reactie marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik had een wit ledikant met matras op marktplaats staan.
    Het bedje was in goede staat,je kon er een rek uithalen zodat de kleine er zelf in en uit kon stappen en het matras was schoon,geen vlekken en ben er altijd netjes en zuinig mee geweest.
    Kreeg ik een telefoontje van een vrouw die zei dat ze financieel erg slecht zat en het bedje voor 10 euro kwam halen...ik vondt dit te weinig en deed het niet.
    Een uur later kreeg ik een sms van haar dat ze echt geen geld had en het bedje voor 10 euro wou hebben....pffff ik sms terug dat ze het voor 20 euro mocht komen halen zodat de kleine man ook wat in zijn spaarpot heeft....nooit meer iets van gehoord.

2. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Heb je het ledikantje nog? Wij zijn zoek naar een betaalbare ledikant en commode.

3. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Nee ik heb het vorige week verkocht voor een net bedrag.
    Die vrouw was er dolblij mee,vooral omdat je het rekje eruit kon halen zodat haar zoontje zo kon wennen aan een groot bed waar hij zelf uit kan.

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Nogmaals wat is er dan zo gek dat iemand een berichtje stuurt dat ze het te laag vind?

Dus als jij iets op mp zet en iemand stuurt jou een berichtje met ik bied je 5 euro en je vind het eigenlijk te weinig ga je dan toch akkoord?

En ookal zet je prijs erbij zijn er nog mensen die je berichten sturen hoor.

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0

het blijft tweede hands.... een ander bepaald niet VOOR mij wat ik het waard vind.... Daarbij staat het vrij om te bieden als er geen vaste prijs bij staat of een prijs vanaf.... Het is maar net hoe de verkoper het omschrijft in zn advertentie... en vaak staat het er niet duidelijk in!

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    En ookal zet je prijs erbij zijn er nog mensen die je berichten sturen hoor.[/QUOTE]

iets waar je gewoon vrij in bent lijkt me en je kunt het altijd proberen!!

7. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

iets waar je gewoon vrij in bent lijkt me en je kunt het altijd proberen!![/QUOTE]

Precies maar dan mag die gene toch ook gewoon een berichtje sturen dat ze het daar niet mee eens is..

En zoals mvr is ts haar openingspost reageerde vind ik er niets geks aan

8. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Als ik ergens een bod op krijg wat ik te laag vind reageer ik trouwens gewoon niet. En soms verwijder ik het bod ook!

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.478
    113
    Ik maak beiden mee op marktplaats hoor.

Hele mooie kast gekocht voor de vraagprijs van de verkoper, niets geen gezeur ook al had ze na mij een hoger bod gehad.

Maar ook mensen die , ondanks het te bieden vanaf, 50 euro durfden te bieden op de complete massief houten babykamer (kast, commode, plankje aan de muur en bedje). Ja sorry toen heb ik er ook even heen gemaild dat ik het voor dat bedrag nog liever in de fik stak. ;)

Nu staat onze stoelverhoger erop, net 1,5 jaar gebruikt. Kreeg ik een mailtje van iemand die hem wel graag wilde overnemen. Nou prima, dus afspraak gemaakt wanneer ze het zou komen ophalen, krijg ik in eens een mailtje dat ze er toch vanaf zag want haar man vond bruin niet zo mooi

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Het gaat meer om hoe de toon werd gezet in de mail.
    Wie zegt dat ik geen echt belang bij de kast had? Had ik zeker en ik had ook een mooi maximaal bedrag wat ik wel aan haar kast had willen besteden hoor. Maar ik zou malle pietje zijn als ik dat direct bood terwijl er geen richtprijs oid. bijstaat. En ik moest eerst maar eens wat hoger bieden? Hoe kan ik als potentiële koper hieruit opmaken hoeveel hoger ze het wil hebben. " Wat hoger" kun je op verschillende manieren opvatten. Dan kan ik mij als potentiële koper ook gaan afvragen n.a.v. zo'n mail hoe serieus de verkoper eigenlijk is.

11. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja raar dat soort mailtjes. Maar ik moet zeggen dat ik me ook wel eens irriteer aan bepaalde mensen die bieden. Zo heb ik bijvoorbeeld gloednieuwe baby uggs op mp staan. Gaan mensen 5 euro bieden. Dat is toch ook raar? Ik reageer dan gewoon niet maar sommige mensen willen echt voor een dubbeltje op de eerste rang. Nou dank je de koekoek, dan geef ik het het echt nog liever weg aan iemand die weinig heeft.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Oh ja, verschillende reacties gehad.
    Soms wordt het wat over en weer bieden via de mail, maar dat vind ik niet erg. Als het echt te laag is, reageer ik gewoon niet.

Twee weken geleden had ik ook zo'n mens. Ik een prijs afgesproken met haar voor een kast, zou ze hem op komen halen, ik wachten en wachten, mailtje gestuurd, geen reactie...Twee dagen later mailt ze terug, ja, ik was ziek hoor, dus ik kon niet komen en ik wil nu naast die kast dat andere kastje wat je te koop hebt ook voor zoveel euro samen hebben, wil ze dan en dan ophalen (met lettergrootte 18 ofzo). Flikker maar een eind op, je kunt niet eens sorry zeggen als je me met een afspraak laat zitten en vervolgens wil je nog meer spullen voor een prikkie erbij ophalen. Doei.

13. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Nou ik heb dat ook wel eens gedaan hoor, bv 25 euro bieden op een pakket pergamano (nieuwaarde is meer als 500 euro) maar ik doe het niet meer, vraagprijs was 140 euro,
    heb ook gemaild of ze de 1 vergeten was,
    kreeg een scheldmail terug, tja hoezo gefrustreerd,

ook wel eens op een auto bv 75 euro bieden bij een vraagprijs van 750 euro, heb dan ook wel eens gemaild van gefeliciteerd u mag voor dit bedrag een voorwiel komen halen,
    tja als je dom bied kan je domme reacties verwachten.

tevens bied ik rustig op meerdere dingen, en de gene die het goedkoopste accepteerd, of het snelst dat koop ik, iedereen wat nu toch wel dat biedingen niets zeggen, hoe vaak er wel eens niet geboden wordt bij ons, en ik dan zeg kom maar halen, je er nooit meer wat van hoort, pff ik reageer der meestal niet meer op, als ze echt belang hebben bellen ze maar.

14. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik had een keer op een tafel met stoeltje voor dochter geboden. Er stond geen prijs of iets bij.
    Kreeg ik een mail dat ik naar de opticien moest omdat ik een bril nodig had omdat ik zo'n laag bod deed. In mega gebrekkig nederlands.
    Heb nog net niet gestuurd dat ze het ding in dr reet moesten stoppen :)

15. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Als ik iets op MP zet krijg ik vaak een mailtje van voor (bijvoorbeeld) 10,- wil ik het ophalen.. Heb ik het bijvoorbeeld voor 25,- erop staan. Dat soort mailtje nergeer ik gewoon.

Maar die mevrouw had het toch ook net zo goed kunnen negeren als ze jou bod niks vond toch.. ;)

16. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Welke maat? ;) Heb je een link?

17. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    tja, ik ben ook zo iemand die eerst laag bied en als ze er meer voor willen hebben, mailen ze maar!
    als er staat 50,-, bied ik eerst 35,- en wacht ik af..
    krijg ik het voor die prijs, hartstikke mooi, willen ze er meer voor, kijk ik eerst of ik het dat geld ook waard vind
    zo heb ik eens op 6 boeken gereageerd van Tess Gerritsen
    die meneer woonde dichtbij dus kon het zo ophalen
    hem gemaild wat hij voor die boeken wilde hebben (waren gelezen boeken, ds niet nieuw)
    hij wilde er 50,- voor!
    hem terug gemaild dat ik hem veel succes wenste met de verkoop want voor 6 gelezen boeken betaal ik nooit 50,-
    ikzelf zat meer te denken aan 25 a 30,-
    vond hij veel te weinig, hij kon er meer voor krijgen
    zie ze nu 3 maanden later nog steeds op mp staan..

18. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Veel succes met je Uggs ;) Heb ook nog een paar echte liggen van mijn dochter, maar krijg ze niet verkocht. Mensen willen voor heel weinig het beste hebben..

Tja, ik vind dat als je wat te koop zet en je hebt zelf een minimum bedrag in je hoofd, dat je gewoon je artikel moet zetten op "bieden vanaf" met het bedrag erachter. Voorkomt irritaties en als mensen dat te duur vinden, dan zoeken ze maar verder. Als ik zo'n mail zou ontvangen van een verkoper zoals hier genoemd wordt, dan stikte diegene er maar in.

19. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    maar het is toch de sport om iets te kopen op mp voor z'n laag mogelijke prijs en te verkopen voor een z'n hoog mogelijke prijs?
    Daarbij moet je natuurlijk wel netjes blijven, zo zal ik altijd reageren als ik iets toch niet meer wil of het bod verwijderen wanneer ik bij iemand anders voorzien ben. Maar dat vind ik juist het leuke eraan!
    (maar ik ben wel ermee eens dat wanneer je als verkoper iets op bieden zet, maar je hebt wel een bedrag in je hoofd zet het dan op bieden vanaf, zodat de eventuele koper kan zien of hij dat er voor over heeft of niet ver onder de prijs een bod uit brengt)

20. danip

danip Niet meer actief

Ik bied ook altijd laag en krijg het ook meestal wel voor een laag bedrag. Net nog een maclaren quest van 2010 voor 20,- gekregen. Een cakewalk winterjas voo 7,50 en ga zo maar door. Als er niks bij staat qua beginbod of vaste prijs dan mag ik bieden wat ik wil. Als je het dan te laag vind dan negeer je het toch gewoon, of verwijder je het bod. Dan moet je er maar een richtprijs bij zetten als je zo snel beledigd bent ;) Nu krijg ik voor een prikkie vaak de leukste spullen. Heerlijk! :D

Deel Deze Pagina