juiste moment met clomid begonnen? wanneer eisprong?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by astridie, May 24, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. astridie

astridie Nieuw lid

May 24, 2006
    4
    0
    0
    hallo allemaa,
    ik heb geprobeerd het antwoord te vinden op het web maar helaas vandaar mijn bericht.

door uitblijven van mijn menstruatie ben ik met provera begonnen, 14 dagen lang. na 8 dagen begon het bloeden al en dit duurde 1 week. ik heb toen de gyn gebeld om te vragen of ik niet moest stoppen en met clomid beginnen. hij adviseerde me om de kuur af te maken, een 2e bloeding zou na de kuur volgen. nou dit is dus niet gebeurt (ik dacht al, mijn lichaam kan niet zo snel acher elkaar 2 keer menstrueren! :( ). op dag 8 na het stoppen met provera heb ik de gyn weer gebeld om te zeggen dat ik nog steeds geen menstruatie had gekregen. hij was op vakantie dus ik heb een ander gesproken en deze adviseerde me met clomid direct te starten aangezien ik totaal geen cyclus heb (ben al ruim een jaar niet ongesteld na de geboorte van ons kindje). dit heb ik dus gedaan, dit is mn 3e dag dat ik clomid slik. ik voel alleen iets in mn rechterlies, hoop dat dit een goed teken is ;) .

de vraag is nu of ik er wel aan goed heb gedaan om nu met clomid te starten is aangezien ik niet op dag 3 van mn cyclus begonnen ben.

en weten jullie rond welke dag ik mijn eisprong kan verwachten als deze komt?

hopelijk weet iemand het antwoord!

alvast hartelijk dank!

astrid[/list]

2. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    als de gyn zegt dat je moet beginnen zal het waarschijnlijk geen kwaad kunnen.

wanneer je je eisprong dan hebt is ook heel verschillend, er zijn meiden die m op dag 14 hebben en er zijn meiden die m op dag 22 hebben (zoals ikzelf)

3. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    of als ik op dag 25 en 29!!
    TIs niet te voorspellen.
    Krijg je geen folikelmetingen??

Groetjes Pientje

4. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    kunnen ze geen pilletje uitvinden waarmee je elke keer op dezelfde dag en hetzelfde uur je eisprong krijgt??!!
    das toch veel makkelijker!!??

5. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    nou als dat zou kunnen ;) ik houd me dan zeer aanbevolen!!! :D

6. astridie

astridie Nieuw lid

May 24, 2006
    4
    0
    0
    ja dat pilletje zou fijn zijn!

nee ik krijg geen folikelmetingen. de gyn wil het eerst 2 a 3 maanden aankijken of er niets 'vanzelf' gebeurt. dan gaat hij het met een andere arts nog meer begeleiden. ik neem aan dat dit dan folikelmetingen zijn....?

hij heeft me eerlijk gezegd niet zo heel veel verteld.

is het nou beter om elke dag te klussen of om de dag?

7. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    ze zeggen om de dag,maar bij mijn 1e deden we het elke dag en pats boem zwanger!!
    Bij sommigen helpt het wel elke dag vrijen.
    Maar toch is om de dag beter,vooral als het zaad van manlief van mindere kwaliteit is ,geloof ik.

Temp je ook?

8. astridie

astridie Nieuw lid

May 24, 2006
    4
    0
    0
    zaad van mn menneke is ok want de kindjes zijn er al;) het probleem is dat ik na de bevalling veel ben afgevallen en nog steeds niet ongesteld ben.

voor ons kan denk ik dus elke dag geen kwaad!

ik temp ook sinds kort.

ben benieuwd of de dosis 50mg wat bij me gaan doen aangezien er al zolang niets gebeurt in dit lijf. ik voel wel iets in mn rechterlies maar dat kan ik me ook inbeelden.

neem jij ook clomid? doet het zn werk?

9. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    ja ik zit nu aan mijn 3e kuur.

1e keer 50mg en eisprong op dag 25 en voila...zwanger....helaas miskraam.

2e keer 50mg eisprong op dag 29....helaas afgelopen zondag ongesteld geworden.

Dus nu zit ik aan mijn 3e kuur maar dit keer 100mg zodat het hopelijk sneller gaat groeien.

dus spannende tijden voor ons allebei,wanneer onze eitjes springen ;)

nou toi toi toi :D

10. astridie

astridie Nieuw lid

May 24, 2006
    4
    0
    0
    jee dat is wel goed zeg! fingers crossed voor ons beiden!
    hopelijk volgende maand goed nieuws....

Share This Page