Hoe over naar vast voedsel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door limili, 22 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Hallo,

Ik ben een beetje zoekende ..ons eerste kindje en weet niet zo goed hoe ik vast voedsel straks miet gaan introduceren. Hoe deden jullie dat....en vanaf wanneer waren jullie kleintjes wakker tussen de voeding van bv 3 uur tot 19 uur 's avonds.

Bedankt

2. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Wij zijn paar weken geleden begonnen en ons schema is zo:

7 uur fles
    9 uur fruit
    11 uur fles
    15 uur fles
    17 uur groente
    19 uur fles
    24 uur fles

Soms wordt ze niet wakker tussen 15 en 19 uur en dan slaan we de groente over. Ik weet nog niet hoe we dit moeten uitbreiden (oet woensdag naar cb, dan krijg k dat te horen) maar zo zijn wij dus gestart.

3. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    wij zijn net een 2 weekjes begonnen, en wij geven het tussen de flessen door meestal zit daar 4 uur tussen dus krijgt hij het ongeveer 2 uur na de fles. Wij geven het nog niet op een standaard tijd...dus soms smorgen, soms smiddags.....het is toch nog echt proeven en geen aanvulling

4. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Ik ben begonnen met het geven van een paar hapjes groente rond 17:00/18:00, toen dat goed ging wat fruit 1.5 uur na de eerste fles.

Het is inderdaad gewoon nog proeven en een paar hapjes per keer.

5. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Uiteindelijk had ons meisje er pas interesse in bij 6,5 maand. Toen ging het daarna ook rap.
    Begonnen met af en toe wat aanbieden, eerst groente. Drie dagenlang hetzelfde.
    Nu is het schema als volgt:
    08:00 papfles 180/6 + 3
    12:00 1 broodje ( begonnen met broodkorstjes) met 120/4 flesje.
    15:00 fruithapje, daarna diksapje
    18:00 groente met daarna yoghurt
    19:30 fles 120/4

Late avondfles ging er rond de 6maanden af. Daarna de middagfles afgebouwd. Nu ze echt goed eet andere twee flessen ook minder.

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Bij de eerste ben ik begonnen met 4 maanden rond een uurtje of 4 half 5 groente hap en met 5 maanden fruit hapje

Maar wel uit potjes, dus net vers of zelf gepureerd

Met 1 jaar wou hij nog potjes, met 1,5 jaar waren we het zat, na den half jaar klungelen ... Zelf pureren eten gewoon geven hij at gewoon niet ! Dus we lieten hem gewoon, hij zou vanzelf eten als hij honger zou hebben

Bij onze middelste dus compleet anders aangepakt en begonnen met 6 maand rapley methode met 8 maanden at ze volledig met de pot mee

Onze jongste krijgt een mix tussen gepureerd en geprakt en sommige ook gewoon in stukken, ze eet pas sinds ze 8 maanden is dus we zijn nog maar net bezig ( wel alleen vers dus geen potjes )

7. Ik ben pas met 6 maanden begonnen ivm allergieën. Daarvoor wel een paar keer geprobeerd, maar dat was geen succes. Met 6 maanden was hij er ook echt aan toe en ging het eigenlijk direct goed.

Eerst heb ik het fruithapje geïntroduceerd, elke dag rond 10 uur 's morgens. De tweede week kwam hier een groentenhapje bij, rond 5 uur 's avonds. Toen om 12 uur een broodkorst erbij...

Inmiddels is hij hier wel aardig aan gewend. Zijn ritme is nu:

6:00 eerste fles
    * slaapje tussendoor*
    10:00 fruithapje
    *soms een slaapje tussendoor *
    12:00 brood
    13:00 flesje
    * slaapje tussendoor *
    17:00 groentenhapje
    * slaapje tussendoor *
    21:00 fles

Nog best veel slaapjes dus, maar daar is hij mee aan het verschuiven naar 2 langere slaapjes.

8. Marpunt

Marpunt Actief lid

26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    Google eens naar Rapley, ik zou nog paar maanden wachten met vast voedsel, darmpjes zijn er rond 6 maanden pas klaar voor en ze hebben het nog niet nodig zo jong! Die Zes Maanden - De Groene Vrouw

9. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Wij zijn met groente begonnen en dat in de ochtend of begin van de middag tussen de voedingen door. Ik deed dat bewust vroeg op de dag ivm eventuele krampjes. Dan hadden we die niet 's avonds of 's nachts.

10. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Onze meid hapt al flink in de groente :) ze krijgt om 7,11,15 een fles. Afhankelijk hoe haar andere slaapjes zijn geweest gaat ze na haar groente van 18 uur slapen of opblijven tot de fles van 19 uur. Gewoon proberen, je merkt wel wat werkt voor jullie. Mijn dochter verstopt wat van banaan en rijstepap trouwens.

11. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Ik wil ook pas starten bij 6 maanden... Maar wil mij er graag goed in verdiepen. Nu drinkt ze een fles en is max anderhalf uur wakker en slaapt dan tor de volgende fles. Echte slaapkop dus..

Ik ga wel eens googles en gaven jullie gelijk vers?

12. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik ben bij mijn zoontje met 4 maanden begonnen met fruit en groente.
    Heb het hem gewoon aangeboden en gekeken hoeveel hij zelf wilde. Dit was eigenlijk al vrij snel gelijk het hele potje.
    Schema was toen:

7.00 papfles
    9.00 fruit
    12.30 fles
    15.00 fles
    17.30 groentehap
    19.00 fles

Vanaf 6 maanden werd het

7.00 papfles
    9.00 fruit
    11.30 boterham (eerst alleen een korst)
    12.30 fles
    15.00 diksap met rijstwafel of liga
    17.30 groente
    19.00 fles.

Mijn zoon heeft in de middag nooit een vast slaapritme gehad.

13. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik lees nu je vraag over het eten of dat vers is, op het kdv krijgt hij vers en bij mij gewoon uit een potje.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Hier met 6 maandem begonnen en dan rapley dus een stronk bloemkool of een boospeentje in de handen en laten sabbelen/ happen eraan. Toen ze ongeveer 4 groentes aten (steeds elke groente 2/3 dagen achter elkaar) fruit geintroduceerd op dezelfde manier.

ik vind rapley een hoop voordelen hebben waardoor je niet met problemen zit waarover hier dagelijks topics worden geopend:
    -mijn kind wil alleen potjes
    - mijn kind stikt in stukjes
    Je hoeft niet apart te koken, want de groenten die je zelf eet haal je zo uit de pan.

Deel Deze Pagina