Tijdelijk contract

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door BBG13, 2 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BBG13

BBG13 Lid

25 jun 2015
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Per 1 april zal mijn tijdelijke contract aflopen. Het is nu nog onduidelijk of deze verlengd wordt, maar aangezien ik momenteel 9 weken zwanger ben, wil ik graag weten wat de consequenties zijn mocht dit niet het geval zijn.

Mijn vragen zijn als volgt:
    - hoe hoog is de uitkering in de eerste twee maanden?
    - is er nog verschil in de hoogte van de uitkering tijdens zwangerschapsverlof?
    - tellen de maanden van mijn zwangerschapsverlof mee voor het aantal maanden dat ik recht heb op een WW-uitkering?
    - hoe hoog is de uitkering na mijn verlof?

Relevante informatie:
    - per 30 mei zou ik normaal gesproken met verlof gaan (6 weken voor 10/7)
    - Ik heb +/- 12 jaren arbeidsverleden, dus 11 maanden recht op WW-uitkering als ik het goed heb
    - Mijn sv-loon staat niet op mijn loonstrookje (kan ik dat ergens opzoeken of uitrekenen oid?). Bruto loon is ongeveer 3000 euro (ziekenhuis cao).

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste BBG13,

Ik begrijp dat je vragen hebt over de hoogte en de duur van de WW en het zwangerschapsverlof, omdat je contract mogelijk niet wordt verlengd en je op dit moment zwanger bent.

We berekenen het dagloon van de WW-uitkering op basis van het SV-loon dat je verdient in het jaar voordat je werkloos wordt. De WW betaalt de eerste twee maanden 75% van dit dagloon, daarna is dit 70%. Ik kan geen berekening voor je maken hoe hoog dit bedrag voor jou zal zijn, maar om een indicatie van het bedrag te krijgen kun je de rekenhulp op onze site gebruiken.

Het kan zijn dat het SV-loon op je loonstrook anders wordt genoemd. Mogelijke andere termen voor SV-loon vind je hier. Je kunt ook kijken op mijnUWV. Hier vind je de loongegevens die de werkgever heeft opgegeven.

Tijdens je zwangerschapsverlof betaald UWV 100% van het dagloon. De duur van je zwangerschapsverlof staat los van de WW-uitkering. Je geeft zelf aan dat je recht hebt op 11 maanden WW. Als je na 2 maanden met verlof gaat, heb je na afloop van het verlof nog recht op 9 maanden WW. Het Zwangerschapsverlof duurt minimaal 16 weken.

Als je na afloop van het zwangerschapsverlof weer WW gaat ontvangen, zal er 70% van het dagloon worden betaald.

Actuele informatie over de hoogte van de WW-uitkering vind je hier.

Actuele informatie over het zwangerschapsverlof vind je hier.

Ik wens je een fijne zwangerschap toe.

Met vriendelijke groet,
    Folkert
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina