Hoi, Ben gisteren ziek naar huis gegaan van het werk om 12.30 uur. Onze dochter was tot 15.30 uur bij de gastouder dus heb nog even kunnen slapen. Gisteren ook echt koorts, nu gelukkig wat lichte verhoging maar voel me wel beroerd.. Hoofdpijn, spierpijn, keelpijn en pijn aan mijn kaken.. Dus de griep.. Vandaag in S dus thuis, mijn moeder zou eigenlijk oppassen maar ik voel me niet goed genoeg om haar te brengen en ze heeft niet aangeboden S te halen.. Gelukkig komt mijn man straks de hond uitlaten maar moet daarna ook gewoon weer werken. Heb nu veel de tv aanstaanden lees wat boekjes met haar maar ik vind het wel zielig dat ik niet echt iets met haar kan doen.. Hoe doen jullie dat?
Ja zelfde, tv, tablet enz. Heb net een angina en een buikgriep achterr de rug terwijl de kinderen vakantie hadden en mijn man in het buitenland zat. Zodra ze naar bed gingen savonds dook ik er ook meteen in.
is het geen optie dat je man jullie dochter even naar je moeder brengt als hij toch de hond gaat uitlaten, en anders ja uitzieken is toch het beste met een peuter is dat erg lastig, maar heb je geen ligbad lekker samen in bad bijvoorbeeld, goed voor jou en leuk voor de kleine, of filmpje huren via videoland.com knutselen tekenen en vooral beterschap
Vráág hulp! Als je aangeeft dat je te beroerd bent om je kindje te brengen, waarom vraag je dan niet of je moeder je kindje komt halen? Verder: lekker veel tv laten kijken en je niet schuldig voelen. Eventueel als je tv op je kamer hebt, samen in bed. Ik neem aan dat je al paracetamol hebt genomen etc om op de been te blijven? Misschien kan je man je kindje straks nog even mee naar buiten nemen als hij de hond komt uitlaten, dan kan je kindje ook even zijn energie kwijt. Beterschap!
Laatst ook ziek geweest, gelukkig maar 1 dag echt heel erg beroerd. Ook de tv opgezet, netflix. Hij keek niet de hele tijd maar ging heel lief spelen en kijken tegelijk. Hij kwam me zelfs zijn knabbel en babbel kussen brengen Een dagje tv vinden ze niet zo erg En ja, als je echt te ziek bent gewoon aan je moeder vragen. Nee heb je, ja kan je krijgen
Voor die 1 of 2 dagen dat je echt niet lekker bent: het gewoon gemakkelijk maken inderdaad. Tv staat hier dan meer aan (en ik lig dan of beneden op de bank met een dekentje bijv) of ze kijkt boven tv op ons bed waarbij ik er dus naast lig. Bekertje drinken voor haar erbij. Luier bij de hand en doekjes. Soms doet ze dan een rondje naar haar eigen kamertje of die van de middelste, maar dit kan zonder problemen/gevaar (ik hoef er in ieder geval niet met mijn neus op te staan ). Dus dan zingen we het toch meestal wel een paar uurtjes uit. Soms slaapt ze nog even, dus dan ben je zo weer een uurtje verder. Boekje lezen, ipad evt. Zoals je ziet.. Ik ben niet zo moeilijk met makkelijk doen als ik ziek ben Kan mij daar ook niet zo schuldig om voelen en meestal is het 1 of 2 dagen hier dat ik me echt beroerd voel (en dat 1x per jaar) dus ach voor die ene keer. En als je je echt heel beroerd voelt anders vragen of je man jullie dochtertje kan brengen naar oma? Of is dat te ver uit de richting voor hem? Beterschap!
Dankjewel voor jullie berichtjes! Even kijken of mijn S mee naar buiten kan nemen, brengen lukt hem helaas niet, hij heeft maar 20 min.. @Umm85 buikgriep en angina, phoe heftig en dan vier kindjes.. Knap hoor! Vind het nu al zwaar.. In bad is ook nog een goed idee, S vind het geweldig en misschien mijn spieren ook wel..
Eh ja dit dus. Als ik echt niet voor mijn kind kan zorgen, zorg ik dat ik iets anders regel (extra opvang oid). Verder doorbikkelen en lekker samen tv kijken enzo.
