Hoeveel fruit / groente baby 6 maanden

Discussion in 'Voeding' started by luna1978, Dec 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. luna1978

luna1978 Actief lid

Dec 17, 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,

Onze zoon is nu 6 maanden en ik vroeg me af hoeveel fruit / groente jullie geven? De potjes zijn nu dubbel zo groot als vanaf 4 maanden. Hele of half potje geven of zoveel als hij op kan?

Groetjes

2. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Ik kon zelf nog niet eens een 4 maanden potje op dus ik vind zo'n 6 maanden potje gigantisch groot voor een baby. Ik zou geven zo veel als hij lust maar wel goed op de signalen letten. Met voeren geef je al snel meer dan hij eigenlijk wil.

3. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Gewoon wat je kindje op kan?
    Hier overigens nooit potjes gegeven, maar gewoon vers.
    Vult meer en je kindje kan over het algemeen goed aangeven wanneer hij genoeg heeft hoor...
    Zeker vanaf 6 maanden is het gewoon kijken wat je kindje op kan qua groenten en fruit!

4. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,858
    461
    83
    Ik vind die potjes ook zo idioot groot, die potjes voor 4 maanden zijn dan 'klein' maar onze dochter van 6 maanden kreeg die misschien net voor de helft leeg.
    Hier geef ik overigens, op dat ene potje na, alleen maar vers. Ik vries het in in ijsblokjes en momenteel eet onze dochter zo'n 4 blokjes fruit en 4 blokjes groente. Daarna doet ze haar lippen op elkaar ;)

5. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hier krijgt hij een klein potje fruit. Half potje groente van zon grote dus. En paar stukjes brood en korstje om te oefenen. Hij krijgt nog 3 x 180 en 1x 150..

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Vanaf 6 maanden is de regel; jij bepaald wat ze eten, zij bepalen hoeveel ze eten.

7. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

May 19, 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon kijken hoeveel jouw kindje wil eten.
    Mijn zoontje eet nu zo'n 200 gram groenten, 150 gr yoghurt en 2 stuks fruit. Alles vers. Daarnaast nog 3 flessen.

Het is gewoon een vreetzakkie!:D

Share This Page