Hoi meiden, Ik vraag me iets af: Gisteren heb ik een enorm drukke dag gehad op het werk. We kregen te horen dat eea zou wijzigen in onze functie, wat voor de een positief en de ander minder positief uitvalt. Voor mij gelukkig positief, maar toch was het een rare dag. Veel rumoer op de werkplek, veel praten en uitleggen hoe of wat... Mijn baby was gisteren dus ook enorm druk. Veel schoppen, de hele dag door. Soms tot het onaangename toe. Tot ik naar huis ging, toen werd hij wat rustiger. 's avonds nog met mijn vriend gepraat en toen werd de baby ook weer wat drukker. Ben lekker vroeg naar bed gegaan. Nu een dag later is het al weer een stuk rustiger op het werk en nu de baby ook. Ik voel m vaak zat hoor. Maar vrij lichtjes terwijl hij gisteren ongelooflijk aanwezig was. Kan het effect hebben? Dat als je je onbewust toch drukker maakt dan je denkt, dat je baby hier ook onrustig van wordt? Ben erg benieuwd. Groetjes, Romy
Nou ik heb echt nog nooooit zoveel stress in mn leven gehad als tijdens mn zwangerschap en mijn mannetje was ook altijd onrustig altijd veel trappen. Is nu gezond kereltje hoor blaakt van gezondheid. Dus denk het niet hoor . Ik stond er ook versteld van wat zon kleintje kan hebben.
Bedankt voor je reactie. Ik stel mn vraag waarschijnlijk niet goed Ik bedoelde eigenlijk als de baby nog in de buik zit. Kan hij door mijn onrust dan ook onrustig worden en meer trappen? En als ik zelf heel erg rustig ben, dat hij dan ook rustiger is. Ik vind hem vandaag wel erg rustig. Als ik af en toe op mn buik druk reageert hij wel hoor, maar vrij zachtjes. Gisteren had ik het idee dat hij door mn buikwand heen wou stompen
Ik had het juist precies andersom. Als ik rustig zat ging hij onrustig doen. Het is wel zo dat rond die 25ste week hij een heel stuk meer ging schoppen. Tussen de 20ste en 30ste week was hij het actiefst en was het echt soms pijnlijden als meneer bezig was. Dit wordt wel rustiger gelukkig hoor. Het kan best zijn dat hij daar wat van meekrijgt hoor wanneer jij actief bent hij ook actief is.
Dat herken ik idd ook wel. Als ik bijvoorbeeld 's avonds ga liggen, dan voel ik m sneller dan wanneer ik gewoon bezig ben. Ik let er dan ook niet zo op. Maar gisteren was het best een stressdag. Zou het jammer vinden als hij zich dan in mijn buik niet happy voelt, door mijn stress.
Hier behoorlijk wat stress gehad de afgelopen dagen en de baby heel weinig gevoeld, echt heel vervelend. Nu is de stress een stuk minder en ik hoop dat ik de baby weer wat vaker/sterker ga voelen bewegen.
Ik heb het andersom. Als ik zelf veel in actie ben, voel ik de kleine nauwelijks. Ik doe zittend werk, maar sta ook voor de klas, en college geven is best inspannend. Als ik zelf met mijn onderzoek bezig ben voel ik de kleine constant spartelen (zoo gezellie!), maar laatst had ik bv. een grote presentatie en was ik doodzenuwachtig en toen bleef het best lang stil- het was pas toen ik echt een uur thuis zat dat ik het weer voelde. Niet leuk he, als het opeens wat rustiger is! Ik zie het op zich als een goede reden om me niet te druk te maken (voor zover het kan), en elke dag neem ik ook heel bewust tijd om alleen maar tegen mijn buik te praten en het kindje een beetje te aaien
Hier ook andersom, als ik druk en gestresst ben beweegt ze echt een stuk minder. Ik voel dat heel duidelijk, want als de kleine meid beweegt dan voel ik het overal doorheen, zo hard gaat ze dan tekeer Dus als ik lekker ontspannen een boswandeling maak en mevrouw heeft kennelijk genoeg geslapen: oei en au!!! Maar als er stress is...nee, dan houdt ze zich stil
Gek he, hoe dat dan werkt? Als hij maar beweegt denk ik maar, maar gisteren vond ik het echt niet zo prettig meer. Net voor de zekerheid toch maar even het hartslagmetertje gebruikt, maar gelukkig prima in orde.
Hee mop, Wat heb je toch altijd interessante onderwerpen, had eerst niet door dat jij het was, maar klikte gewoon op het onderwerp omdat het me leuk leek . Ik heb van m'n gynaecoloog en verloskundige dat een drukke baby een baby is, die lekker in z'n vel zit... onze baby is dus kennelijk happy ondanks alle stress van het begin. Dus denk dat zo'n stressdag op je werk niet zoveel kwaad kan. Wel vreemd inderdaad hoe het werkt.... Hier soms ook druk en soms denk ik, ga nou maar weer schoppen X