vruchtwater

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door esther1984, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ik heb een vraag, ik ging net naar de w.c. nu zag ik dat mijn onderbroek een beetje nat is, heb dat wel vaker maar dan is het vaak urine want dat zie ik als het geel is, nu keek ik net en nu is het in het midden van mijn onderbroek uitvloeiing maar daarom heen is het roze, en heb gelezen dat vruchtwater roze op droogt, wat moet ik nu doen?? vk bellen of kan dit geen kwaad omdat ik al zo ver ben, en zegt het iets over een begin van een bevalling?

2. Pinkie

Pinkie Actief lid

28 mei 2007
    194
    0
    0
    Gent
    Als het roze is, zal het inderdaad vruchtwater zijn, oh wat spannend :)
    Je moet niet meteen je vk bellen, al mag dat wel natuurlijk als je dat meer gerust stelt, maar je hebt wel nog effe tijd hoor, zeker als het maar druppelsgewijs en geen stortvloed ;) Maar het zou best kunnen dat je weeën beginnen in de komende uurtjes.

3. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    zo begon t bij mij ook!!! t zal iedere x wel langzaam wat meer worden.. spannend gevoel he... ik was hyper in ieder geval toen ahah. gelijk de boel geschoren daar beneden..succes

4. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    heb net expres een schone witte onderbroek aan gedaan, en na de was ophangen zat er weer een beetje in mijn onderbroek en weer roze, heb wel af en toe harde buiken, maar zijn niet echt pijnlijk wel voel ik een rare druk van onderen, en de kleine is ook super rustig vandaag, heb hem wel gevoelt vandaag hoor, maar extreem minder als normaal.

5. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    zal echt wel vruchtwater zijn hoor meis.. iedere x loopt er dan wat uit als de baby beweegt of jij loopt ofzo.. mijn ween begonnen na 3 uur toen me vruchtwater brak.
    eerst was t net als jij en 2 uur later liep er echt ontzettend veel uit ineens en ff daarna weeen...

6. Alita

Alita Niet meer actief

op je vuist blazen en kijken of er iets uitkomt.....zou het dan nu eindelijk beginnen meid?

7. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    heb ik net gedaan, maar er kwam niks, net naar de w.c. geweest maar viel me wel op dat op de w.c. toen ik geplast heb dat het even na bleef druppelen, terwijl ik totaal geen kracht zette, ook zat er een heel licht wat bloed bij mijn uitvloeiing zat heel licht maar hoor was heel licht roze, is da erg??

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik vond dat mijn vruchtwater lekker zoetig rook naar kwarktaart hihi.. misschien even ruiken?

Als er bloed bij zit zou ik de VK even bellen.... just to be sure..

9. Pinkie

Pinkie Actief lid

28 mei 2007
    194
    0
    0
    Gent
    Vruchtwater is normaal kleurloos, als het wat rozig is, zit er wat bloed onder gemengd, maar geen reden om je zorgen over te maken hoor, ook dat is normaal. Ook kunnen er eventueel witte vlokjes (huidsmeer van de baby) bij zitten, maar ook dat hoeft niet. Eventueel beetje proberen opvangen en als het zoetig ruikt weet je het wel zeker dat het vruchtwater is, veel succes! ;)

10. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    krijg wel steeds vaker harde buiken, en beginnen nu wel een kleine beetje gevoelig te worden, ook ben ik heel hyper, en gevoel dat ik de hele tijd moet plassen, en druk van onder heb ik ook nog steeds.

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    O jee Esther, dat komt mij wel erg bekend voor. De harde buiken die steeds pijnlijker werden waren bij mij voorweeen, en tussen de eerste super-vaak-harde-buiken naar voorween en toen bevalling... zat 1 dag: zaterdagnacht de harde buiken die om de haverklap kwamen, zondag toenemende voorweeen, zondagavond 10:00 de eerste onmiskenbare weeen... en de rest zal ik je nu maar even besparen, maar ze was er maandag om 17:26 :D

Ik heb het idee dat je snel gaat bevallen!

Roze kan trouwens ook met slijmprop te maken hebbben. Bij mij hebben ze de vliezen gebroken in het ziekenhuis, en het water was helder maar ook met best wat bloed erbij- was normaal werd gezegd ;)

12. Alita

Alita Niet meer actief

oeeh esther meid ik hoop voor je dat het begint!!!

13. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    we zijn net even met de auto weg geweest maar er zat nu een uur tussen de harde buik, maar die van net was wel pijnlijk, ga zo even een douche pakken, die kleine is echt extreem rustig. gewoon een kwestie van afwachten.

14. Pinkie

Pinkie Actief lid

28 mei 2007
    194
    0
    0
    Gent
    Hoe is het nu met jou esther?

15. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ja het gaat, net met mijn gekke kop nog gestreken, maar de harde buiken komen en gaan nog steeds en doen wel zeer, ook heb ik nog wat vruchtwater in mijn onderbroek gevonden, het is gewoon een kwestie van af wachten en hopen dat het snel door zet.

16. Pinkie

Pinkie Actief lid

28 mei 2007
    194
    0
    0
    Gent
    Ik hoop het ook voor jou, ik duim met je mee.

Hier ook alweer heel de avond last, anders dan anders vind ik, heb al wat steken vanonder gehad en een licht menstruatie-achtig gevoel, heb ik anders nooit. Weer veel last van harde buiken en pijn in rug, maar nu ook zo'n licht gevoel in m'n hoofd.

Pfff ga zo ook nog maar wat verder werken om m'n gedachten te verzetten.

17. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ja daar straks had ik echt sterk het idee dat het ging gebeuren, maar moet zeggen dat ik het nu niet weet, heb wel heel erg het gevoel dat ik de hele tijd moet plassen, en ik blijf die druk onderin houden, die kleine is nu ineens weer heel erg druk, hij doet me onderin echt ontzettend zeer, ik heb het ook weer heel erg in mijn onder rug, maar er zit echt nog een lange tijd tussen de harde buiken, ook heb weer zo'n slap gevoel in mijn benen.

18. Pinkie

Pinkie Actief lid

28 mei 2007
    194
    0
    0
    Gent
    Hier 's avonds zo ongeveer om't half uur harde buiken, soms wat vaker opeen, soms wat langer en overdag zit er ook meer tijd tussen en ja die zwakke benen. Moeilijk om in te schatten, de ene moment heb je 't gevoel dat't gaat beginnen en dan weer... naaaaah niet dus ;)

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik weet niet wat het beleid is bij jouw verloskundige? Hier (Roosendaal) 'moet' je tussen 9 en 22 bellen als je vliezen gebroken zijn. Ik zou dus wel even bellen, ik zou nu wel wachten tot morgenochtend denk ik. Als je je onderbroek apart houdt kunnen ze makkelijk testen met een staafje of het vruchtwater is (hebben ze bij mij ook gedaan, ik had het al in de wasmand gegooid omdat het echt een vloedgolf was ;), maar ze wilde het toch even testen, ondanks dat ik al weeen had)

20. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ben even op bed gaan liggen maar kan niet slapen, de hele dag is die kleine stik rustig en nu schopt ie me bond en blauw, ook laat de volgende harde buik erg lang op zich wachten, en mijn onderbroek blijft ook lang droog, ik weet het ook niet meer hoor, zo denk ik dat het gaat beginnen, en dan ineens houd het weer op, maar van dat vruchtwater snap dan helemaal niet, het was echt duidelijk vruchtwater, is het weer opgehouden.

Deel Deze Pagina