Vergrote lymfklier

Discussion in 'De lounge' started by Esthertje, Jan 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    1,807
    0
    36
    Haarlem
    Is er iemand die ervaring heeft met een super vergrote lymfklier in de lies?

Een maand geleden kreeg mijn man een opgezette klier in zijn lies. Even aangekenen en toch maar naar de Ha omdat hij ook een pijnlijke bal kreeg.

Er is toen een echo gemaakt van zijn bal en die klieren maar zag er allemaal normaal. De klier heeft geen rare structuur en de bal is in orde.
    Afgesproken met de dokter dat het binnen een maand toch wel minder moet zijn en anders terug komen.

Gister terug gegaan want de vergrote klier is nu net een knikker en is duidelijk aan de buitenkant te zien.
    De HA vond het ook een abnormale grote.
    Omdat de vorige keer de echo goed was vond ze het niet nodog om nogmaals een echo te maken, wel wordt er dit keer bloed geprikt op infectie ergens in het lichaam.
    De klier zit los van de huid dus de arts dacht niet meteen aan iets kwaadaardigs.

Maar heeft iemand ervaring met een grote klier in de lies wat dus echt onschuldig bleek te zijn?
    Donderdag kan hij pas bellen voor de uitslag maar dat duurt een beetje lang :D

2. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant
    Mijn zoontje heeft ze ook in zijn nek en liezen, maar bij kinderen schijnt dat redelijk normaal te zijn. Ik heb het al verschillende keren gevraagd bij de huisarts en het cb.

3. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

Sep 15, 2008
    2,803
    70
    48
    Female
    Ik heb het gehad, wel al een jaar of 20 geleden.
    Het voelde inderdaad als een flinke losse knikker in mijn lies en was behoorlijk pijnlijk ook.
    Bij mij zijn er geen echo's gemaakt of bloedgeprikt.
    De lymfeklier is opgezet omdat er ergens een ontsteking zit.
    Waar die ontsteking heeft gezeten is bij mij nu nog niet bekend.
    Ze hebben de lymfeklier operatief verwijdert en opgestuurd om te controleren.
    Dat is standaard als er weefsel wordt weggehaald.
    Daarna is het weggebleven.
    Succes met wachten en hopelijk is er niets ernstigs aan de hand.

4. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    1,807
    0
    36
    Haarlem
    Nijntje, Klopt dat heb ik ook vaker gehoord en gelezen. De kans dat je er bij een kind 1 vind is groter dan dat je er geen vind. (Van wat ik heb gelezen dan)

Beaujuulais, Waarom hebben ze hem bij jou operatief verwijderd?

5. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik kreeg opgezette klieren toen ik de ziekte van pfeifer had. Ook komt het vaak voor bij lyme.

Nu als ik ziek word zetten mijn klieren in me nek en onder me oksel vaak op.

6. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    1,807
    0
    36
    Haarlem
    Als ik op Lyme google kom ik inderdaad veel gelijkenis tegen.
    Op de meeste sites is een vergrote klier ook onschuldig en doet zijn werk.
    Op andere sites kom je weer de ergere dingen tegen.

Pff waarom google ik toch ook :(

7. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Als de echo goed was en je huisarts een ontsteking verwacht. Kun je er bijna vanuit gaan.
    Probeer niet meer te googlen en te speculeren over wat het allemaal kan zijn. Probeer je tijd te doden met iets leuks.
    En hopelijk morgen een goede uitslag.

Veel sterkte xxx

Share This Page