wanneer eten jullie?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by janna76, Apr 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. janna76

janna76 Fanatiek lid

Nov 8, 2008
    1,412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Hallo meiden,

:D Heb weer eens een nieuwschierige bui.
    Op een gegeven moment heeft mijn zoon in verband met mijn werk steeds om 5uur zijn eten gekregen bij de oppas oma. Dit omdat hij anders pas rond 7uur zijn warm eten zou krijgen. Nu ben ik dus opgehouden met op dat adres te werken maar ik geef mijn zoon nu nog steeds om 5 uur zijn warm eten en een toetje.
    Dit omdat ik dan het eten kan koken,het staat lekker te pruttelen terwijl hij zijn eten krijgt.
    En als hij klaar is met eten is dat van ons ook ongeveer klaar en dan kunnen mijn man en ik ook fatsoenlijk rustig zitten eten. En het bevalt me wel weer eens mijn eten warm om eerlijk te zijn.(Foei, wat ben ik slecht he? :D :) ) Als hij iets groter is en zelf een beetje zelfstandig kan eten wil ik natuurlijk hem wel leren dat het eten een familie gebeuren is en dat als het kan je dat met zijn allen doet.

Maar hoe doen jullie dit eigenlijk? Eten jullie allemaal gezamelijk of ook eerst je kleine en dan jullie?

Ben heel benieuwd.

Liefs Janna

2. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Nou weet ik niet hoe oud jullie zoontje is, maar hier krijgt Sterre ook rond 6 of 5 uur haar eten, ligt eraan hoe laat ze wakker is geworden. Ik werk zelf niet, en mijn mannetje zit in de 'zomer'periode vaak tot laat bij zijn hobby na zijn werk..(duiven :p ) dus ik eet ook niet eens samen met hem. Als ons meisje straks groter wordt probeer ik wel haar ritme op dat van mij qua eten af te stemmen, wel zo gezellig :)

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Esmee krijgt als wij iets eten wat ze nog niet "mag" hebben vooraf eten.. zelf gemaakt of een potje.. ( Anders eet ze haar eten niet op.) Als ze gewoon met de pot mee eet eten we samen. Meestal zo rond 17.00

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij hebben vanaf een maand of 8 samen gegeten. Toen hij in de tafelstoel een hele maaltijd goed bleef zitten. Ok, het is wel even een gedoe, maar hem voeren en jezelf voeren is best te doen.
    Wij eten hier zo rond half 6-6 uur. Dat is ook altijd een goede tijd geweest voor mijn zoontje. Het kwam dus gewoon goed uit zo..

5. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

Feb 11, 2009
    6,050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Jamie staat er bij ons tijdens het eten bij in de wipstoel. Nu is hij natuurlijk nog te klein om mee te eten maar straks gaat hij in de eetstoel en krijgt hij een hapje groente en wij eten mee

6. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wij eten altijd om half 6.
    wij eten altijd samen.

7. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    Wij aten en eten altijd samen. En we lieten mijn dochter al heel snel zelf haar eten eten (gewoon stukken met haar handen), wat ze ontzettend leuk vond, dus ons eten werd niet koud ofzo. Tegenwoordig wil ze wel geholpen worden, maar omstebeurt een hapje van papa, eentje van mama en eentje zelf schiet toch best op.

8. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    Ben idd ook wel benieuwd hoe oud je zoontje is.
    Wij eten altijd rond half 6-6uur, en Lisa eet gewoon altijd tegelijk met ons, vind ik persoonlijk wel zo gezellig en lisa ook ;)

9. janna76

janna76 Fanatiek lid

Nov 8, 2008
    1,412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    De 25ste is hij 11maanden oud. Hij kan nu al redelijk zelf zijn brood eten maar zijn warm eten ben ik nog niet helemaal over uit hoe ik hem dat moet leren. Wou hem eerst leren zelf fatsoenlijk zijn brood eten voor dat hij zelf leert warm eten.
    Dus als iemand bay de way tips heeft om warm eten goed te leren eten of eten met bestek? Zouden ook heel welkom zijn eigenlijk. :( :oops:

10. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Toen Sanne nog niet met de pot mee at kreeg zij om 16.45 - 17.00 uur haar warm eten. Wij eten om 17.45 uur. Meestal ging zij dan ook nog een half uurtje in bed want anders redde ze het niet. Nu eet ze gewoon met ons mee.

11. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Op de dagen dat mijn zoontje thuis is eten wij altijd samen. Dat doen wij bewust. Hij eet ook gewoon met de pot mee. We eten dan rond 18:15 uur soms iets later. Mijn eten wordt dan ook nooit koud. Hij een hapje dan ik (of mijn man) een hapje. Gaat prima zo.
    Op de dagen dat hij naar de gastouder gaat (2 x per week) eet hij daar om 17:30 uur omdat wij op die dagen niet voor 19:00 uur kunnen eten. Om 19:00 uur is hij bijna rijp voor bed nl. Hij gaat ook 1 dag naar mijn ouders en daar eet hij ook met de pot mee, rond 18:00 uur.

