Baby (2 mnd) 's avonds laten slapen of wakker maken?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ikkie97, Aug 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    11,008
    4,016
    113
    Onze kleine meid is nu ruim 2 maanden (bijna 10 weken). Sinds een paar weekjes slaapt ze lekker door 's nachts. Ze kreeg altijd tussen 10 en 11 haar laatste voeding en sliep dan tot een uur of 5/half 6. Maar nu valt ze 's avonds steeds eerder in slaap. Vanaf een uur of 9 ging dat nog wel. Maar nu valt ze soms voor 8 uur al in diepe slaap. Ik twijfel nu steeds of ik haar om 11 uur nog wakker moet maken voor een laatste voeding of lekker moet laten slapen (ze is echt heel ver weg dan).
    In beide gevallen is haar ritme verstoort en kan ik rond 2/3 uur m'n bed uit en om half 6/7 weer. Als ik haar laat slapen is de nacht te lang om door te slapen dus wordt ze eerder wakker en maak ik haar wakker dan is haar ritme verstoort omdat ik haar uit haar diepe slaap haal.
    Maar wat kan ik nou het beste doen?

2. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

Mar 12, 2009
    1,061
    1
    0
    Persoonlijk zou ik haar gewoon laten slapen. Ik heb de ervaring dat als ik mijn kinderen wakker maakten voor een late fles dat ze dan amper wat dronken. En dan kwamen ze evengoed nog snachts.

Maar doe vooral wat jij prettig vindt.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    11,008
    4,016
    113
    Ja omdat ze evengoed rond 2/3 uur komt op deze manier heb ik ook zoiets van laat lekker slapen! vind het ook altijd zo sneu om ze uit hun diepe slaap te halen.
    Aan de andere kant 'mist' ze nu wel een voeding.. dit haalt ze vast wel weer in morgen, maar toch.. ze is nog best klein.

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Die van ons drinkt die laatste voeding terwijl ze half slaapt. Gewoon aanleggen/flesje erin zonder echt wakker te maken.

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Dit :)! Zeker als ze goed groeit/tevreden is enz

En je merkt vanzelf of ze overdag dan meer trek heeft.

6. sjak

sjak Niet meer actief

Ik had eigenlijk precies hetzelfde!
    Maar sinds drie dagen geef ik haar rond tienen nog 150/5, in haar slaap! Ik haal haar uit haar bedje, verschoon geen luier, doe alles zo stil mogelijk en ze drinkt haar fles gewoon in haar slaap leeg. Nu slaapt ze weer tot ongeveer vijf a zes uur.
    Ze gaat hier om een uur of zeven al naar bed en is daar dan ook echt aan toe. Zonder avondfles kwam ze ook om twee uur en dan om zes uur, dus ik hoop dat dit zo doorzet en ik ook lekker kan slapen tot vijf!

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    11,008
    4,016
    113
    Hee, onze dochter is ook op 31 mei geboren!

Ik ben bang dat ze wel wakker wordt als ik haar uit bed haal, gister was dat wel zo in ieder geval..
    Het punt is een beetje dat ik momenteel de borstvoeding aan het afbouwen ben en ze dus eigenlijk ook naar minder voedingen 'moet'. Maar in 1x van 8 naar 6 voedingen vind ik ook wel weer wat drastisch..
    Ik denk dat ik haar vanavond laat slapen (tenzij ze uit haarzelf nog wakker wordt zometeen) es kijken hoe ver ze komt vannacht..

8. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

May 15, 2011
    1,724
    0
    0
    Secretaresse
    hoi, ik heb mijn dochter nooit wakker gemaakt voor een flesje. Overdag en 's nachts niet. Ze melden zich wel als ze honger hebben.
    Eerst was het bij ons ook midden in de nacht dat ze wakker werd maar nu slaapt ze van 20 uur tot 6.30/07.00 uur.

En minder voedingen gaat vaak ook vanzelf. Dan drinken ze per keer wat meer zodat er een voeding af gaat.

9. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

Aug 12, 2011
    3,324
    158
    63
    Female
    Drenthe
    Hier Kaj met 10 weken niet meer wakker gemaakt...een paar x om 4u wakker geworden en daarna het doorslapen ontdekt. Met 11 weken sliep hij van 19.00/7.30.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,183
    8,908
    113
    Onze dochter drinkt de avondfles eigenlijk ook altijd (half) slapend en/of ze valt in slaap tijdens die fles. Ik haal haar tegenwoordig meestal niet eens meer uit haar bed. Misschien heel erg, maar ze drinkt die fles zo ongeveer als enige rustig tot op de laatste druppel leeg en slaapt dan meestal tot een uur of 6.30u/7.00u de volgende ochtend.

