een Week leven met migraine/hoofdpijn aanvallen?

Discussion in 'De lounge' started by sarah1989, Jan 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

Aug 26, 2012
    1,090
    8
    38
    Female
    Arbeider
    belgie
    hoi meiden,

heb enorm last van hoofdpijn vaak is het echt gewoon niet uit de houden;)
    enigste moment dat ik er eigenlijk geen last van heb is als ik slaap of als ik echt gewoon op de zetel ga rusten'
    ik wil eigenlijk niet naar de huisarts gaan want hij zou het toch weer niet zorgwekkend vinden'

ik loop gelijk een zombie door het huis,en door de aanvallen
    word ik echt lastig,vervelend en begin ik maar lekker te brullen tegen manlief;)

Heeft iemand dit soort gelijkennis ook gehad?

Grtjes sarah!..x

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Als het migraine blijkt te zijn dan kan je daar medicatie voor krijgen, niet dat het dan weg gaat ( in mijn geval ) maar het is dan wel beter te doorstaan.

Ik heb een erge versie van migraine, met verlammingsverschijnselen van mijn linker lichaam, godzijdank heb ik daar medicijnen voor, ik weet dus hoe je je voelt als je zo lang hoofdpijn hebt.

Ik zou gewoon eens een onderzoek laten doen.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Een week hoofdpijn is waarschijnlijk geen migraine...dat is meestal tot 72 uur

Kan het iets met je hormonen zijn?

4. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

Aug 26, 2012
    1,090
    8
    38
    Female
    Arbeider
    belgie

Ja dat wil ook maar pff kben niet meer zo voor huisartsen
    kga liever direct naar de dokters in het ziekenhuis
    doe ik met alles eigenlijk'

en oei Voor jou:$ Maar goed dat de pillen dan werken bij jou!
    want kvind echt wel hoofdpijn het ergste van pijnen'

5. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

Aug 26, 2012
    1,090
    8
    38
    Female
    Arbeider
    belgie

ja maar de hoofdpijn is nog niet weg ..zit er al een week mee'
    en hopelijk niet langer dan dat!;)

hormonen denk ik niet' omdat ik pas 4dagen terug met de behandeling terug ben begonnen'

6. kippiekip

Hoeft niet hoor, ik heb ook elke dag hoofdpijn, eens in de zoveel tijd uit zich dit in migraine, ben al door de hele medische malle molen geweest en ze weten niet waar het vandaan komt. Hoofdpijn is alleen een eitje voor mij en ik kan dr mee leven ( weet ook niet beter )

7. kippiekip

Tja je zal toch eerst langs de ha moeten wil je naar de dokters in het ziekenhuis kunnen.

Als je echt pijn hebt doe je dat wel hoor ;)

8. Charmed

Charmed Fanatiek lid

Sep 16, 2012
    2,589
    79
    48
    Ik heb ook periodes dat ik erg last heb van migraine, en dan duurt soms ook wel n week.
    Ik heb t vorige week 5 dagen gehad..
    Ik zou ook naar de HA gaan, al zouden die medicijnen maar iets een verlichting geven, zoveel hoofdpijn maakt je kapot en energieloos.
    Ik heb er zelf niks voor, maar neem écht mn rust en ga in een donkere kamer liggen... daarna kan ik er weer een paar uurtjes tegen met paracetamol, als t weer komt ga ik weer liggen..

Sterkte ermee, weet helaas hoe t voelt..

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik zou als je er echt zo last van hebt naar de huisarts gaan.

Ik heb ook migraine en kan soms ook wel eens een week lang "hoofdpijn" hebben, maar ik merk dat dit dan bij mij te maken heeft met stress uiteindelijk eindigt het dan ook in een migraine aanval.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Wat je omschrijft klinkt voor mij niet als migraine, maar dat neemt niet weg dat het me een heel vervelende hoofdpijn lijkt.

Ik heb vaak hoofdpijn, maar die duurt meestal niet langer dan 2-3 dagen. Laatst wel een keer veel langer, toen had ik een lichte hersenschudding (hoofd hard gestoten).

Wat bij 'gewone' hoofdpijn best aardig werkt, is paracetamol. iedere 8 uur 2 tabletten, dan bouw je een spiegel op en dan werkt het het beste. Maar als het na een paar dagen niet over is, zou ik er toch mee naar de dokter gaan. Verder rustig aan doen, en misschien een ontspanningsmassage voor je nek/schouders.
    En als je geen fijne huisarts hebt, zou ik een andere zoeken.

11. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

Mar 9, 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    heel herkenbaar!! bij mij lag het aan me suiker, die was extreem laag.. bij mij helpt het om regelmatig te eten, bruinbrood/kaas/yogi/yoghurt etc..

12. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Heej ,

Ik heb in het ziekenhuis gelegen met jou verschijnselen. Ik heb dus chronische migrane. dit is dus langer al 72 uur.
    Maar ik moet zeggen ik slik nu mijn pillen , ik krijg therapie bij een Haptomnoom en ik heb dus bijna geen last meer.

