Verhongeren is nog 1 ding, maar de school heeft een studie middag en alle leraren vertrekken 12 uur voor een uitje. Zou wat zijn als ze moesten wachten op mij omdat ik in die garage zit..
zo doen wij het ook. kijk dat je iets niet weet dat kan maar om dan gelijk een hoop heisa te maken ( niet tegen jou bedoeld hoor ts maar kan me een beetje voorstellen hoe sommigen hier zouden reageren) maar je zit zelf dus idd gewoon fout. die mensen van het rdw doen dat niet om jou te pesten maar dat zijn nu eenmaal regels volgens de wet. en het is maar goed ook dat die steekproeven er zijn anders reden er heel wat autos rond die niet goed in orde zouden zijn en ach... dan hebben we daar weer een punt van discussie als er net wat gebeurt met iemand door zon auto
Ja dat is balen. De volgende keer zou ik daar rekening mee houden met het plannen van de afspraak en een ander tijdstip kiezen. In het meest knullige geval ben je de auto een middagje kwijt. De auto krijg je echt niet mee, misschien een leenauto als de nood echt heel erg hoog is. Wij plannen daarom altijd op een tijdstip dat het echt goed uitkomt en dat er alternatief vervoer is mocht het nodig zijn.
Ik wist ook niet dat zoiets bestond. Ik vind het wel een taak van de garage om je hier vooraf op te wijzen. Zodat je er rekening mee kan houden Met plannen ed.
dat wordt dan een fijne wandeling of de garage zou je een auto moeten lenen of je moet back up regelen. Al ga je op je kop staan je krijgt je auto niet mee
Je hoeft als eigenaar ook niet te blijven wachten op de controleur.. De garage kan zijn APKbevoegdheid tijdelijk kwijtraken als de auto weg is. Het is zelfs zo dat de monteurs de auto niet meer mogen verplaatsen of mogen repareren op t moment dat er een steekproef op zit. Dit is voor de monteurs net zo vervelend want die zijn hun brug even kwijt. Gelukkig heb je wat kunnen verzinnen TS!
Dit doen wij ook, zo kom je nooit voor verassingen te staan. Voor hetzelfde geldt is er iets met de auto en moet ie gerepareerd worden, dan ben je em ook kwijt.
Oh nee heisa heb ik echt niet gemaakt. Het is goed dat het bestaat en de monteurs kunnen er ook niks aan doen, maar blij ben ik er nu even niet mee. En voor de volgende keer weet ik het in ieder geval, dan kan ik er idd rekening mee houden.
Heb niet alles gelezen maar even als tip voor volgend jaar. Incalculeren dat je hem een dag kwijt bent. Doe ik altijd. Ik breng hem 's ochtends om 8.00 en haal hem om 17.00 weer op. Nou hebben wij 2 auto's dus das makkelijk gezegd natuurlijk. Maar misschien kan je dan met je vader (of iemand anders) overleggen dat als je onverwachts een auto nodig hebt dat je die kan lenen van iemand.
Ik snap wel dat je daar van baalde hoor, zeker omdat je van te voren te horen had gekregen dat het maar 20 minuten zou duren. Zelf ga ik er altijd al vanuit dat ik mijn auto de hele dag kwijt ben maar ik maak dan ook geen aparte afspraak voor reparaties, die laat ik gewoon direct doen. Had ook nog nooit van een steekproef gehoord en rij toch al een aantal jaar auto.
hou altijd rekening met de steekproef . rdw controleur moet er binnen 2 uur zijn anders mag je wel weg en vervalt de steekproef. wij blijven bij de auto dus regelen inderdaad dat er iemand de kids kan ophalen . Maar vaak neemt mijn man vrij zodat hij met de auto heen kan gaan. We kunnen nl. ook geen auto missen thuis.
Ik werk in een autobedrijf en wij melden altijd dat er een kans is op steekproef als mensen willen wachten op hun apk. Maar als wij een steekproef hebben is de rdw er vrijwel altijd binnen 20 minuutjes. Zie het zo: je auto is twee keer gekeurd voor de prijs van 1 Moet zeggen dat ik 20min. wel snel vind: bij ons krijgen de monteurs drie kwartier de tijd en ze zijn zelden sneller dan een half uur.
Hier zijn ze ook gerust 40 minuten bezig met de controle zelf. Dat geeft een beter gevoel dan 20 minuutjes (waarvan je er al een paar kwijt bent door het verplaatsen). Als de auto naar de garage moet, plannen we die dag verder ook niks in, je weet nooit wat eruit komt. En vaak ook nog de dag erop niet. Wel eens meegemaakt dat de auto werd afgekeurd, onderdelen moesten nog besteld worden. Dan heb je gewoon een probleem. En terecht, goed dat zulke controles er zijn, scheelt een hoop doden op jaarbasis.
Dit doen wij ook zo, alleen huren wij voor een dagje een auto bij de garage. We doen ook altijd gelijk een beurt, dus zijn ze er sowieso langer mee bezig. Moet wel zeggen dat ze er gelijk 's morgens aan beginnen en hem dan zsm aanmelden.
Dat gaat je niet lukken, hoor. O, ik zie dat je bedoelt dat jij weggaat. Dat kan prima. Het gaat om de auto, niet om jou.
Ga hier eigenlijk altijd naar een garage op loopafstand dus kan altijd mijn kinderen halen en brengen ed gelukkig. Nog nooit steekproef gehad maar weet wel dat het kan.