12. Wij proberen zoveel mogelijk samen te eten tussen 17:30 en 18:00 maar omdat mijn man wisseldiensten heeft schiet het er wel eens bij in. Soms heeft Djenno al eerder honger en krijgt hij om 17:00 al eten. Hij eet met de pot mee maar eet nog niet zelf met een vorkje of lepeltje.

13. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Wat keurig allemaal... het complete gezinnetje netjes om half 6 aan tafel. ;)
    (is niets mis mee hoor, dat wil ik ook graag. :D)

Doordeweek met z'n 3en samen eten zit er hier nooit in helaas.
    Benthe eet rond 17.15/17.30 en wij pas om 19.00 uur of later....
    Maar dat ga ik eerdaags veranderen, want dan eet ik samen met Benthe rond 18.00 en mijn man warmt z'n prakkie dan op als ie om 19.00 uur thuis komt.

14. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    We eten vrijwel altijd samen zo rond 18-1930. Maar soms wat later. Mirre eet deels zelf met lepel, deels krijgt ze hapjes en ze krijgt nog steeds grote stukken die ze met dr handen eet. Zo heeft ze ook leren eten (Rapley methode), dus ons eten is nooit koud geworden :D

Dus dat zou ook mijn tip zijn: eten in stukjes snijden en lekker met zn handen laten eten. Mirre eet sinds 1-2 maanden met een lepel (opscheppen nog wel lastig), soms ook met een vork :D

15. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Wij eten rond een uur of 7. Mijn zoontje eet dan gewoon mee. Hij eet zelf, soms met zijn handjes en tegenwoordig wil hij ook vaak zelf met een lepel eten.
    Ik vind het (meestal) wel gezellig dat we samen eten. Vind het ook belangrijk dat hij dat leert.

16. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Wij eten altijd met zn 5e aan tafel. Of Wendy nou met ons mee eet of haar eigen home made stoom maaltijdje krijgt. En in het weekend gebeurt dit ook met brood maaltijden.
    Ik en mn man zitten ieder aan 1 kant aan de lange kant vd tafel met ieder een zoon naast ons en Wendy aan de kopsekant (korte kant) van de tafel tussen ons in zeg maar. En we wisselen elkaar min of meer af met wie haar "voert" (haar prakkie staat bij ons op tafel). Voeren is het meestal niet echt. Meer een stukje groenten of aardappel ofzo aanrijken en dan zorgt zij wel dat het in dr mond komt (of op de grond, stoel, slabber, kleding :)) Dus niemand zn eten word echt koud (nouja...wendy dr eten wel soms maar zij vind dat nog niet zo'n probleem).

17. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Tess eet vooraf, meestal tegen 16.30.
    Als ze met ons mee moet eten ( 17.30 ) dan is ze te moe om te eten ;)
    Dus Tess eet rond 16.30 en gaat na het eten nog even een uurtje dutten.

18. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

Apr 27, 2006
    3,565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Soms eet Damian eerder dan ons omdat het anders te laat word.
    Hij eet meestal om 18:00 uur.
    Maar we eten meestal samen. ;)

19. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Op de dagen dat mijn vriend en ik beide werken en Jamila naar de gastouder gaat krijgt ze daar om 17:00 uur haar warme eten aangezien wij pas om 19:00 op zijn vroegst aan tafel zitten en dan begint zij al moe te worden en kan echt niet een hele maaltijd naar binnen werken.

Wel zit ze bij ons aan tafel en krijgt ze nog wat groente/aardappel van wat wij eten daar zit ze meestal mee te spelen waardoor de helft op de grond (of ergens anders) maar toch ook wel de helft in haar mondje terecht komt. Daarna krijgt ze tegelijk met ons een toetje dan nog even spelen en de borst en om 20.15 ligt ze helemaal voldaan lekker te slapen.

Op dagen dat we allemaal vrij zijn eet ze samen met ons mee om 17.30 - 18.00

20. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Al vanaf dat hij geboren was, zat hij met het eten aan tafel. In zijn stoeltje, een bloom. sinds hij kan eten, via de Rapley methode, eet hij gezellig mee. Hij de worteltjes en de snijbonen en wij ons eten. Heel erg gezellig, en makkelijk. We helpen hem wel, maar kunnen prima eten zo. De rapley methode staat ook op het forum bij borstvoeding, dan kun je een beetje lezen hoe dat gaat.

Share This Page