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    11,008
    4,016
    113
    wauw.. hoop dat het hier ook zo gaat verlopen ;)
    of ietsje minder is ook al goed, half 8 wakker worden is hier zelfs te laat als ik aan het werk moet.. :)

12. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    het is niet goed voor haar suikerspiegel om haar te lang achter elkaar te laten slapen, dit wordt dan ook door de professionals afgeraden.
    volgens mij mag er max 6 uur zitten tussen een voeding op haar leeftijd

13. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    mijn zoontje is nu 11 weken bijna..en ik heb hem altijd met de "1 na laatste" voeidng al op bed gelegd...hij kwam al heel snel niet meer voor een late voeidng..hij gaat dgewoon echt de nacht in tussne 20 en 21...en hij kwam ook al snel om 5/6 uur...maar laatste dagen komt ie weer rond 3/4...maar ik ga hem niet wakker maken, hij ligt dan ehct knock out gewoon...

bij mn oudste ging het ook vanzelf op die manier...die late voeidng verschoof hij uit zichzelf steeds vroerger...en zn nachtveidng verschoof hij steeds later en ineens sliep hij klokje rond..

14. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Hier maak ik haar nog steeds wakker voor een fles, op advies van het CB ivm haar suikerspiegel.
    Ons meisje krijgt flesjes om 08.00-12.30-17.00-21.30

Ze gaat rond 19.00u naar bed, om 21.30u haal ik haar slapend uit bedje, verschoon de luier in het donker, flesje geven op ons bed in het donker en slapend weer terug. Ze slaapt dan door tot ong 08.00u! Ik doe dit zo vanaf dat ze een week of 12 is. Alleen geef ik pas sinds kort 4 flesjes, daarvoor heel lang 5 flesjes gehad

15. sjak

sjak Niet meer actief

Ikkie, hoeveel flesjes ga jij haar dalijk geven dan?

Ik geef haar 6x150/5
    Dit drinkt ze niet allemaal op, ik kom ongeveer op 800cc per dag.
    Wij hebben ook niet echt een schema, ze komt overdag tussen de drie à vier uur.

Wat ze ons trouwens verteld hebben is dat ze een uur per pond mogen doorslapen. Nine is nu 5388 gram dus zou ze 10 uur achter elkaar mogen slapen.

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou haar nog een tijdje wakker maken. Ze is nog te klein om op 4 voeden over te gaan en dus moet je die 5e voeding of overdag erin proppen of ze komt toch ergens gedurende de nacht. Het zal niet heel lang meer duren en dan heeft ze die fles niet meer nodig en kan je over naar 4 flessen en haar gewoon laten slapen. De kans dat ze dan wakker wordt op een tijdstip dat jou niet lekker uitkomt, is dan veel kleiner...

17. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    Als beiden hetzelfde effect hebben op jillie nachtritme zou ik haar lekker latrn slapen en zelf op tijd erin duiken.

18. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

May 15, 2011
    1,724
    0
    0
    Secretaresse
    Ikki, hoe is het gegaan? Is ze vannacht nog wakker geworden?

19. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    11,008
    4,016
    113
    Ze is vannacht rond 3 uur wakker geworden en vanmorgen weer om half 7.
    Op zich slaapt ze nog even lang als een week geleden, van 8 tot 3 is tenslotte even lang als van 10 tot 5... alleen de lange slaap is een beetje vervroegd.
    Ik denk dat het met haar suikerspiegel wel meevalt, altijd als ze wakker wordt is ze heel actief en alert. Ze weegt nu denk ik ongeveer 9 pond. Het cb adviseerde af te gaan bouwen naar 6x120 en daarna naar 5x150. Maar tegen die tijd zal ze ook zo'n 10 pond wegen en dan is ze ook 3 maand oud.
    Meestal drinkt ze nu 80 uit de fles per keer (ik maak dan 90/3 klaar). Vanmorgen dronk ze het hele flesje leeg en daarna heeft ze nog 30/1 erbij gedronken.

Omdat we nu in zo'n overgangsfase zitten denk ik dat ik haar gewoon laat slapen en haar zelf een nieuw ritme laat vinden. Ze komt nu toch nog wel op 6-7 voedingen sowieso, dus dat is wel genoeg. Hopelijk pakt ze straks een ritme waarbij ze 's nachts lekker lang doortrekt ;)

20. sjak

sjak Niet meer actief

Helemaal mee eens. Dat doe ik ook. Hier kwam ze ook weer om drie uur en om half zeven. Ach, als ze honger heeft voed ik haar er komt vanzelf een tijd dat wij weer mogen uitslapen?! Toch? (als ze puber zijn...)
    En zolang ze me die grote glimlach geeft als ze me ziet, is alles perfect!

Share This Page