Reactie Omgeving

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mama 2 Beeeeeee, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama 2 Beeeeeee

27 feb 2009
    49
    0
    0
    Hallo Meiden,

Hoe reageerde jullie omgeving op je zwangerschap?

Mijn zwangerschap was meer de gepland. Ik kreeg veel lieve reacties, maar ook sommige minder leuke.

Wie nog meer?

xxx

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb alleen maar positieve reactie's gehad..
    Iedereen gunt t ons van harte..

3. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik heb eigenlijk alleen maar leuke reacties gehad. Of ik heb in mijn euforie de minder leuke reacties niet opgemerkt :p . Hoe dan ook, de meest belangrijke personen zijn helemaal superenthousiast, das het voornaamste.

4. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ook alleen maar positieve reacties hier, terwijl niemand het had verwacht. Ik studeer nl nog, en dat is voor veel mensen een reden om heel verbaasd op te kijken ;)

5. Mamasabrina

Mamasabrina Actief lid

22 jan 2008
    192
    0
    0
    verzorgende ig/ werk in verpleeg/revalidatie klini
    maastricht
    heey aanstaande mama s :)

der zij altijd van die onozelle mense met domme opmerking als je zwanger bent! en als ze het zien!
    als ik ga winkele met me zoontje van bijna 5! zie ik ze gwn stare en dan zeg ik gwn tege mijn zoontje ..

kijk die mensen hebben nog nooit een zwangere mama gezien..

whahhaaaahah

ik vind gwn als mense zeggen ik ben zwanger! dat je die mensen in hun waarde moet laten en dat moet accepteren dat ze zwanger zijn en dat je der niet mee moet bemoeien...

want ik heb ook nare reactie gehad maar flink mijn mond eens op getrokke! want mijn zoontje was niet egt geplant maar dit beebje wel en dan kan ik zoooooooo kwaad worde als ze zoon domme opmerking hebbe!...

och jah mamas geniet lkrr van jullie kleine hummels in jullie buikje;)

voor jullie het wete staan we op het punt te bevallen en hebbe we ons hummeltje vast! :)

nou success en laat die onnozelle mense maar bha! die hebbe niks beters te doen dan kletse overgelukkige mensen... omdat ze zelf niks zijn of geen normale leve hebben!

denk ik dan altijd weer whahaha groetjes

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb over het algemeen hele positieve reacties gehad maar achter onze rug om was het dan opeens wel negatief :( wij hebben ons er niks van aangetrokken en zijn altijd blij en positief gebleven over de zwangerschap en we genieten er ook van omdat dat is hoe we ons voelen, ik ga me niet inhouden voor mensen die een ander niks gunnen, want dat voelt zo voor ons als mensen dan negatief doen, dat dat is omdat ze het ons niet gunnen.

7. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Alleen maar super positieve reacties. Ook dat het een tweeling is, is alleen maar positief geweest.

Ik vind het dan ook super leuk om te vertellen dat ik zwanger ben.

8. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Waarom reageren mensen dan zo? Ongelooflijk zeg. Waar bemoeien ze zich mee? Als het nou oprechte bezorgdheid is, kan ik me er ngo wel wat bij voorstellen, maar weet niet of dat hier het geval is.

Bij ons alleen maar fijne en positieve reacties. Soms zelfs ook hele eh... overdréven reacties. Jeweetwel, dat je niet weet waar je moet kijken van plaatsvervangende schaamte, hihi. Maar liever dat dan stomme reacties...

9. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Ik over het algemeen ook wel leuke reactie's gehad , hoewel de meeste mensen toch dachten dat het een ''ongeluk'' was..
    Dat is dan wel weer een beetje jammer maargoed.. het boeit me toch niet wat mensen er van denken hoor.. :D

10. Rezah

Rezah Lid

19 mrt 2009
    56
    0
    0
    Flevoland
    Het was voor onszelf al onverwachts, maar voor onze omgeving dus al helemaal! We hebben het hier tenslotte nooit over gehad haha! Maar eigenlijk hebben we geen een negatieve reactie gehad. Ben er echt hele blij mee - oke, ikw eet dat het natuurlijk gaat om wat wij zelf vinden, toch geeft het een goed gevoel dat iedereen zo blij voor je is...!!!

