Reactie op banaan?

Discussie in 'Voeding' gestart door Mykelti, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Mijn zoontje krijgt sinds enkele weken af en toe iets van bijvoeding. Nu reageerde hij al eerder op pure, verse banaan, maar vanmiddag heeft hij ook weer een stukje banaan afgehapt (bijna 1/4) en weer werd hij wakker met ontzettende buikkramp.
    Het was gewoon een heel rijpe banaan.
    Met een potje banaan heeft hij het niet, maar dat is bereid, dus roept wellicht geen reactie op.

Komt iemand dit bekend voor?

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Laxeert die hele rijpe banaan misschien iets te veel??
    Kan hij wel goed poepen na een banaan? Dun of hard?
    Wel sneu voor hem...

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hij heeft direct daarna geen ontlasting gehad en ook niet dik ofzo. Vanochtend een heerlijke dunne boel, zoals altijd eigenlijk.

Hij heeft heel gevoelige darmpjes, dus zal hier wel mee te maken hebben. Probeer het over een paar weken gewoon nog eens. Een kwart banaan was mss ook wel net teveel van het goede. ;)

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier at ze rond die leeftijd ook bijna een hele banaan op en toen kon ze 2-3 dagen niet poepen... had ze op een gegeven moment natuurlijk veel last van en was echt zielig!
    Op een gegeven moment kwam alles eruit toen ik de pamper uit deed en met haar beentjes ging 'fietsen'... Daarna nooit meer last gehad!

5. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Blijf wel af en toe kleine beetjes aanbieden. Mss gaat het wel over die reactie. :)

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier ook hetzelfde, altijd een sterke reactie op banaan. Nu houdt mijn dochter wel erg van banaan dus ik probeer het altijd samen met kiwi te geven. Dat zorgt voor een soepele stoelgang en zo kunnen haar darmpjes ook wennen aan de banaan. Sinds ik kiwi geef gaat het ontlasten eigenlijk altijd goed.

Geef ik alleen banaan, is het ook geheid verstopping. Geen krampjes, maar wel niet kunnen poepen, heel zielig.

7. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ja dit had R. ook! Even drie minuten afkoken dan kan je het wel geven! Gewoon een pan opzetten en als het kookt erin doen dan drie minuten later eruit. Let op want dit kan je niet invriezen of bewaren hoor, echt dezelfde middag nog geven!

Dito met peer en appel, dit kookte ik eerst tien minuten en toen hij meer gewend was steeds wat korter tot het niet meer hoefde. Banaan en peer kan je wel goed invriezen.

Oh en broccoli reageerde hij ook verschrikkelijk op, knalrode wangen en kramp! Heel maf want dat moet juist heel allergievriendelijk zijn..

8. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Mijn zoontjes nooit, maar een vriendin haar zoontje heeft een paar weken lang elke avond moeten overgeven op de dagen dat hij banaan kreeg. Dat begon haar dus echt op te vallen en toen is ze er voor lange tijd mee gestopt. Nu eet hij het zonder problemen! (15 mnd).

Deel Deze Pagina