Ik heb nog een maand tot de uitgerekende datum (en ik schijt m wel een beetje hoor...) nu las ik ergens iets over het masseren van de ruimte tussen de vagina en je achterste, perineum, met soort van "massageolie", waardoor je de huid daar wat soepeler kunt maken. Iemand daar ervaring mee? Ervaring als in: Ja, zeker doen! Of als in: nou maakte weinig uit had ik t idee. (ik hoef geen spookverhalen natuurlijk ) Kreeg bij de DA ook proefmonstertjes mee namelijk
Ik had speciale perineum massage olie.... Ben alsnog flink uitgescheurd. Dus hier geen goede ervaring maar dat kan bij andere weer anders zijn
Ik heb bij mn vorige zwangerschap enthousiast gesmeerd haha, vond het wel een heel gedoe, maar baat het niet dan schaadt het niet. En.. ik had niet eens een scheurtje na de bevalling!! Dus ik ga deze zwangerschap maar weer smeren/masseren denk ik
Ik heb de olie van Weleda gebruikt en ben bijna niet uitgescheurd dus ik ga het zeker weer gebruiken deze zwangerschap.
Ik heb er wisselende verhalen over gelezen of het echt werkt, maar heb het voor nu wel alvast aangeschaft! Baadt het niet, dan schaadt het niet denk ik zo Zag wel later pas dat het vanaf week 34 pas gebruikt mag worden, iemand enig idee waarom dat zo is?
Hier niets gemasseerd en 2 keer helemaal niet uitgescheurd! Belangrijkste is dat je goed luistert naar de vk/gyn als die zegt dat je moet stoppen met persen. En het ligt aan de ligging van je kindje en de grootte van het hoofd. Hier wel 2 kindjes van bijna 9 pond maar gewoon gemiddelde hoofdjes geloof ik.
Hmm.. ik twijfel beetje. Ik heb namelijk best snel schimmelinfecties, weet niet of massageolie er nou aan mee helpt...
Heb het ook gekocht van Weleda, maar vind het wel onhandig, want ik kan er zo moeilijk bij. Je moet het volgens de bijsluiter 5 tot 10 minuten inmasseren. Ik breng het alleen aan en masseer het niet in, dus hoop dat het zo ook werkt. Je kan het trouwens ook door je man laten doen, maar die heb ik momenteel liever niet in de buurt van mn perineum
Laub, ik liet het inderdaad gewoon door mijn man doen maar dan alleen de buitenkant inmasseren hoor, de binnenkant heb ik nooit gedaan.
Bij de oudste gesmeerd an Weleda. Laat ik het netjes houden; het heeft niets geholpen 2e was ks dus weet ik niet. Nu niets gedaan. Hoop dat ik je morgen kan vertellen hoe het nu gegaan is
Hmm, ik denk dat ik het maar gewoon achterwege ga laten dan Gevalletje baadt het niet dan schaadt het niet denk ik
Niet gebruikt en er twee keer zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Volgens mij valt er ook weinig te voorkomen, ligt het voornamelijk aan de ligging van het kindje en het kunnen opvolgen van de instructies. Alvast fijne bevalling gewenst, komt goed!
Ik kreeg dit er inderdaad van. Was geen pretje. Vlak voor mijn bevalling nog een eitje moeten nemen... Ik heb maar 2 keer gesmeerd en had een paar hechtingen...