Ons zoontje werd altijd al wild zodra hij de fles zag. Hij greep ernaar en wilde hem meteen hebben. Nu wil hij opeens de fles niet meer drinken Ben echt ten einde raad want hij krijgt totaal geen vocht binnen. Hoe kan dit?? Iemand tips?
Mijn zoontje ook, ook met 7mnd. Wat gek zeg. Ik snap het ook niet Hij drinkt wel in zijn bedje al slapende...misschien een idee?
Hoe lang is dat al zo? Mijn dochter had namelijk laatst 1 dag dat ze niet wilde drinken. Waarom niet, geen idee, maar ze wilde niet. Na 1 dag was het ook weer voorbij. Ik heb toen water en pap gegeven met een lepeltje. Dat wilde ze wel...
Misschien tandjes aan het doorkomen? Drinkt hij wel als je even dentinox smeert en een paar minuutjes later de fles geeft?
De mijne had het ook met 7 maanden, sloeg hem weg en krijste het uit. Het was hier het einde van de 6 maanden sprong en icm tandjes.
Hier ook rond die periode dat de flessen lastig gingen. Hij wilde dan steds niet en draaide met zn hoof heen en weer. Ik ben erg volhoudend dus bood hem steeds aan en probeerde hem dan in zn mond te houden en dan pakte hij de fles wel ineens. En da ook in een keer leeg dusnwel trek! Erg vaag vond ik dat. T was eenhelemworstelgang voor ik die fles er in had maar pakte hij hem eenmaal liet hij hem niet meer los...
Hier heeft dat 3 weken geduurd. Ook de fruit en groenten gingen moeilijk naar binnen. Tip van het cb was niet te veel aanbieden als ze honger en dorst hebben drinken ze wel. En zo mogelijk vocht aanbieden in andere vorm: fruit, pap etc. Zolang ik er per dag 500 ml in kreeg hoefde ik mij geen zorgen te maken. En die 500 kan ook fruit of groenten zijn. Succes, het is heel lastig.
Denk dat je mijn topic ook voorbij heb zien komen precies hetzelfde , was echt een drama !!! Ik deed het toen zo , sochtebds de fles aanbieden raakte hij weer in paniek of dronk hij bijvoorbeeld 70cc. Maakte ik van de rest pap en gaf dat met een lepeltje. 2e fles , weigerde hij of dronk hij weer weinig gaf ik daarna gelijk fruithap gemengd met een schep voeding en een beetje water . Dan de 3e fles , ook weinig of eventueel niks gedronken . Dan gaf ik custard gemaakt van pepti voeding (ivbm KMA) jij kan gewoon een simpel toetje nemen van opvolgmelk . Van de custard at hij echt zo 200cc dus echt een hele fles . Nou en dan Savonds groente . Avond fles gaf ik als hij half sliep , speen er uit fles er in . En dan mag je er echt wel vanuit gaan dat hij genoeg vocht binnen heeft . Slokjes water uit je beker , gewone beker is prima werkte hier beter dan een tuitbeker . Ik weet niet of het zijn oortjes waren , moet morgen toch beginnen met ab ivbm blijvend stink en loop oor. Maar hij raakte echt in paniek van de fles . Nu drinkt hij gewoon nog steeds maar kleinere flessen maar dat paniek is zo goed als weg . Zou het proberen los te laten . Gewoon elke fles aanbieden dus en aanvullen met andere producten met vocht .