Lekker laten gaan al die reacties en genieten van die 2 kanjers in je buik! Toch alleen maar heel bijzonder, je kindje krijgt in een keer 2 broertje(s)/ zusje(s)!
Leuk! gefeliciteerd ik verwacht ook een tweeling en mijn zoontje is nu net twee geworden. Ik heb 1 keer de reactie `Jij liever dan ik` gekregen, en die vond ik wel zo onnozel (alsof je dat zelf bepaald). Daar heb ik toen ook meteen iets van gezegd. Verder kreeg ik de opmerkingen: ben je niet bang dat het er 3 zijn? en inderdaad ``Sterkte! `Maar die opmerking snap ik wel, ze bedoelen het eigenlijk allemaal niet verkeerd, maar ik zeg dus soms ook wel (ligt eraan wie het zegt), `nou geen sterkte hoor, want ik vind het juist leuk ` En tuurlijk zal het druk worden, maar ik zie ook veel voordelen. Ik ben juist blij dat het een tweeling is, heb altijd al wel moeder willen zijn van een tweeling. Het is erg bijzonder!
Ow ja hoor, regelmatig. Zelfs van vrienden een x. Die zeiden 'nou, jij liever als ik!' ten eerste alsof ik er zelf voor gekozen heb (kan ze niet missen hoor). En ze wéten niet eens wát ze missen. Het is een rijkdom!
Nou maak je borst maar nat.... Ik heb echt de meest rare opmerkingen gehad tijdens de zwangerschap en ook naar de bevalling. Kon niet rustig de stad in want ze trokken gewoon aan de wandelwagen om te gluren. even is dat niet erg maar op een gegeven moment komt dat je je strot uit haha. Vooral oude mensen zijn erg brutaal. En de standaard opmerking: Oh 2 nou dan ben je in 1x klaar. Moe word je ervan. Ik kan denk ik wel een boek schrijven. Ben even de naam kwijt van diegene die de foto plaatste, maar wat een prachtig echo foto!
Allereerst gefeliciteerd! Hier geen tweeling, maar omdat ik héél snel weer zwanger was heeft niemand me gefeliciteerd en kreeg ik alleen te horen. "Jeetje, dat doe je snel" "Was het wel gepland?" "Jij gaat het druk krijgen" GRRRRRRRRRRRRR Ik begrijp je frustratie!
Ik moet eerlijk zeggen.. Weet niet of ik het zou kunnen, een tweeling. Maar mijn beeld is niet objectief, alle tweelingen in mijn familie hebben wel iets, (puur toeval!) zo heeft een van mijn broertjes ADHD en daardoor de eerste anderhalf jaar 20 uur per dag gehuild. Dat is pittig, tweeling of niet. Alleen is dat voor mij aan elkaar gekoppeld waardoor het me zwaar lijkt. Los daarvan zijn die reacties natuurlijk echt zot. Je kiest er idd zelf niet voor, en iedere zwangerschap is een wonder, laat staan die van een meerling! Overigens krijg ik de reactie ook, zelfs met1 brusje, maar dan van mijn sm. Maar die is volgens mij gewoon jaloers
Nou bereidt je maar voor... De opmerkingen stoppen helaas niet als je eenmaal bevallen bent... En meestal de bekende zoals je zal het wel druk hebben (ja het is druk, HEERLIJK druk!!!) Ik zou het niet kunnen hoor (Dat zijn mensen met weinig zelfvertrouwen blijkbaar...) etc maar daar wen je er aan en het gaat het ene oor in en het andere weer uit! Maar de meest vreemde vind ik nog wel als ik met de duowagen op pad ben dat mensen vragen is het een tweeling? Wat zou het anders moeten zijn hahahahahahaha
Correctie.... Ik heb een duowagen gehad zonder tweeling! Maar de opmerkingen van de straat kunnen zo in een boekje.
Ik ben dan niet zwanger van een 2ling, maar toen ik 3 jaar geleden zwanger raakte van mijn dochtertje, was ik 19. Moest je toen die reacties eens horen :x de meest ongelooflijke domme en gemene opmerkingen moest ik aanhoren, alleen maar omdat ik 19 was en dus volgens vele mensen niet zou kunnen genieten van mijn jeugd bla bla Nou, ik kan je zeggen.. ik geniet juist extra meer met mijn kleine meid! Dus ik zou zegge, lekker over je heen laten komen alle opmerking, sommige mensen zijn nou eenmaal helaas niet wijzer. Geniet van je zwangerschap en straks van je kids!!
Hahahaha ja dat kan natuurlijk ook! Alleen zijn mijn jongens 2 druppels water, even groot en heel vaak hetzelfde gekleed... Ik snap dan echt niet dat mensen het vragen hahaha maar goed laatst hadden de mannen hun blauwe jassen aan, een blauwe muts op met hun naam in koeienletters erop, komt er een vrouwtje naar me toe. Kijkt eens naar allebei de mannen en vraagt dan, zijn het 2 meisjes...................... dus...........
Hier dan ook geen twee, maar ik heb al een hele grote buik. Ik krijg ook reactie van: Zo nu al weer zwanger?! Komt ook nog bij dat Megan heel klein van stuk is en erg bijdehand. En dan krijg je ook veel van die reacties van: nou je krijgt het zwaar, en jij liever als ik.........enzenz Domme mensen!! GEFELICITEERD met je twee wondertjes En mensen weten niet waar ze het over hebben. Of ze zijn jaloers!
Hahaha, ja niet te geloven!!! Tegen mijn dochter: "wat een lief jungske!" Tegen mijn zoon: "Ach, wat een lekker grietje!" Nou, ik zou mijn zoon toch echt geen roze staartje maken...
Haha, wat een leuk topic. Ben zelf moeder van een eeneiïge jongenstweeling van net twee jaar en verwacht over een week of 4 nummertje drie. De opmerkingen zijn ook hier niet van de lucht. Ik ben van mening dat iedereen krijgt wat hij/zij aankan qua kinderen. Tweelingen zijn gewoon voorbestemd voor ouders die ze aankunnen
Dit is zo de 'cultuur van het moment'! Ik woon zelf in amerika en hier zijn wat grotere gezinnen veel meer de norm. Hier zal je niet snel iets horen over 3 of 4 kinderen. Maar de reacties die ik krijg vanuit nederland over mijn 3 kinderen, straks, alledrie onder 4 jaar...nou, dan heb je inderdaad vaak de neiging om te gaan verdedigen. Maar let wel dat het ook vaak is dat mensen die dingen zeggen als 'jij liever dan ik' en 'nou nou, wat druk', die hebben vaak wel extra respect voor jou! Ik ken overigens in mijn buurt een gezin waar het oudste meisje 3 is, de tweeling 1 en de volgende tweeling is net geboren....die krijgt ook hier veel opmerkingen! Ik heb trouwens zelf een tweelingzus en dat is erg leuk! En op wat latere leeftijd is een tweeling makkelijker dan 2 van verschillende leeftijd omdat ze op hetzelfde niveau met elkaar spelen en tegelijkertijd leren. Gefeliciteerd dus, lijkt me super om tweelingmama te zijn!!