Rayan (5) zit vast in put op 32m diepte

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Sado, 3 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Je zit toch niet voor niks al deze dingen te lezen hier?
    Ga lekker wat anders doen dan, wij willen dit wel graag zo volledig mogelijk meemaken.

2. Lizoe

Lizoe Lid

6 apr 2021
    11
    20
    3
    Dan nog vind ik bepaalde posts een vorm van ramptoerisme bevatten die ik niet chique vind. Heeft niets met in de weg staan te maken, daar reageerde ik dan ook niet op.

Olympia vindt dit leuk.
  3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.721
    113
    Dat is inderdaad exact hetzelfde als bovenop de lip van reddingswerkers te gaan zitten of op de graafmachines klimmen voor een beter uitzicht… :rolleyes:

Neuzeke en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  4. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Meid ga een stuk fietsen. Wel een paraplu meenemen!

5. Lizoe

Lizoe Lid

6 apr 2021
    11
    20
    3
    Je snapt hopelijk het verschil toch wel tussen meelezen en 'valt tegen, zo weinig updates. Was bij Julen wel heel anders' of 'irritant dat niemand ff in het Nederlands vertaalt'.

En nu houd ik er over op, zeker gezien de laatste updates.

Olympia, xxmoixx en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  6. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Fijn!

7. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Oh wat erg zeg :(
    Laten we heel hard duimen

vrouwvan en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  8. Lizoe

Lizoe Lid

6 apr 2021
    11
    20
    3
    Die vergelijking maak ik dus ook niet, maar bepaalde posts hier zijn net zo goed ramptoerisme en daar reageer ik op.

9. Lizoe

Lizoe Lid

6 apr 2021
    11
    20
    3
    Wauw. Wat een niveau van discussiëren, dank daarvoor.

Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.721
    113
    Nee, bepaalde posts vind jij ramptoerisme. Dat is een mening en geen feit.
    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ramptoerisme

En daarbij maakte je de vergelijking wel. Je woorden waren letterlijk:
    ‘Dat vind ik van sommige reacties (hier en op andere media) ook hoor.’ in relatie met mijn benoeming van ramptoerisme.

Neuzeke vindt dit leuk.
  11. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    klinkt idd niet heel positief :( ik hoop natuurlijk dat ie nog leeft.. maar vrees t ergste inmiddels :(

12. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Ik dacht een paar uur geleden echt: nu gaat er wat gebeuren hoor. Toen ze met z'n allen voor de tunnel stonden. Little did I know...

Zijn de ouders nog steeds in de tunnel?

13. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik ben het hier wel mee eens en ik snap niet dat deze opmerking zo wordt afgekamd. Het is tegen niemand persoonlijk gericht, maar wel kritisch op mensen die menen recht te hebben op updates. Wij hebben helemaal nergens recht op. We leven intens mee en zijn er veel mee bezig en het lijkt eindeloos te duren, maar hoe moet het voor de ouders dan wel niet voelen? Het is niet voor te stellen. ZIJ hebben recht op updates, en zelfs zij weten niet alles op het moment dat het gebeurt, want de prioriteit is het kind uit de put halen.

Ik heb liever dat men rustig en geconcentreerd doorwerkt en het kind zo snel mogelijk uit die vermaledijde put haalt en zich niet laat afleiden, dan dat ik fijn op de hoogte blijf maar reddingspogingen intussen mogelijk vertraging oplopen. Ga er maar vanuit vanuit dat de mensen die er met de neus bovenop staan wel wat beters te doen hebben dan denken aan onze updates, en dat de mensen die zich verder weg bevinden (zoals journalisten en cameralui) ook niet van minuut tot minuut op de hoogte worden gehouden.

Wij komen heus wel te weten wat er gebeurt als het belangrijk is.

Olympia vindt dit leuk.
  14. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Meiden willen jullie elkaar alstublieft even negeren, het is al vreselijk genoeg. Ik ben er echt misselijk van geworden, dat, dat onschuldig jongetje zielsalleen in een donkere, misschien wel koude put ligt en dat al dagen lang.

Zara75, Bellybell, Jackie87 en 6 anderen vinden dit leuk.
  15. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Amen. Knuffel!

vrouwvan en Hemeltjelief vinden dit leuk.
  16. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Lastig zo in het donker. Hoop echt niet dat het nog de hele avond en misschien nacht duurt :(

17. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Het is verschrikkelijk. Het duurt zo lang... Ik hoop nog steeds op een goede afloop.

18. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    De nos berichtte dat er uiteindelijk in de loop vd ochtend nog wel beelden zijn gemaakt van het kindje. Eerste lukte het niet maar later is het nog wel gelukt. Men heeft toen een teken van leven gezien. Hoe het nu is weten we niet. Hij heeft in elk geval een gebroken polsje/handje/arpje

als het goed is heeft hij wel kunnen drinken de afgelopen dagen.

Nee het klinkt allemaal niet rooskleurig. Maar er maar vanuit gaan dat hij is overleden of de kans erg klein is dat hij nog in leven is, vind ik ook zo wat.

https://nos.nl/artikel/2415663-reddingswerkers-proberen-met-buizen-dichter-bij-kleuter-in-put-marokko-te-komen

Neuzeke, Raket78 en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  19. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Ik lees steeds in de updates dat hij nog wel leeft?! Daar ga ik nu dus ook maar van uit. Hopelijk duurt het voor hem niet meer te lang, wat een trauma:(

Neuzeke en Huismuisie vinden dit leuk.
  20. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik vermoed dat ze die buizentunnel ook deels buiten laten lopen. Stel er stort wat in is er meer kans voor de reddingswerkers om veilig terug te komen.
    Verder moeten ze ongeveer 9 meter aan buizen leggen.

Achterkantvandemaan vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina