hallo allemaal, op het cb hebben ze gezegd dat we mogen beginnen met groente en fruit om te proberen. nu poept ons meisje maar eens per week en ze heeft al nutrilon omneo. ik ben bang dat ze door de groente misschien nog meer verstopt raakt of is het juist andersom, dat de ontlasting beter gaat? wat zijn jullie ervaringen? ik merk ook dat als ze een paar dagen niet gepoept heeft dat ze haar flessen niet leeg drinkt. ik ben benieuwd hoe dit bij jullie is gegaan.
Vaak triggeren fruit en groenten de darmen juist en wordt het vaak aangeraden om groenten en fruit te geven bij 'slechte poepers'. De kans dat ze er extra van verstopt zal raken is klein maar geef nog even geen banaan, rijst(ebloem) of aardappel. Kijk eens op borstvoedingcom voor een introductieschema (zij gaan wel uit van starten bij 6 maanden dus... rustig aan!)
Sluit me aan bij cygnet: Fruit laxeert hier juist, wij liepen bij een dietiste die exact bovenstaande intro schema aanhield, dus dat is echt een goed schema
Hier was het toch anders. Onze dochter heeft de eerste weken slecht gepoept na de introductie van vast voedsel.
Juist bij gevoelige darmpjes zou ik echt wachten tot 6 maanden met bijvoeden. Je belast de darmen er tenslotte extra mee, en je kindje is er m.i nog niet aan toe als het gevoelige darmpjes heeft. Ik blijf me verbazen over het advies van CB artsen wat recht tegenover het wereldwijde advies staat.