Trouwens een kind past zich makkelijk aan als je er zelf ook ontspannen mee omgaat. Als ik een vroege dienst heb dan moet ik om 7 uur beginnen dus om 6 uur eruit. Op het laatste moment pluk ik mijn zoon uit bed en dat is rond half 7. Gaat prima. Inderdaad ik zou op zoek gaan naar een gastouder. Ideaal!
Ik zie het probleem hier echt niet van. Mits er plek is bij die gastouder 's ochtends natuurlijk. Het is voor je kind veel fijner als hij nu de ochtenden daar al naar toe kan. Dat kan dan straks naadloos overgaan op de middagen. En hoezo moet je kind al om 5.30 uur op? Jij moet om 8 uur op je werk zijn en het is een half uur rijden. Dan breng je toch eerst je kind om 7.15 uur bij de gastouder en rijdt dan door naar je werk. Hoezo moet jouw kind dan om 5.30 uur al op? Waar een wil is, is een weg.
Ja dat dacht ik ook al. Toen ik er niet meteen uit kwam met mijn werkgever over mijn reintegraitietreject, heb ik contact opgenomen met mijn arboarts. Nou was dat wel een andere situatie, omdat mijne werkgever naar mijn mening het advies van de arboarts verkeerd interpreteerde (wat inderdaad zo bleek te zijn), maar toch heeft dat goed geholpen. Een arboarts kan zeker een uitspraak doen over de vraag of de wee rkzaamheden die jij in de avondiensten zou willen doen vanuit medisch perspectief haalbaar zijn en jouw genezingsproces niet in de weg staan.
Nee de gastouder wil pas als ze haar eigen kinderen naar school heeft gebracht oppassen. Het is ook niet een echt gastouder, het is de vrouw van mijn vriend zijn collega.
En kan je haar je probleem niet voorleggen. Misschien dat ze tijdelijk wel een uitzondering wil maken. En anders zou ik toch een andere gastouder zoeken voor die 18 keer. Maar goed... wellicht eerst even afwachten wat de ARBO-arts en het UWV zegt.
Is er geen enkele andere gastouder? zoek eens de gastouderbureaus op in jou buurt! gastouder is een hele fijne manier van opvang!
en hoelaat niet je eigen vriend beginnen, heeft die desnoods de mogenlijkheid om 18 x op 9 uur te beginnen..maar ik zou. Eerst toch even vragen of je middag/ avond met activiteiten kan helpen in overleg met uwv en arbo arts.
Het is zielig als Julian zo vroeg uit bed moet, maar dat moet maar. MAAR!! de gastouder wil hem om 06:15 nog niet hebben want ze heeft haar eigen kinderen ook nog. Ik moet nu om 08:00 beginnen, maar als ik zowaar een dagdienst zou krijgen dan moet ik om 07:00 op mijn werk zijn en zoals ik al eerder heb geschreven: ik woon niet waar ik werk, ik ben nog even bezig om daar te komen.
Dat snap ik, daarom geef ik aan dat er vast een gastouder in de buurt van jullie huis zit. Je kan vrijblijvend een gastouderbureau vragen voor info. En als je persee wil dat diegene die je nu geregeld hebt oppast, kun je zelfs voor 2 maanden een gastouder regelen. Ik kon bij ons bureau binnen 2 maanden per direct opzeggen.
Hij begint vaak om 07:00 of eerder en werkt dan tot 17:00 en is meestal rond 17:30 thuis. We zijn al druk aan het bedenken voor een oplossing want hoe het er nu naar uit ziet zijn we 480 euro kwijt dus en moet ik er bijna geld op toe leggen want van het UWV krijg ik 600 euro. En na die 18x moet ik mijn gewone werkzaamheden weer hervatten maar hoe kan ik dat nu doen als ik niet eerst daar voor mag re-integreren? En dan nog maar de vraag of de planner me nog inpland want ik ben maar een oproepkracht met 0 uren. Ik bel morgen als eerste het UWV
Ja ik ben druk bezig met zoeken daar naar, maar hier zijn er niet heel veel. Ik woon in een heel klein gehucht dus zal ook weer richting stad moeten.
dat je maar een klein beetje overhoud is niet leuk maar overkomelijk. Maar leuk is anders. Zou eerst een de reïntegratie voorleggen aan je arts want vanaf koffie schenken naar zorg is best een hoop meer. Meeste artsen accepteren zon integratie niet
Hoe raar het zal klinken, mijn werkgever moet een arbo arts inhuren. Van het UWV moest ik naar die arbo arts en ze zei niet veel, ja dat ik in april weer mijn werk moest hervatten, en dus voor die tijd therapeutisch moest gaan werken. Daarom snap ik dat koffie schenken niet, ik kan dan toch beter verslagen uitwerken, medicijnregistratie bijhouden en de rapporten, recepten ect up to date houden? Kijk dat zijn ondermeer mijn werkzaamheden, niet koffie schenken met een beetje melk en een schepje suiker. Als ik dit s'middags kon doen was er geen vuiltje aan de lucht.
dus bel je morgen en uwv en arbo met dat exacte voorstel. Is nl. Heel logisch en een werkgever is geen arts ge dus die hoort in overleg met een arbo arts een plan opstellen en niet alleen de werkgever.
Ja precies, ik wil zelf dus ook meer i.p.v koffie schenken. Ik kan ook veel meer maar ik moet alleen niet te zwaar tillen en goed mijn bekkenbodem aanspannen, en me aan het opgedragen plasschema houden die ik van de uroloog heb gekregen.