Niks mis met een tvdagje Lekker samen in bad is ook fijn. Ik gooi ook al het speelgoed op een hoop en parkeer mezelf ertussen met een dekentje. Tv aan voor mama en als de kleine uitgespeeld is gaat hij op een kinderzender. Afgelopen tijd heb ik ook de griep gehad en ben nog steeds niet beter. Maar de koorst is weg gelukkig en ik kan weer eten. Ik kon echt helemaal niks Mijn man had gelukkig vrij voor een paar dagen en heb daar flink gebruik van gemaakt. Daarna heeft de tv ook vaker aangestaan dan mij lief is, maar het is niet anders. Hoe meer rust je pakt hoe eerder je beter bent en hoe eerder je weer verder kan met je gewone ritme en bezigheden. Beterschap!
Ik heb een bacteriële infectie en de jongste is ook ziek. Helaas moet de oudste natuurlijk wel naar school.... Pffffff Vanochtend had ik m gebracht en mijn vriendin heeft hem net opgehaald. Ik moet zo echt even paracetamol halen en mijn man is tot 18 uur aan het werk. Andere vriendinnen zijn ook weer aan het werk. Het is even pittig maar even doorzetten. Verder lekker allebei op de bank liggen met films op en de iPads aan.
Hier vandaag ook 2 kinderen ziek ikzelf ziek en de middelste is net ziek geweest. Hoe we de dag doorkomen is met films en een dekentje op de bank. Tja uiteindelijk komt het er toch weer op neer dat mama's niet ziek mogen zijn en gewoon doorgaan hihi Hier geen hulp die mij kan helpen. Dus ik moet wel doorgaan. Poppen gewoon wat pillen en ziek zijn kan als de kinderen vanavond op bed liggen
Hier zijn mijn dochter en ik ook ziek, daarbij eind van de zwangerschap. Dus ik vind het wel goed.. Nu nl3 erop gezet. Vanmorgen was wel mijn man vrij, die heeft nog even met haar geknutseld, want ze kan met die koorts ook niet naar de peuterspeelzaal. Tja.. Soms is het niet anders! Vanmiddag gaan we nog even lekker een tukkie doen. Beterschap en ik zou je moeder toch om hulp vragen als dat ook maar enigszins kan.
Ik zei idd gisteren tegen mijn man dat ziek zijn zonder kind iets makkelijker is.. Maar gelukkig is ze vandaag heel lief! S is ook erg verkouden rn gisteren 38 graden.. Verder wel vrolijk dus hoop dat de griep haar bespaart blijft.. Mijn moeder kan haar helaas niet halen.. Moet bij de tel blijven, hoort vanmiddag of haar huis is verkocht.. En stiekem had ik verwacht dat ze het toch aan zou bieden in de ochtend, of evt wat boodschappen kon doen maar helemaal niets..
Als ik echt te beroerd ben om voor de kinderen te zorgen, probeert mijn man thuis te werken, of gaan ze naar onze gastouder. En als ik de zorg nog wel trek, dan ongeveer zoals jij nu doet: TV veel aan en de dag door zien te komen Maar kun je je moeder niet gewoon vragen om haar op te komen halen? Makelaar belt echt wel terug als hij haar net even niet thuis treft...
Ze kan toch haar telefoon doorschakelen naar haar mobiel? Zou dat nog proberen en anders toch maar de dag doorkomen, en je zeker niet schuldig voelen hoor..
Lig nu ook op bed,ziek te wezen terwijl de oudste die net nog niet beter is zich prima vermaakt. Jongste is met de buren mee naar school gegaan en m'n man haalt patat voor het avondeten. Lekker makkelijk dus. Hopelijk morgen minder,spierpijn. Op school heerst het enorm.
hier ook flink ziek. lang leve de tv en speelgoed... heb helaas geen ouders die ik kan vragen en schoonouders wil ik er ook niet mee belasten en nog besmetten, schoonmoeder heeft net een operatie achter de rug... gelukkig was mijn vriend de ergste dagen thuis (weekend) maar een hoop paracetamol doet wonderen....
Als ik mij echt zo beroerd voel zou ik er een zooi paracetamol ingooien en toch je kind brengen. Paar uurtjes rustig in bed bad slapen kan je goed van op knappen.
Nou mijn moeder gevraagd boodschappen te doen aangezien mijn man pas rond 19.30 uur thuis.. S heeft tussen de middag 2,5 uur geslapen dus ik ook even geslapen. Ben al blij dat ik de deur niet uit hoef! Vanavond vroeg erin en hopelijk morgen wat opgeknapt..