Mijn zoontje heeft vorige week maandag zijn 14 maanden prikken gehad. 1 in zijn arm en 1 in zijn been, die in zijn been was de MenC volgens mij. Afgelopen donderdag wat verhoging en wat hangerig. Maar vrijdag ging hij ineens niet meer staan. Met aan en uitkleden heeft hij behoorlijk veel pijn, tot huilen aan toe. Zijn been strekken kan niet. Vrijdag dus naar de huisarts. Die denkt dat er een spier geraakt is. Ik mocht zetpillen geven en afwachten tot na het weekend. Hij krijgt geen zetpil meer. Maar enig gewicht op zijn been zetten doet hij ook niet. Wie heeft hier ervaring mee en wat kan ik het beste doen. Wil zoiezo morgen naar de huisarts terug. Ik baal hier enorm van, hij heeft zoveel pijn!
Nee, geen harde schijf. Dat had hij vorige prik ook zo extreem gehad, toen was zijn hele bovenbeen rondom dik en pijnlijk. Dus dat had ik gezegd. Dus ze heeft het wel goed weggewreven. Maar dat hij nu niet op zijn beentje wil staan maak ik me wel druk om. Hoe lang heeft dat geduurd bij jou?
Ik mocht haar bv ook niet verschonen of oppakken, want dan trok ze d'r beentje helemaal omhoog en krijsen... gigantisch. Oei hoe lang het geduurd heeft, volgens mij 2-3 dagen.. Als ik jou was, zou ik wel even langs de ha gaan om het na te laten kijken hoor. Dan ben je misschien wat geruster.
Dus hij heeft er nu al vier dagen zo'n last van? Dan zou ik toch de ha weer bellen, want dat vind ik wel heel lang duren... En mja, verder lekker in bad met z'n beentjes, zodat de doorbloeding goed op gang komt, daarna voorzichtig masseren met wat olie ook om die doorbloeding nog wat te stimuleren... Maar het klinkt wel erg heftig en lang!
Ik zou juist masseren niet doen. Ik weet niet of deze prikken in de spier gegeven worden, zoals DKTP of alleen onderhuids, anders is de opmerking van de dokter wel raar. Natuurlijk "raak" je een spier als je in de spier injecteert. Wat ik wel weet van mijn injecties (B12, in de spier) is dat je juist niet mag masseren omdat je anders je spier teveel oprekt/irriteert. Bewegen (lopen/fietsen met de beentjes) is dan beter. Heel sneu voor je zoontje dat hij zo'n last van zijn beentje heeft. Inderdaad gelijk de dokter weer bellen om het na te laten kijken. Heeft hij geen koorts? Beterschap!