Hoe hou ik de kat weg bij de baby en zijn spulletjes?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bie31, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bie31

Bie31 Nieuw lid

22 mrt 2009
    2
    0
    0
    Beste,

Ik weet net dat ik zwanger ben en een kindje verwacht in november. Wij zijn hier héééél erg blij mee, maar ik begin me over een aantal dingen zorgen te maken.
    O.a. over onze kat...
    Voor de zwangerschap zie ik niet zoveel problemen. Ik blijf hem knuffelen, maar probeer wel extra mijn handen te wassen om niet besmet te raken.
    Maar wat als de baby er is?
    Ik ben er nu al 300 procent zeker van dat hij zich met alle plezier op het verzorgingskussen, de wieg,... zal nestelen.
    Onze kat is een binnenkat (op een appartement), dus hij zoekt alle zachte plekjes uit om zich lekker te ontspannen.
    Zijn er mensen die tips hebben hoe ze de kat bij de baby en zijn spulletjes vandaan houden? Ik wil echt niet dat de wieg constant vol met kattenhaar ligt.

2. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    De deur van de babykamer dicht houden..

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ja, hier hetzelfde, 2 binnenkatten waarvan eentje zijn volledige vacht naar mijn idee ieder uur vernieuwt..

alle babyspullen staan op de babykamer en de deur is en blijft dicht.

4. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Als een kat ergens écht niet mag komen, een waterspuit gebruiken. Dan snappen ze het snel genoeg.

Verder niet zo krampachtig doen, de kat gewoon goed kennis laten maken met de baby en niet angstvallig apart willen houden.

5. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    als je voor dat de baby er is, balonnen in de wieg, box etc legt, en de kat springt er een keer in, dan schrikt hij van de knal..

Die tip heb ik gekregen. Denk alleen dat ik nog harder schrik... :rolleyes:

6. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Hier hetzelfde, ook 2 binnenkatten. Ik laat ze gewoon niet op de babykamer en ik denk idd dat ik de truc met de ballonnen probeer in de box. Ze afschrikken met water werkt niet bij die van mij, zijn ze totaal niet van onder de indruk. En als de baby er is zal ik echt elke dag moeten schoonmaken om het huis een beetje kattenhaar-vrij te maken.

7. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    je kunt ook voordat je bevallen bent een tijdje aluminiumfolie in de box leggen. De babykamer is hier zowiezo verboden terrein, daar is de deur van dicht en de klink omhoog. Verder hebben de katten de eerste maanden gedaan alsof Roos niet bestond, ze keken volledig langs haar heen, vond het heel gek
    en nu ze over de grond rolt stofzuig ik wat vaker en heeft ze af en toe haren in haar mond/kleren, maar dat vind ik zelf geen ramp

8. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik heb aluminiumfolie in de box gelegd. Ik vond het idee van knallende ballonnen zielig voor mijn katten.

Ze hebben met het folie 1 poging gedaan om in de box te gaan, maar hij was er net zo snel weer uit.

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    idd de deur van de babykamer dicht, en wij hebben een deksel voor op de box gemaakt. Want ballonnen en aluminium folie hielpen geen drol. En van de plantenspuit daar is 1 kat totaal niet van onder de indruk.

10. mama1990

mama1990 Lid

18 mrt 2009
    43
    0
    0
    Amsterdam
    het speelgoed ergens neerleggen waar de kat niet bij kan.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier twee katten!

De volgende tips:

- hou de babykamer absoluut katvrij
    - zet de box tijdig neer en vul 'm met strak opgeblazen ballonen
    - als je de wagen op een plek neerzet waar de katten er bij kunnen, doe dan de regenhoes over de wagen. En voordat de baby er is, vul 'm ook met ballonnen.
    - geef voldoende aandacht aan je katten. Hoe meer ze het idee hebben dat alles normaal is, hoe minder je 'problemen' met ze krijgt
    - laat de baby NOOIT alleen met de katten (ook niet heel even)
    - aluminiumfolie is inderdaad ook een idee (één van mijn katten vond dat leuk dus voor haar werkte het niet)
    - veel katten zijn bang voor de baby of negeren de baby volledig (prima)
    - als je baby ouders (zoals die van mij nu) is de baby gevaarlijker voor de katten dan andersom ;)

12. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.568
    113
    ik was er ook een beetje huiverig voor maar onze kat heeft Emma gewoon het eerste jaar genegeerd( en mij erbij de eerste weken na de bevalling)

13. mamarenata

17 sep 2008
    72
    0
    0
    Als ik het kamertje inga dan gaat er 1 van de 2 katten altijd achter me aan. Ik heb zo iets van laat maar lekker snuffelen alles is nieuw en ook voor hun. Als ik dan weer wegga dan gaat de kat mee en het kamertje weer dicht.
    Ik denk als je ze alleen maar weg stuurt dat ze straks jaloers zijn en dat moet ik niet hebben.
    Hier staat al een tijdje de cosi in de huiskamer ze hebben gesnuffeld maar dat is allles.
    Ik laat de baby straks ook niet alleen met de katten maar als ik erbij ben zal ik ze niet wegsturen.

14. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

doen wij ook, de plantenspuit, en inderdaad niet angstvallig apart houden want katten zijn van nature erg nieuwsgierig, als ze ergens niet mogen komen willen ze het JUIST, wij hebben bv de box alvast staan zodat we de kat nu al kunnen leren er weg te blijven, geloof me, ik hoef maar naar de plantenspuit te grijpen :evil:

15. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ballonnen folie hielpen hier niet ze vonden het juist prachtig ;)

16. mamaflower

mamaflower Actief lid

3 mrt 2009
    133
    0
    0
    gastouder
    Onse kat was ook echte binnen kat.En wilde niet naar buiten.Mijn kraamverzorgster heeft hem hard aangepakt en hij wilde nu alleen maar nar buiten.

17. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier ook 2 katten. Babykamer houden we ten alle tijde dicht. Wel mogen ze even snuffelen als wij erbij zijn zodat ze niet in het ledikantje etc. springen. Box staat in de kamer en daar kijken ze gelukkig niet naar om. Eentje is er 1 keer ingesprongen toen beetje met plantenspuit gespoten en geen last meer van.

Ik denk dat het heel belangrijk is om je katten niet buiten te sluiten en ook te laten snuffelen zij zijn ook nieuwsgierig. Kinderwagen staat nu in de woonkamer en ook daar kijken ze gelukkig niet naar om, doen ze dat wel dan consequent optreden. Mijn katten zijn altijd mijn allesies geweest en ga ze ook proberen heel veel aandacht te geven als de baby er is en manlief natuurlijk ook .

liefs vruchtje

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Sorry hoor maar dat vind ik gewoon echt niet kunnen en heel zielig voor de kat.

19. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

dat hoeft mijn kraamverzorgster maar 1 keer te doen en dan staat niet mijn kat maar ZIJ buiten!

20. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik geloof dat ik dan de kraamverzorgster ook buiten zal zetten. Zij heeft dus niet het recht om zich met mijn katten te bemoeien!

Maar goed. Hier mogen de katten ( 2 stuks) sowieso niet boven komen, dus de babykamer is geen probleem. De box en de kinderwagen...dat weet ik nog niet. Misschien dat de waterspuit gaat werken. Maar dat is nog zo ver weg!

Deel Deze Pagina