Reactie gezichtje/nek hoe aanpakken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amanda89, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Porsche

Porsche Niet meer actief

Mij lijkt het meer als
    Hitte bultjes.. Als je er over wrijft gaat het dan weg?

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ts: hoe is het nu?

We hebben dus hetzelfde zoals ik schreef.
    HA en CB zeiden dat het eczeem is of allergie.
    2 keer per dag smeren met vaseline maar we zien dat het erger wordt.
    Als ze flesje drinkt is op gezicht heel zichtbaar.
    Ze heeft verder geen lans van...

Ze zeiden dat als het eczeem is dan is niet erg en het kan ook KMA zijn maar beide zeiden als het enige klacht is dan is beter geen kma vrij geven omdat baby mist dan nodige stoffen in melk en als uitslag enige is is beter niet vervangen melk..
    Als het erger wordt moeten we kijken.

Ben benieiwd wat jij eraan doet?

3. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    volgens mij is koemelk vrij drinken voor baby's net zo gezond als gewone melk, alleen zitten er geen eiwitten van de koemelk in! As je kind zo'n uitslag hebt en het is simpel te verhelpen met voeding dan geef je toch die voeding!? :( Als jij uitslag krijgt van aardbeien zal je ze ook vast niet dagelijks eten...

4. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    heb er net toevallig ook een topic over geopent.
    Mijn kleine meid zit er ook onder sinds ze 2,5 week oud is.
    Bij KMA zit het toch over het hele lichaam? Hier alleen in het gezicht. Heb er nog niks op durven smeren en ze gaat dagelijks in bad maar misschien minderen inderdaad.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik weet niet maar cb en ha zeiden onafhankelijk hetzelfde: als het enige is dan geen reden om melk te vervangen...!???

Lastigste is dat ik geen comfort ivm reflux en pepti is dunner en duurder dus ik zou zelf niey zo snel overstappen..

Dame: bij ons zit het overal door hele lichaam helaas..

6. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Volgens mij is dit echt onzin. Wij hebben AA en hier zitten volgens mij alles in wat ze nodig heeft en niet anders dan gewone voeding (behalve de eiwitten etc dan). Het cb zei tegen mij dat koemelk ook bedoeld is voor kalfjes en niet voor mensen babies dus dat het logisch is dat kinderen hierop reageren. Had het nog nooit zo bekeken maar klopt natuurlijk wel :D

Hier ook dauworm. Het is hier genetisch bepaald dus ook met de AA heeft ze eczeem alleen dan niet zo erg meer maar het blijft wel

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb geen iedeen wat het zin of onzin is ik zeg qat ze mei zeiden meer niet.
    Trouwens bij KA geweest bij twee maanden voor andere ding en toen ook over die uitslag gehad ze zei ook dat als het enige is is geen reden voeding aanpassen en ze was overtuigend dat het geen kma is maar goed we hebben daarover niet breed gesproken. Enige wat zei zei is dat het lijkt inderdaad op warmte builtjes of allergie voor wasmiddel. Beide kon niet dus ze heeft ons vaselinecrram recept gegeven en zei dat gewoon vet houden en niet meer..

Ik ben hier geen expert en geen arts ik zeg gewoon wat cb ha en ka zegt en daarop moet ik vertrouwen denk ik..
    Als het erger wordt gaan we weer kijken misschien tegen die tijd mag ze al bijvoeding en zo kunnen we het uitpuzzelen..

8. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ik val jou ook niet aan alleen mijn ervaring is dat huisartsen en cb artsen te weinig verstand hebben van babyvoeding, vooral speciale voeding. Als ze er verder geen last van hebben dan geven ze vaak geen andere voeding omdat die voeding hartstikke duur is. Bij mij is verteld dat 5% van de kinderen met eczeem maar KMA heeft en bij de rest is her aangeboren,

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Maar duur: je betaald het toch zelf?
    Ons hebben ze al eerder pepti geadviseerd ivm onrust huilen niet slapen etc maar ik besloot zelf het toen niet doen...
    Maar goed ik zie zelf dat ze behaalve uitslag niks heeft en enige is dat mamma het niet zo mooi vind bij baby :)) zo'n ruw huidje....
    Dat eczeem maar bij 5% kma heeft heeft hoop..
    Weet je toevalling hoe je kan dan onderscheiden gewoon eczeem en eczeem als gevolg van kma?

10. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    De speciale dieetvoeding zoals nutramigen, nutramigen AA en neocate krijg je op recept en is heel duur ja, dat kan je niet zelf betalen ;)
    De enige manier om erachter te komen is dus koemelk vrije voeding geven en dan weer provoceren.
    Maar als ze er geen last van heeft niks aan doen, ja goed smeren etc. Vaak groeien ze er met een jaar overheen

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Pepti is toch ook kma vrij?
    Inderdaad als het erg is de symptomen dan moet je naar zware voedingen overstappen maar hier ging het enkrl over pepti..

12. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Vaak is pepti niet genoeg. Pepti is niet helemaal koemelk vrij. Alleen nutramigen AA en neocate zijn koemelk vrij

13. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Voor zoveel ik zie nutramigen aa e neocate ook receptvrij te koop. Ha zei wel dat eerste 4 weken moet je zelf betalen maar als het help met bewujs van fotis bijvoorbeeld dan wordt het achteraf vergoed.

Ik weet dat pepti niet zo sterk is tegen kma maar bij weinig of onduidelijke sympthomen zoals bij ons zou het voldoende zijn voor duagnostic denk ik. We gaan nu in elk geval zoiezo niet geven maar was gewoon benieuwd wat doet TS erover en hoe het nu gaat

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dieetvoeding is gewoon steeds verder verknipt in kleinere stukken, zodat de eiwitketens die de allergische reactie oproepen, door het lichaam niet meer herkend worden en er geen allergische reactie meer optreedt.
    In die volgorde heb je:
    standaard: niet verknipt
    hypo-allergeen: grof verknipt
    pepti: al iets verder verknipt, bevat nog wel lactose
    nutramigen of friso allergy care: nog verder verknipt, bevat geen lactose

Als dat nog niet genoeg is, is er ook dus volledig kunstmatige voeding idd, die helemaal geen koemelk bevat. Dat is nutramigen AA of neocate.
    Maar vaak is pepti genoeg en als dat niet genoeg is, is nutramigen meestal wel genoeg. Slechts een hele kleine groep heeft AA of neocate nodig.

15. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Je kan het altijd zonder recept kopen ja. Ik krijg het wel gelijk vergoed

16. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik heb niet alles gelezen maar het verhaal van die kusjes komt me wel bekend voor;)
    Toen mijn dochtertje een paar weken oud was had ze ook vlekjes op haar gezichtje en iemand in mijn familie kwam toen aanzetten met het verhaal over dat sommige kinderen niet tegen speeksel van een kus kunnen...
    De vlekjes zagen er bij haar wel anders uit dan die bij jouw kindje. Maar dat verhaal van die kusjes bleek hier ook niet waar want ze bleef vlekjes houden ook zonder dat we haar steeds kusjes gaven. Uiteindelijk werd het zo erg dat we een soort hormoonzalf kregen van de ha.
    Toen zijn ze weggetrokken. Maar bij mijn dochtertje zag het er heel erg uit alsof het allemaal wondjes waren dus ik denk niet dat dat voor jullie een optie is.
    Soms is het een reactie op zwitsal producten trouwens...

17. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Mijn dochtertje had hetzelfde als jouw foto. Mijn HA noemde dit huiduitslag. Ik kreeg Vaseline Lanette om erop te smeren. Heeft wel zo'n 2 weken geduurd. Ik schijn het ook te hebben gehad op die leeftijd.

Deel Deze Pagina