Maar helaas duurt het wel erg lang zo.
Pff ik word zenuwachtig van al die mensen eromheen terwijl er sprake is van instortingsgevaar.. Op het beeld boven gingen ze net klappen en iets dat op een stroomgenerator lijkt naar beneden brengen. Weet iemand wat ze riepen?
https://arifnews.com/news/chaouen-in-de-ban-van-kind-rayan-in-diepe-waterput/?fbclid=IwAR2aRsWBZRzmGwcK5HatGB_nk8ON3phqpP8mwvxBkR_LiagsptPx3P5sDQs Deze link werd net gedeeld in de livestream.
Op www.arifnews.com wordt een liveblog in het Nederlands bijgehouden. Ze waarschuwen daar dat verschillende livestreams regelmatig roepen dat "ze er bijna zijn", maar dat de authoriteiten dat niet bevestigen. Er zouden meerdere reddingspogingen zijn gelukt door gebrek aan juiste uitrusting en doordat ze ondersteboven naar beneden mochten. Weet niet of dat waar is. Ik blijf ook kijken of ze hem eruit hebben gehaald, het duurt zo lang..