sapjes enzo

Discussion in 'Voeding' started by Jorietje, Jul 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

Ik vroeg me af hoe je weet wanneer je kindje aan wat extra/ander drinken toe is zoals een sapje ofzo? Ik ga er nu nog niet mee beginnen hoor, maar ik vroeg het me gewoon even af..

We gaan binnenkort eerst beginnen met de fruit en/of groentehap :D

gr,
    Joriet

2. adi

adi Niet meer actief

Zolang je kindje qua vocht genoeg heeft aan 1 liter melk zou ik geen ander vocht geven, en al helemaal geen sapjes vóór 6 maanden.

Vanaf 6 maanden moet je melk terugbrengen tot max 800cc, en dan steeds verder verminderen. Hoe minder melk je geeft, hoe meer ander drinken.

Ik zou dan eerst beginnen met water en thee. Als je kindje dat goed drinkt, dan pas iets van sap introduceren. Op deze manier zorg je ervoor dat je kind niet alleen maar sapjes 'lust'.

3. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    leuk!! dat wordt smullen!!
    net wat Adi zegt , zou ook nog geen sapjes doen hoor!
    risico zit erin dat hij dan erg aan zoet went (wat natuurlijk erg lekker is)
    zou ook eerst beginnen dan met thee en water/melk.

4. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik ben vanaf om en nabij 6 maanden begonnen met ander drinken naast de melk. Ik ben begonnen met water en dat vond hij gelijk heerlijk, krijgt hij nu nog voornamelijk. Heel af en toe doe ik er een scheutje biologisch diksap bij. Verder maak ik vaak een lekkere groente en fruit smoothie voor hem en daar is hij gek op!

5. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    nee nee, daarom zette ik er al in, ik begin er nu nog niet mee, maar ik vroeg het me gewoon af ;)

hij zit nu overigens nog niet aan de liter melk, hij drinkt 3x 150/5 + 1x 180/6

6. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    ja deed het met heel warm weer ook wel eens een flesje water!
    vond die van ons ook lekker!

7. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    #7 Duchess, Jul 27, 2011
    Last edited: Jul 27, 2011
    Onze dochter heeft tot 1 jaar eigenlijk altijd water en thee gedronken. Nu krijgt ze heel soms een bekertje sap, maar ik merk dat ze minder goed eet als ik haar sap bij het eten geef, dus de laatste tijd zit ze weer veel op water, wat ze overigens ook echt lekker vindt.

8. fafje

fafje Niet meer actief

ik bied alleen sap aan als hij al ontbeten en gelunched heeft...waar hij alleen water en thee bij drinkt. Als ij een tussendoortje als soepstengel, cracotte, koekje oid krijgt hij sterk aangelengd diksap. Vaak drinkt ie ook afgekoelde thee

9. Jenala

Jenala Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    1,906
    60
    48
    Bieden jullie water en thee in het begin gewoon in een fles aan? Mijn dochtertje kan er namelijk maar moeilijk aan wennen dat er iets anders uit haar fles komt als melk. En een tuitbeker snapt ze nog helemaal niet.

10. fafje

fafje Niet meer actief

ben begonnen met een tuitbeker ZONDER antilek...dus dar giet je het zo in het mondje, soortvan...zo leerde hij er uit eindelijk uit drinken...en toen dat ging kocht ik een antilek beker...maar bied sowieso ook altijd een open beker zo'n oefenbeker van difrax

11. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier vanaf het begin af aan een open beker of rietjesbeker. Flesjes en tuitbekers hebben we nooit gebruikt.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier zijn we na 6 maanden begonnen met water en (rooibos)thee. Tot 1 jaar heb ik eigenlijk uitsluitend water gegeven en dat vindt ze prima, meestal drinkt ze 1,5 a 2 rietjesbekers water per dag weg. Sindskort geef ik haar af en toe 's middags wat vruchtensap, dat vindt ze echt helemaal geweldig, maar ik probeer het dus wel 'bijzonder' te houden

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier ook een zonder-anti-lek tuitbeker!

Share This Page