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik zit eigenlijk met verbazing te lezen dat sommige mensen negatieve reacties hebben gehad...Hoop dat ik dat niet mee hoef te maken. Heb het alleen op mijn werk verteld omdat ik nogal groeipijn heb en best misselijk ben maar die reageerde heel leuk...kreeg alleen van niemand een hand...vond ik weer een beetje vreemd...alsof zwanger zijn besmettelijk is haha.

12. mymiracle

we zijn dit jaar 10 jaar getrouwd en niemand had gedacht dat ik nog zwanger zou raken, toen dit alsnog onverwachts gebeurde (we hadden er niet meer op gerekend) denk ik dat veel mensen even moesten "omschakelen". de ouders van mijn man dachten zelfs eerst dat het niet waar was :( (alsof ik daarover zou liegen). en vrienden van ons proberen ook al jaren zwanger te raken en toen het eindelijk lukte bleek het een bbz, dus ik denk wel wat afgunst en ongeloof, helaas.

13. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    mymiracle, je had het niet meer verwacht..bedoel je daarmee dat je heel lang bezig bent geweest?

14. mymiracle

ja klopt, ik heb een schildklierafwijking waardoor ik heel moeilijk of helemaal niet zwanger zou kunnen worden, ik ben in ons hele huwelijk ook nog nooit aan de pil geweest ;)

15. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Heb je ook bedacht dat mensen misschien niet staren omdat ze het raar vinden, maar gewoon omdat ze het mooi vinden bijvoorbeeld? Ik ben zelf zwanger maar vind andere zwangere vrouwen ook mooi om te zien dus dan kijk ik ook naar die vrouwen...gewoon op een vriendelijke manier. Ik zou het dan heel raar vinden als zo iemand zo'n opmerking zou maken. Niet rot bedoeld hoor, maar misschien bedoelen mensen het anders dan dat jij het opvat :)

16. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    oh wat verschrikkelijk fijn dat je toch zwanger bent geraakt!

17. Mama 2 Beeeeeee

27 feb 2009
    49
    0
    0
    De mensen om mij heen hadden niet verwacht dat ik zwanger zou zijn, want ik hield altijd vol dat we nog niet aan kinderen wouden denken. Toen ik wel zwanger bleek te zijn konden sommige mensen dat niet aan. Pure jaloezie! Wat me eerst heel erg pijn deed, maar later slijt dat gelukkig. Want ik denk nu alleen maar aan ons wondertje, en aan niets anders. :D

Ik ben blij dat er heel veel mensen zijn die hele positieve reacties krijgen.

Gelijk heb je, dat denk ik nu ook. Als mensen mij niet willen aankijken of met me praten omdat ze het ons niet gunnen, laat ze dan maar lekker!

Nou meiden, allemaal heel veel succes en plezier in de zwangerschap. Wat is het toch een mooi iets. :)

En ik hoop dat we allemaal een gezond kindje op de wereld kunnen zetten over een paar maanden.

xxx

18. Slagroomtoetje

Slagroomtoetje Actief lid

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Ik krijg hier veel positieve reacties. Steeds weer de vraag hoe het met mij en de baby gaat, en of ik nog een echo heb gehad. Heel erg leuk!

Maar ik krijg ook wel eens negatieve reacties. Zo woonde ik tot vorig jaar nog 'thuis' in een dorp en daar zijn ze er nu achter dat ik zwanger ben. O.a. door Hyves. Tsjaaa... Een aantal hebben al familieleden van mij opgebeld om te zeggen dat ik zwanger ben.... Een beetje uit schande zeg maar.

19. mymiracle

thnxx :D

20. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Hier nog niemand verteld. Iedereen is wel vol verwachting want ze weten dat ik altijd nog graag een derde wilde. Mijn 2 meiden zijn uit een eerder huwelijk. Dus nu wacht iedereen tot het zover is, is dus niet echt een verrassing strax als we het vertellen. Maar er zijn vast ook mensen die zeggen waarom nou nog een derde? Je maakt alles alleen maar moeilijker, met kinderen van verschillende vaders. Maar dat maakt ons niets uit, weet zeker dat mijn meiden superblij zullen zijn!

Deel Deze Pagina