Tot ik aan de clomid ging , ik barst nu elke keer van de koppijn. En ik weet zeker dat het wel aan de clomid ligt. Ookal slik je het kort. Dit had ik namelijk ook en was echt heel anders als me andere hoofdpijn zeg maar.

Ik zou niet uitsluiten dat het aan hormonomen of medicijnen komt.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Ik denk geen migraine. Ten eerste zou je dan hier niet zitten maar op je kamer met een emmer en een deken over je hoofd om licht te ontwijken. Met migrane kan ik niks. Niet voor mezelf en niet voor de kinderen zorgen en bij elke beweging moet ik braken. Zin aanval duurt ook vaak max 72 uur

Slik je hormonen ? Dit kan zorgen voor heel veel dingen in het lichaam namelijk waaronder hoofdpijn.

Waar ik aan denk is een gewone maar wel flinke hoofdpijn. Eventueel door vaste spieren in de nek ( goede masage doet dan wonderen. Ook hoofdpijn door vermoeidheid kan ernstig zijn :( en lang aanhouden. Ook stress is iets wat kan zorgen voor veel pijn in het hoofd.

Succes

14. Lara11

Lara11 Niet meer actief

@kippiekip. Ik heb hetzelfde, maar dan altijd rechts. Als ik wakker word met een ´verdoofde´ rechterkant van mijn gezicht en een tintelende arm dan moet ik meteen mijn medicijnen nemen. Soms hoor ik niks meer met mijn rechteroor, zo bizar.
    Ik hoor niet vaak van mensen dat ze deze verschijnselen hebben.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Nee dat lees ik

Maar meestal is een hoofdpijn langer dan 3 dagen geen migraine.

Misschien ben je ook wel wat ziek...hormonen kunnen opspelen...inderdaad spieren

Beterschap

16. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

Aug 26, 2012
    1,090
    8
    38
    Female
    Arbeider
    belgie
    Dankjewel meiden voor jullie tips/uitleg/informatie

Kga toch maar best even een afspraak maken bij de huisarts
    alhoewel ik daar geen zin in heb' kvind gewoon tegenwoordig schrijven ze vaak pillen voor' en daar ben ik gewoon geen voorstander van'

& kkan best wel pijn verdragen' Ben net eventjes in bed gaan liggen
    maar pff dat hou je niet uit' Dat gefriemel Dan ben ik eventjes blij
    dat ik wat kan lezen.

dus nu eerst een badje nemen dat zal mss ook wel relaxerend werken'..

ben nu toch al 4maanden aan de clomid, niet echt ervoor last gehad
    en omdat ik voor clomid al barstende hoofdpijn heb kan ik niet echt de link leggen' al kan de kans wel er in zitten dat er eventueel ook de oorzaak van is, kan alltijd hé.

17. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik zou niet akkoord gaan met medicijnen via de huisarts, maar een doorverwijzing vragen voor een neuroloog. Mijn ha bleef beweren dat ik geen migraine had, maar in het ziekenhuis was het eerste wat ze zeiden; overduidelijk ernstige migraine. Migraine uit zich bij iedereen verschillend. Ik lig ook liever op bed, maar kan ook heus nog wel achter de pc zitten. Hou je voor jezelf al een hoofdpijndagboek bij?

18. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Hoofdpijn kan met ontzettend veel dingen te maken hebben. Hormonaal, stress (harde spieren in de nek, kan echt migraine veroorzaken!), voeding, medicijngebruik, of natuurlijk een ernstigere onderliggende rede.
    Als je opeens vanuit het niks al een week heftige hoofdpijn hebt en je hebt dat normaal gesproken niet, zou ik zéker bij de huisarts om een doorverwijzing naar een neuroloog vragen. Gewoon om dingen uit te sluiten.
    Hoe is het verder? Heb je stress? Je kan een fysiotherapeut, chiropractor of osteopaat proberen.
    Hoe is je eetpatroon? Eet je veel geraffineerde suikers? Drink je veel cola/fanta dat soort dingen? Van bijv. een teveel aan aspartaam kan je ontzettende koppijn krijgen, van suiker ook. (ik wel tenminste)
    Drink je genoeg water?
    Hiermee wil ik alleen duidelijk maken dat er heeel veel redenen kunnen zijn voor je hoofdpijn en het belangrijk is uit te zoeken wat die zijn en niet zomaar aan de zware medicatie te gaan. Succes!

19. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik heb het ook gehad paar jaar terug. En nu slik ik magnesium. En dat helpt mij erg goed

20. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

Aug 26, 2012
    1,090
    8
    38
    Female
    Arbeider
    belgie

Neen maar best wel slim wat je zegt
    een hoofdpijndagboek
    wat schrijf je er dan zoal in?