reactie marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Doet me denken aan Berrie van 538.. Belt op en wil alles voor de helft :D die reacties..! Prachtig :D

(als verkopers niet willen dat mensen laag bieden moeten ze maar bieden vanaf invoeren of helemaal niet bieden en een vaste prijs invoeren, logisch dat iedereen zo laag mogelijk inzet, we zijn Hollanders :D)

2. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het vervelend dat als iets een vaste prijs is en je niet kunt bieden, dat je helemaal geen reactie krijgt als je een mailtje stuurt dat je de vaste prijs wilt betalen. Iedereen die mij een mailtje stuurt stuur ik antwoord terug, wel zo netjes toch?

3. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ja ik doe ook weleens ergens een bod op en dan krijg ik een mail met wat ze willen hebben en dat ik het daarvoor op kan komen halen. Zet dan de vrij bieden optie er niet bij en vermeld een vraagprijs. Vind het nogal bijdehand van zulke mensen eigenlijk en ik ga er dan ook nooit op in, al is het alleen maar om het principe.

En nee ik ben niet zo'n type van dubbeltje op de eerste rang, ik doe gewoon mijn huiswerk en bepaal wat ik iets waard vind. Graag of niet denk ik dan ;) Wat tegenwoordig dan wel weer leuk is van MP is dat spullen warover je gemaild of geboden hebt opgeslagen worden in je favorieten. Dan zie dat iets bv. een maand later voor een stuk minder verkocht wordt dan ik oorspronkelijk geboden had :).

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Dit heb ik ook weleens gehad idd.

Wat ik zo irritant vind dat als er bieden vanaf staat of een vaste prijs mensen me nog gaan mailen met een veel lager bod. Daar reageer ik dan niet eens op.

@ts mooi dat je ergens anders geslaagd bent.

5. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Als verkoper moet je soms ook wel sterk in je schoenen staan hoor vind ik. Heb bv. babykleding te koop staan, allemaal merkkleding wat ik zelf nieuw gekocht heb voor honderden euro's (toen we het nog een stukje beter hadden dan nu ;)) En dan krijg je van die bedelmailtjes met belachelijk lage biedingen want ze heeft die merkkleding zoooooo hard nodig. Als je geen budget hebt kijk dan ook niet naar dure merken..

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik had ooit 10 euro geboden op een kledingsetje, kreeg ik als reactie;
    'Beste Madelon, uiteraard mag je het setje kopen maar natuurlijk niet voor 10 euro'

Dus ik terug gemaild; 'dan koop ik liever iets nieuws'.

Krijg ik terug; 'met jouw budget zou ik dan maar bij de wibra gaan shoppen want merkkleding is dan een brug te ver'

Heb er smakelijk om gelachen hoor!
    Maar wat een mensen, het was niet eens zo'n duur merk!

7. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    echt waar? dat is wel een heel onbeschofte reactie! :$
    mensen moeten niet verwachten omdat er een merkje aanhangt dat ze het voor de volle mep kunnen verkopen.. het blijft 2ehands spul!

8. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ja mensen zijn gewoon niet zo beleeft vandaag de dag. Maar ik moet zeggen dat je met sommige mensen ook echt denkt :(.

Ik had vorige week onze maxi cosi er op staan voor 30 euro, ik vond het een mooie prijs gezien hij nieuw 140 was. Toch bieden mensen dan 20 er voor, dan denk ik: dan kan ik hem netzo goed weggeven. Sorry hoor, als het dan een saaie oude zwarte cosi was waar een kat in had gelegen. Maar die van mij was een limited edition en echt nog zo goed als nieuw. Je kind zit er gemiddeld 11 maanden in...nou ja.

Toch is het leuk Marktplaats...maar een beetje netjes communiceren lukt inderdaad niet altijd.

Charlie

9. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook vaker gehad dat er een vraagprijs bij stond. Ik bied een bedrag en krijg een mail terug dat het bieden vanaf een bepaald bedrag is.

Dan ben ik niet te beroerd om even een mailtje terug te sturen; als je wilt dat mensen minimaal een x bedrag bieden, moet je bij instelling aangeven dat het 'bieden vanaf x bedrag is'. En zag daarna dat het toch aangepast was.... Haha

Heerlijk marktplaats!

10. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ik verwijder gewoon boden die in mijn ogen veels te laag zijn. Bijv. een complete babykamer voor 50 euro ;) Dan geef ik het liever nog weg aan iemand.

11. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    als je geen bedrag erbij zet is het wel logisch dat mensen laag gaan bieden, tenslotte begint een veiling ook bij een laag bedrag en bieden ze elkaar over....

maar ik heb nu dan advertentie's staan waar wel een duidelijk bedrag bij staat en ja het is een vraagprijs en ze mogen altijd een tegenbod doen
    maar ze komen allemaal "stiekem" via mail met de meest achterlijke voorstellen en opmerkingen, ik had 6 mails in 3 minuten!!
    en als ik zeg dat ik niet akkoord ga dan nog eens fiks wat mailtjes eroverheen met rara fratsen....
    en dat allemaal voor een smartphone :)

12. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Wij zetten altijd bieden vanaf,om juist te voorkomen dat er (in onze ogen) hele lage bedragen geboden worden.
    Een tijdje terug hadden wij iets voor bieden vanaf 45 euro op mp staann.
    Kregen we alsnog een mail van iemand, dat hij/zij het graag voor 5 euro wou hebben.
    Heb toen terug gemaild, er staat bieden vanaf 45 euro dus nee wij verkopen hem niet voor 5 euro.

13. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ja bieden vanaf is een goede optie. Of een vaste prijs vragen zonder dat ze kunnen bieden.

Als ik 25,- vraag en ze bieden 20,- dan vind ik het meestal ook wel een keer goed. Ik hoef er echt niet rijk van te worden... ;)

14. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier ook met nagenoeg nieuwe moederfiets. Omdat we 2 auto's hebben alleen gebruikt om op zondag ff lekker te kunnen fietsen.Zo goed als nieuwe fiets en zo goed als nieuwe zitjes bieden vanaf 250 euro. Krijg ik diezelfde dag al 5 mailtjes dat ze hem graag voor 100 euro direct op komen halen.

De eerste 2 niet gereageerd maar de 3,4,5 en..... zoveelste heb ik teruggeschreven dat ik hem voor dat bedrag helaas niet verkoop.

15. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik kan me persoonlijk voorstellen dat het hinderlijk kan zijn als er te laag word geboden. Maar ja je kan ook instellen hoe hoog je wil dat er geboden word. Dus gevalletje eigen schuld dikke bult!

16. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Hieronder mijn correspondentie met iemand toen ik mijn Blackberry Bold wilde verkopen. Erg prettig zaken doen...
    Dus tegenwoordig schrik ik niet meer van reacties haha! :D

Beste ...,
    ik geef je 250 euro en ga niet bieden zoals je vrienden om de prijs op te voeren

Ik:
    Pardon??
    Ik heb helemaal niemand gevraagd om te bieden en de biedingen zijn dan ook zeker niet van vrienden van mij of mijzelf afkomstig.
    Eerlijk gezegd vind ik het nog al onbeschoft dat je dit zo stelt.
    Inmiddels ben ik al met iemand in gesprek die er 225 voor wil betalen, ik ga dan ook niet op jouw bod in.

TUURLIJK DOM WIJF IEMAND BIED 300 EN JIJ GAAT MET IEMAND VAN 225 IN ZEE EN TERWIJL IK OOK NOG 250 BIED
    DIT GEEFT GEWOON WEER DAN JE EEN DOMME OPLICHTSTER BENT

Ik:
    Degene die 225 heeft geboden woont in de beurt en heeft gisteravond direct gemaild om een afspraak voor vanavond te maken.
    Aan jouw telefoonnummer te zien woon jij in de omgeving P...
    Mocht je het nodig vinden me weer op een dergelijke manier te mailen of te benaderen,dan maak ik daar melding van bij Marktplaats.

OPLICHSTER

17. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Dat slecht echt nergens op, bij het eerste bericht wil je al niet eens op z'n bod ingaan.

Ik had een keer een samsung lcd televisie er op gezet. Er was wat kapot en wij konden hem niet maken. In de advertentie gezet wat er stuk was en vervangen moest worden. Uiteindelijk ingegaan op een bod en had telefonisch contact. Dat was zo raar want wilde hij er toch minder voor betalen omdat hij stuk was. Ik had echt zoiets ja dag dit had ik er ook ingezet en alleen mensen met verstand kunnen dit maken. Die had er dus echt geen verstand van.

18. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Kreeg op een 3 delig setje met kaartjes er nog aan een bod van 1,00. Heb even vriendelijk een mail gestuurd dat ze daarvoor sokjes kan krijgen ;)

19. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Oh wat een misselijkerd zeg!

20. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Daarom heb een ik echt een hekel aan mp.. vind het gewoon bizar als mensen 50 euro bieden op een trouwjurk van 1500 .. of op het laatste moment afbellen omdat ze die 10 euro extra op de 100 toch echt teveel vinden terwijl je al 50 gezakt bebt.... :x

Deel Deze Pagina