Hallo Linda en Ilse, Ik zal het kort houden, jullie hebben vast al zoveel te doen (trouwens wel heel handig dat we zo direct contact kunnen hebben met een lactatiekundige!!) - Hoe weet je of je borst leeg is? Ik voel wel verschil in gewicht, maar verder eigenlijk niets. - M'n zoontje van nu 10 weken krijgt 2 tot 3x per week een fles, verder volledige borstvoeding. Ik gebruik de kleinste speen op een medela flesje, maar het loopt er echt heel hard uit en hij moet snel drinken om het bij te houden. Zijn er flessen waarbij hij wel meer moet zuigen om de melk uit de fles te krijgen? Hij heeft namelijk ook enorme zuigbehoefte.... en dat helpt niet met zo'n speen waarbij het gewoon uitdruppelt... Bedankt!!
Een goed geleegde borst voelt soepel aan. Als er na een voeding geen harde plekken of schijven in de borst zitten is hij goed geleegd. Een borst is nooit helemaal leeg. Er ijn volgens mij ook spenen zonder gat. Daar kun je zelf een heel klein gaatje in maken. Er is ook een special need fles (Medela) Een baby moet daar extra hard aan zuigen (de melk moet door een extra ventieltje gezogen worden) Dit is wel een dure fles, maar als het helpt... succes linda