Museumkaarkaart

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mel78, 11 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik zit er aan te denken een museumjaarkaart te kopen voor mij en de kids (6 en 8 jaar).

Heeft iemand misschien ervaring met de kaart, en is het de moeite waard?

2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Naja na een paar bezoeken heb je de kaart al uit. Wat je kan doen, is een lijstje maken van musea waar je graag heen wil en deze binnen 1 jaar te bezoeken en daarna de kaart weer opzeggen. Kinderen zijn trouwens vaak wat goedkoper, ik zou eerder de kaart voor jezelf aanschaffen dan.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Of het de moeite waard is, ligt er aan of je wel eens een museum bezoekt of niet. ;)

Je hebt hem er over het algemeen inderdaad na een paar bezoeken al uit. Geldt ook voor de kinderen (die zijn inderdaad vaak goedkoper, maar dat is de Museumjaarkaart voor hen ook ;)).

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Voor ons is het heel rendabel. Ik heb de kaarten eind april aangeschaft en sindsdien hebben we 9 musea bezocht. Zeg dat de entree van een museum voor volwassenen 12,50 is, dan heb ik voor mij alleen dus al 52,50 bespaard en het jaar dat de kaart geldig is (tot eind april) is nog niet om. En voor de kinderen heb ik dus ook al aardig wat bespaard zo. En dan hebben we voor hier in de stad ook een kortingskaart, waarmee ik ook naar musea hier in de stad ga (en dus niet met de Museumkaart).

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Er zijn nog zoveel leuke musea waar ik heen zou willen met ze .

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Dan heb je je antwoord al, toch? ;)

7. tuc

tuc Niet meer actief

wij hebben hem al een paar jaar en bevalt goed.

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb m net weer verlengd voor een jaar. Echt een aanrader wat mij (ons) betreft. Wij halen het er met gemak uit.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben nog niet superveel musea bezocht - maar ik vind het toch super :) ! Echt een aanrader... sinds 1 mei - 5 musea bezocht, maar dat gaan er zeker nog meer worden en de kinderen willen ook naar een paar nog terug, zo leuk vonden ze het daar. En ik heb nog een paar 'dure' op mijn wensenlijstje staan.

10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hebben hem nu 1.5 jaar en het is inderdaad echt leuk. Maar wel hebben inmiddels wel veel musea in de buurt gehad en ik denk dat we volgend jaar weer voor een Blijdorp abbo gaan. Ook leuk voor de jongste dan weer.

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    We hebben nu 2 jaar de museumkaart en juist nu ons blijdorp abbo opgezegd omdat we alleen nog maar naar musea gaan. Er zijn er ook waar het gewoon leuk is om vaker in een jaar heen te gaan, omdat er een leuke speeltuin bij is of omdat er steeds andere evenementen zijn.
    Bij de kunstmusea zijn kinderen tot 12 jaar gratis, dus als je daar in geinteresseerd bent zou je kunnen overwegen alleen voor jezelf een kaart te nemen

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Voordeel van de Museumkaart vind ik dat hij voor heel veel verschillende musea toegankelijk is. Dat zou hier namelijk het nadeel zijn van een Blijdorp abonnement; 'gaan we wèèr naar Blijdorp...' *met een verveeld gezicht* :D Enige museum waar we het afgelopen jaar twee keer geweest zijn is Naturalis, maar één keer was enkel de GIF-tentoonstelling open, dus dat was toch weer heel anders.

Athina, wat staat nog op jullie lijstje? :) Hier op dit moment alleen het Rijksmuseum, maar ik wil in de kerst- en voorjaarsvakantie nog wel één of twee andere musea bezoeken.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Wij hebben hem nu twee jaar. We wilden naar Nemo en voor een paar Euro meer heb je een kindermuseumjaarkaart met die hoge entreeprijs. Toen die kaart genomen en voor onszelf ook.
    We zijn naar best wat musea geweest en naar sommige meerdere keren.
    Aviodrome, Nemo, DAF-museum, Museon, Philipsmuseum, de speelklok, Nijntje, Kinderboekenmuseum, Beeld en Geluid, Marechaussee, Baggermuseum, Mauritshuis enz. Ben vast het e.e.a. vergeten.
    De opa’s en oma’s hebben ook een kaart, dus die nemen de kinderen soms ook mee.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    sowieso het museum in Tilburg nog een keer - verder is er op dit moment in een museum in Schiedam een leuke tentoonstelling over suiker waar we heen willen en eigenlijk nog best veel anderen...
    spoorwegmuseum utrecht, paleis het Loo, fotografie museum, museon, Nemo... genoeg nog..

15. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Wij willen hem ook aan gaan schaffen. We wonen niet ver van Leiden en locaties als het museum van Volkenkunde, Naturalis, maar ook Archeon in Alphen a/d Rijn zijn toegankelijk met de museumjaarkaart

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oja! archeon wilde wij ook nog naar toe... ook behoorlijk prijzig normaal gesproken!

17. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Nee wij zijn van Nemo etc. Vooral ook musea waar wat te ontdekken valt voor ze.

18. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik lees eigenlijk alleen maar positieve reacties. Thanks! Mijn man vind het vreselijk, maar gezien ik alle vakanties met ze thuis ben en hij doorwerkt, kan ik mooi met ons drietjes op stap

Caithy vindt dit leuk.
  19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    musea's zijn misschien nog suf in zijn herinnering, maar dat is tegenwoordig een stuk minder :) . Natuurlijk zijn er nog wel, maar dat is ook het leuke nu; je kan ook voor een uurtje naar een museum. Blijkt het niets, dan ga je weer. Zeker als je in een omgeving bent waar meerdere musea zijn. Zo wilde ik graag man en kinderen Panorama Mesdag laten zien - maar dan eigenlijk alleen het ronde schilderij. Met de jaarkaart kan dat prima. Anders had ik het zonde gevonden. Maar er zijn dus ook echt musea waar ze een halve of hele dag zoet kunnen zijn :)

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Inderdaad, voor dat geld hoef je niet een halve dag te blijven. Oma is naar Panorama Mesdag geweest, maar mijn zoon kreeg hoofdpijn en dus zijn ze niet lang gebleven.
    Grote musea doen we vaak in twee bezoeken. En inderdaad, echt geen saaie boel meer voor kinderen.

Deel Deze Pagina