RDW en CJIB

Discussion in 'De lounge' started by Kelly1312, Jan 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Theepot

Theepot Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,447
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier hadden we een opknappertje gekocht en wisten dat dus ook niet, achteraf natuurlijk heel logisch... Hier kregen we gelukkig een brief dat de scooter niet verzekerd was en dat we hem moesten laten schorsen of verzekeren. Schorsen van de scooter was trouwens maar 11 euro voor een jaar (vorige maand gedaan) dus lijkt mij toch goedkoper als verzekeren.

2. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

Aug 30, 2011
    5,930
    0
    0
    Bollenstreek
    Onze verzekering is 17 euro voor een jaar. En een schorsing kan je ook halverwege t jaar weer opheffen en moet je alsnog de verzekering betalen. Dus dit was voor ons nu even goedkoper. Maar hoe je t doet maakt niet uit. Het moet gewoon gebeuren natuurlijk.... :)

3. Dubbelbloed

Dubbelbloed Actief lid

Sep 25, 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een bezwaarschrift heeft in het algemeen geen opschortende werking. Even goed nalezen wat in de beschikking staat. In het bezwaarschrift wel vragen om opschorting en ook telefonisch vragen. Stel een redelijke betalingsregeling voor en je maakt het meeste kans dat deze gehonoreerd wordt.

Ik heb geen verstand van mulder beschikkingen maar ivm werk wel van bezwaren in het algemeen. Stuur maar een pb mocht je vragen hebben.

PS: ook ik geef je weinig kans dat je in het gelijk gesteld wordt maar hopelijk kan je door het indienen van een bezwaarschrift wel meer tijd krijgen om de rekening te betalen.

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Inderdaad even goed lezen OF je bezwaarschrift wel een opschortende werking heeft. ;) Ik zou sowieso de helft nu alvast betalen en vragen of je het restant bedrag volgende maand mag betalen, in twee termijnen dus. Het is zonde van het geld maar gelukkig geen onoverkomelijk hoog bedrag dus komt echt wel goed! :)

5. bloem3

bloem3 Actief lid

Mar 17, 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb niet alles gelezen, maar ik weet dat je geen gelijk gaat krijgen. Ik heb het ook gehad en heb bezwaar aangetekend, maar nooit hoeven betalen omdat ze uiteindelijk niet binnen de wettelijk gestelde tijd reageerden. Is inmiddels 4 jaar geleden en nooit meer wat gehoord. Wel alles aangetekend naaf ze verzonden en alles bewaard. Overigens heb ik er, vanwege mijn werk ook al een stuk of 3 wel moeten betalen :(

6. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Kon ons verhaal zijn.
    2009 scooter gekocht.
    2010 zwanger geraakt nirt meer gebruikt en in dw stal laten staan.
    kreeg ik in een keer een brief binnen.
    boete vanwege het rijden op een niet verzekerde rijtuig? ?

Ik gebeld nou geef maar bewijs dat ik heb gereden
    Nee mevrouw u heeft niet gereden maar een onverzekerde scooter moet u schorsen. Dat is nieuw sinds het kentekengedoe.

ik kon het niet betalen want ging niet in termijnen.
    Zo is hij van cjib naar een deurwaarder gegaan. En daar kan je wel in termijnen betalen.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Oei, wat zonde. Want dan betaal je bijna het dubbele van de oorspronkelijke vordering als het via de deurwaarder gaat. :( Als je dus niet in termijnen kan betalen TS dan zou ik toch even wat lenen bij familie of vrienden. Desnoods een kleine lening bij je bank aanvragen. De kinderbijslag gebruiken? Echt balen, sterkte.

8. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Klopt in totaal 583 moeten we nu betalen. Bij de deurwaarder.
    maar ja wij hebben het al niet zo breed. En cjib zegt direct aan de tel geen regeling mogelijk.

Nog 60 euro dan is ie klaar..

9. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,264
    416
    83
    Wij hebben dit ook een aantal jaar geleden gehad. Oude (oldtimer brommer). Werd ook niet op gereden, dus waarom nog verzekering betalen. Dom dom dom! Vergeten te schorsen en ja hoor, tijd later kwam de boete van 370 euro binnen. Gelukkig zat er best wel een termijn op en eer de boete er eens was, hadden wij het geld wel bij elkaar weten te sprokkelen. Bezwaar maken zijn we niet aan begonnen had in mijn ogen toch geen zin. Ik heb ze wel nog gevraagd of ze dat ding niet in beslag wilden nemen ;). Ondanks dat het een oldtimer is, levert ie waarschijnlijk nog geen 100€ op. Hij staat nu geschorst in de garage. Ieder jaar een maand voor de schorsing af loopt komt er een melding in de agenda en dan schors ik hem gelijk opnieuw. Dat gebeurt me niet nog eens! Zonde geld.

Ik snap wel dat de boete zo hoog is. Wij zouden er nooit mee gaan rijden, maar degene die dat wel doet en een ongeluk veroorzaakt (letsel/dodelijk afloop) dan ben je zo de ...

Dit was overigens de eerste en enige boete die mijn man ooit gehad heeft. Word je dus niet blij van!

10. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,264
    416
    83
    Qua betaling kun je niet kijken of je het bedrag bij de bank kan lenen? Of bij iemand anders, al zou ik eerder de bank kiezen, om verdere problemen te voorkomen.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Begrijp niet dat ze zo moeilijk doen hoor om een betalingsregeling te treffen? :(

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ja precies. :)

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,262
    6,158
    113
    Nee dat snap ik dus ook niet. Lijkt mij dat best veel mensen dit niet zo op de plank hebben liggen. En als je het dan in bijv 4 termijnen kan doen is het bedrag toch al een stuk overzichtelijker.
    En dat die mensen dan dus bijna gedwongen worden worden om dan maar het dubbele bedrag te betalen.

14. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,032
    1,853
    113
    Provincie Groningen
    Net kinderbijslag gehad....daar maar van betalen?
    Lastig hoor!

15. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

Aug 30, 2011
    5,930
    0
    0
    Bollenstreek
    Wat ik al eerder schreef, zitten wij financieel heel zwaar. Kinderbijslag moesten we al gebruiken door andere rekeningen.
    Geld lenen bij familie of andere is geen optie helaas....
    Tegenwoordig zit iedereen krap bij kas en kan niemand zo'n bedrag missen.... rijke mensen ken ik helaas niet.

Bij de bank lenen gaat m ook niet worden ben ik bang, ga straks op me gemak is kijken hier en daar....

Maar dit gebeurd je inderdaad maar 1x, zonde geld maar t is niet anders. Wij zullen geen uitzondering zijn in de regel.

16. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    tip teken bezwaar aan ook al heb je geen argumenten en gaat het toch afgewezen worden.
    Zolang ze je bezwaar in behandeling hebben hoef je niet te betalen. In de tussentijd flink sparen als het afgewezen wordt kan je het dan dadelijk in 1 keer betalen

17. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    Als je het financieel moeilijk hebt zou je een keer bij de gemeente kunnen vragen welke mogelijkheden er zijn wellicht heb je dit al gedaan
    Vaak zijn er potjes voor mensen die het moeilijk hebben. Voor bijvoorbeeld sport van de kinderen, bijdrage voor schoolgaande kinderen enz waardoor die kosten al voor je wegvallen en je dat geld kan besteden aan andere dingen

18. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Mee eens..

19. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

Aug 30, 2011
    5,930
    0
    0
    Bollenstreek
    Heb zojuist de scooter op verschillende fb sites geplaatst. Even afwachten of er iets op geboden gaat worden.
    Duimen jullie voor me?

20. Knapie

Knapie Fanatiek lid

Nov 5, 2013
    1,524
    0
    0
    Zoals je zelf inmiddels in de reacties al hebt gelezen zul je de boete moeten betalen. zolang een motorrijtuig op naam staat, ongeacht of deze het wel of niet doet en wel of niet wordt gebruikt, ben je verzekeringsplichtig. Tenzij je hem laag schorsen.
    Misschien een lullige opmerking maar jullie gooien nu nog eens extra geld weg. Jullie hadden hem nu alsnog beter kunnen laten schorsen i.p.v. weer verzekeren. Dat was goedkoper geweest.

Share This Page