hoi dames! sinds enkele nachten slaap ik enorm slecht ... als ik me wil verleggen of omdraaien, dan heb ik steken in men zijkant (heup of bekken) ook als ik een tijdje op dezelfde zijkant heb gelegen moet ik me verleggen want dat doet echt zo zeer! hebben jullie hier een middeltje voor? en komt dit verder van mijn bekken dan? heb nl ook last van bekkeninstabiliteit ...
Ik sliep met een kussen tussen mijn knieen. Dat scheelde voor mij een hoop in de bekkenpijn. Het omdraaien bleef pijnlijk, maar dan sliep ik daarna wel weer goed.
ik heb dat ook en ik heb er nog niks op gevonden (behalve dan elke 10 minuten omdraaien tot ergenis van mijn man) ik lees dus graag even mee voor eventuele tips, ik heb al geprobeerd om met een voedingskussen te slapen, hielp ook niet tegen de pijn in mijn heupen, ik heb geen BI dus ik denk dat het er los van staat.
Sorry, even helemaal offtopic, maar wat een leuke nickname heb je Fluffie! Zo heet onze hond. Verder sterkte met je BI en je slechte nachtrust!
er is maar een goede remedie en dat is bevallen. Heel flauw maar waar. En verder is er niet zoveel aan te doen. Een kussen tussen je knieeen wil nog wel eens helpen maar ik kon dan helemaal niet slapen. Als je eens een wat betere nacht wil hebben kun je 2 paracetamols nemen. Doen de spieren rondom je bekken niet zo'n pijn en slaap je wat langer achter elkaar. Verder is er helaas niets
Ik heb daar ook zo een last van. Tijdens het omdraaien, zelfs met een kussen tussen mijn knieeen... lig ik niet lekker, en om de zoveel minuten opstaan om te plassen!
Ik heb er ok al weeeeken last van en het wordt steeds erger, er zijn veel vrouwen die het hebben zei mijn VK. Het komt omdat de banden rondom het bekken en de heupgewrichten verweken en er komt veel druk op de heupen als je er op ligt. Doordat de banden ect. verweekt en dus slap zijn verschuiven je heupen (de kop en kom van het heupgewricht) en daardoor ervaar je die pijn. Er is niets aan te doen dat zei mijn fysiotheraphete ook al, na de bevalling als de hormoonhuishouding weer normaal wordt gaat het vanzelf over. Ik kan steeds 1 uur op de ene zij liggen en dan een uurtje op de andere en dan 15 min. me bed uit zodat het weer soepel is en dan weer 2 uurtjes slapen en dan er maar weer uit naar beneden kopje thee drinken en dan nog even op de bank slapen (lekkere zachte kussens) en dan ben ik blij als het 6 uur s'morgens is en dan rommel ik een beetje in huis en dan ontbijten met manlief en om 9.30u weer naar bed tot 12 uur en soms s'middags weer 2 uurtjes slapen. Ik doe 24 uur door hazeslaapjes om toch aan me rust te komen. Ik ben nu ruim 38 weken zwanger en hoop dat de bevalling niet lang meer op zich laat wachte want ik ben zooooooo moe hierdoor. Toen ik 32 weken zwanger was ben ik halve dagen gaan werken want als je s'nacht niet meer dan 4 á 5 uurtjes slaapt en dan full-time moet werken en zwanger bent ......... dat ging niet meer en ben toen ook 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof gegaan. Sterkte allemaal met de laatste loodjes.
Hier nog een.....vooral mijn heupen. Met een kussentje slapen helpt bij mij alleen niet. Woensdag ga ik voor het eerst naar bekkentherapie, mocht ik daar nog tips krijgen dan zal ik ze wel ff doorgeven.... Sterkte meiden! Groetjes, Wendy
@ Wendy, we wachten dan met smart op jouw tips . Wat een ellende is dit 's nachts! Ben allang blij dat ik er overdag geen last van heb.
Ik heb al BI sinds week 22 en rond die tijd ben ik naar de fyshio gegaan. Bij het slapen heb ik het ook. Er word aangeraden te slapen met een kussen tussen je knieen. Zodat je knieen hoger liggen dan je voeten. Bij werkt het niet en word het alleen erger maar er zijn vroeuwen die er baat bij hebben. Als je er veel last van heb kan je bij je HA een doorverwijzing voor een fyshio (in mijn geval oefevtherapeut) vragen. Die zal je helpen met oefeningen.