re-ïntergratie en baby

Discussie in 'De lounge' gestart door Piepie, 17 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Het kdv daar heeft een opzegtermijn van 2 maanden.
    Nachtdiensten doe ik alleen van vrijdag tot en met maandag, en als ik avonddienst heb dan heb ik dus wel opvang waar ik hem smiddags kan brengen. Zie, ik had alles al geregeld, alleen dus geen rekening gehouden met dat ik nu wel de ochtenden kan komen.
    Ik ben oproeper met een 0 uren contract

2. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ja ik bel morgenochtend mijn contact persoon bij het UWV even. Ik had haar al verteld dat ik weer aan het werk wilde maar zij vond dat ik eerst de uitslagen van de uroloog en gynaecoloog moest afwachten.
    Je slaat de spijker trouwens echt op zijn kop: ik heb het idee dat ik gepest word, ik kom met allerlei alternatieven maar daar wordt niet naar geluisterd.
    Ik had tegen de arts van het UWV verteld hoe ze met me omgingen tijdens mijn zwangerschap, zware diensten op agressieve pg, nachtdiensten. Het blijkt dat daar een hoge boete op staat, ik wist dit niet maar kon alsnog werk hier van maken, heb ik maar niet gedaan want ik wilde de vrede bewaren...tsjaaa:(

3. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ja ik heb een soort gastouder gevonden voor als ik avonddienst heb, dan breng ik hem om 14:00 en haalt mijn vriend hem op, is hier op 15 a 20 minuten loopafstand, maar s'ochtends kan ik hem daar niet brengen want dan zou ik hem al om 06:15 moeten brengen omdat ik nog 30 minuten moet rijden naar mijn werk, arm kind zou dan om 05:30 al uit bed moeten.

4. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Het is gewoon een moeilijke situatie voor me. Ik had dit niet verwacht. Ik dacht dus dat er in het plan van aanpak zou staan dat ik mee zou lopen in de avonddienst, vooral omdat ik vanaf 14 april weer avonddiensten moet gaan draaien en ik geen dagdiensten krijg.
    Ik moet maar blij zijn dat er een kdv is vlakbij mijn werk, en dat er op dit moment geen wachtlijst is.
    Ik moet maar zo denken: het is maar voor anderhalve maand, heb ik pech dan betaal ik voor 4 maanden inclusief het opzegtermijn, wel jammer dat ik dan van die 1200 euro dan geen gebruik kan maken ( nee ik ga hem niet brengen als ik niet meer overdag hoef te komen want ik moet ruim 30 minuten A4 rijden )

5. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    uhm misschien een hele vreemde vraag, maar waar breng je je kindje als je nachtdienst hebt gehad dan? Dan heb je toch ook oppas nodig?

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik zou eerst uwv bellen en dit voorleggen, grote kans dat hun gaan overleggen dat je in je eigen diensten of in het weekend mag draaien of s middags ( gastouder? ) en optie is.

Desnoods kun je aan de gastouder vragen of die net voordat jij of vriend weggaat dan die 18 ochtenden naar jullie huis wil komen en de kleine meeneemt als die wakker is.

7. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Als ik in het weekend nachtdiensten draai dan is mijn vriend thuis

8. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Die gastouder heeft zelf 3 dochters waarvan er nog 2 op de basisschool zitten.
    Maar morgen bel ik eerst het UWV want ik maak me nu helemaal gek en waarschijnlijk is dat helemaal niet nodig en heeft het UWV wel een antwoord.

9. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Kan je vriend niet met zijn werk regelen dat hij deze ochtenden thuiswerkt? Ik zou me iig niet laten kisten en gewoon op komen draven. Heb je geen beste vriendin die kan bijspringen? Of dat ze het samen opvangen? Als je geen contract wilt afsluiten bij een kinderopvang (wat ik heel goed begrijp) dan moet je wel aan zoiets gaan denken.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Ja, ik snap je ook wel hoor. Het is zeker vervelend en ik vind het idd ook vrij kinderachtig van je werk, al ga ik ervan uit dat het goedbedoeld. Toch zou ik proberen om er het beste van te maken en eventueel je vriend dagen op te laten nemen.

11. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Je zegd dat je ig er bent?
    Volgens mijn moeder is daar zat werk in

en over de opvang. Een gastouder al aan gedacht? Soms heb je het gewoon niet voor het kiezen.

edit de andere berichten niet gelezen. Dus mijn bericht is overbodig

12. singa

singa Niet meer actief

Ik mis een beetje de arbodienst in je verhaal. Is er wel een arbodienst betrokken bij je re-integratie?

13. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ze maken het je tegenwoordig wel moeilijk zeg. Verplicht een afname van een half jaar? Wat belachelijk.

14. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    oh zo ja dan heb je idd geen aparte opvang nodig.

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Bij reintegratie is het de bedoeling dat je aangepast werk komt doen na wat jij lichamelijk aan kan op dat moment . Hebben ze dit werk niet tijdens je normale werkuren mogen ze jou tijdens andere uren aan het werk zetten. Kind of geen kind is niet hun probleem. Dat heeft ook niks te maken met jou als werknemer. Ze mogen zelfs werk aanbieden bij een totaal andere werkgever als ze zelf geen werk hebben

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik weet niet waar je precies woont, maar ik zou haast zeggen: wellicht dat iemand op het forum je uit de brand kan helpen?

17. mamavanY

mamavanY Actief lid

7 aug 2012
    288
    0
    0
    Onderin nederland
    Ik heb alles gelezen, ik dacht, jee wat lastig..

Maar nu lees ik dat je best een optie hebt, de gastouder, maar je niet wil dat je kindje om half 6 uit bed moet.

Tja, Ik snap wel dat je werkgever geen boodschap heeft aan het ritme van jou baby. Dus het is of dat, of stoppen met werken ben ik bang

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dit dacht ik ook..... Ja, het is vroeg, maar ik neem aan dat meer ouders dit zo doen. en aangezien dit ook maar tijdelijk is, snap ik eigenlijk het probleem niet. Maar misschien heb ik het niet goed gelezen?

19. mamavanY

mamavanY Actief lid

7 aug 2012
    288
    0
    0
    Onderin nederland
    Bij onze gastouder zijn er meerdere kinderen die zo vroeg komen, die slapen bij de gastouder lekker verder tot een uurtje of half 8, kinderen zijn heel flexibel als jij dat ook bent.

20. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Ik ben het hier mee eens. Een gastouder is een prima uitkomst. Ja, het is misschien wat vroeg, maar je hebt niet veel keus.
    Je werkgever heeft er geen boodschap aan of jij kinderen hebt of niet. Erg vervelend, maar het is wel zo.

Deel Deze Pagina