Reïntegreren in eigen functie...

Discussion in 'De lounge' started by Bellybell, Mar 16, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,041
    16,546
    113
    Wat heftig dat je daar zo’n last van hebt zeg!

GossipGirlxoxo likes this.
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

En je wilt nu beginnen met proberen? Of volledig hervatten? Wat is je eigen idee hierover en wanneer zie/spreek je de bedrijfsarts weer? Die kan jou de werkgever adviseren hierin.

Als werkgever had ik het dan liever gezien dat je tijdens het maken van die grote stappe de afgelopen maanden ook kleine stappen op de werkvloer had gemaakt. Maar weet natuurlijk niet of dat mogelijk was in jouw situatie.

Ik snap je werkgever dus echt heel erg dat hij er nu niet meer op zit te wachten. Maar zolang die 2 jaar niet voorbij is kan hij nog niets. Wel mag hij het dienstverband beëindigen als je op de datum van die 2 jaar nog niet volledig bent hersteld. Dus ook als je dan bijv. Halve dagen werkt. En het lijkt me te kort dag om nu vanaf niets nog te reintegreren naar volledig. Als dat wel kan dan is er namelijk de afgelopen maanden iets flink mis gegaan.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,160
    35,820
    113
    Dat vraag ik mij ook af, want dit lijkt me een bijzonder ongelukkig moment om weer te beginnen.

4. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    4,802
    4,582
    113
    Nee, zal niet volledig aan het werk zijn einde vd 2 jaar. Maar het UWV zal kijken of ik binnen een half jaar extra wél weer volledig aan het werk kan zijn. Dan geven ze namelijk uitstel van ontslag is mij verteld en krijgt de werknemer geen akkoord voor de verslagvergunning

5. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    4,802
    4,582
    113
    Ja, klopt. Maar niemand had dit kunnen overzien van tevoren mbt Corona

6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Het is natuurlijk ook erg kort dag voor een werkgever om dat aangepaste werk nu nog te realiseren. Dat zullen ze echt niet gaan doen zonder advies van een arbeidsdeskundige.

Wanneer moet je weer naar de bedrijfsarts? Wat is zijn advies al die tijd geweest? Onder elk advies staat een doel, is dit de afgelopen maanden reintegreren in eigen functie geweest?

7. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    4,802
    4,582
    113
    Bedrijfsarts hoef ik niet meer naartoe, al het contact is nu met uwv. Advies van bedrijfsarts is al die tijd geweest wachten op succes van medicatie en therapie. En terugkeren bij eigen werkgever.

Ik wacht het wel ff af... en anders gaan we herstellen en op zoek naar een andere baan. Ook prima.

Was mooi geweest als het kon, werk er al 13 jaar. Maar gezondheid gaat na heel lang sukkelen ermee, toch voor. En daar is dit een consequentie van. Helaas pindakaas. Ga er ook niet moeilijk om doen. Is het me niet waard. Zijn belangrijkere dingen in het leven..

Share This Page