Zwart voortandje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door gerlinde, 24 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gerlinde

gerlinde Actief lid

13 okt 2010
    179
    2
    18
    Mijn dochter is drie weken geleden op haar mondje gevallen
    Was best erg tandje wastafel niet los maar wel iets naar achter en tandvlees blauw en kapot
    Foto laten maken voor de zekerheid dat de nieuwe tanden niet waren geraakt wastafel niet zo gelukkig
    Dus dacht dat het meeviel nu wordt het tandje na drie weken grijs
    Tandarts zei waarschijnlijk zenuw dood of beschadigd tandje trekken ze niet dus zo laten
    Wie heeft het ook gehad blijft het zo of wordt het echt zwart heb wel het idee dat het donkerder wordt
    Nu loopt ze dus denken ik nog minstens drie jaar met donkere tand want ze is net drie

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het kan inderdaad zwart worden maar kan ook terug kleuren.
    Zoon heeft het destijds ook met een melktand gehad die donkerblauw werd maar is toch weer terug gekleurd.
    Hij is wel iets geler gebleven maar niet opvallend.
    Ik zou het nog even afwachten want het kan namelijk ook gewoon een blauwe plek zijn in de tand en dat ruimt het lichaam zelf weer op.

3. Kleinmensje

Kleinmensje Niet meer actief

Ik had vroeger ook een zwarte tand door vallen! Toen ik ging wisselen kwam er weer een mooie tand voor terug! Ja het is niet mooi maar verder wel onschuldig!

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje had ook een blauw/zwarte voortand maar is inmiddels weer mooi bijgekleurd en ik had vroeger ook een zwarte tand en daar is een mooie witte grote mensentand voor in de plaats gekomen....

5. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    dochter heeft het ook door vallen en helaas is het al jaren nu zo.. er zit geen beschadiging onder dus de nieuwe tand wordt wel mooi :)
    Nu even door met een grijze tand..

6. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Hier laatst hetzelfde, alleen is dochter net 2 😕. Fijn om te lezen dat de blijvende tand toch mooi door kan komen, was ik idd ook een beetje bang voor. Helaas heeft onze dochter haar andere voortandje gebroken, heb het stukje gevonden, is echt klein, maar als je de tand ziet lijkt het heel veel.

7. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hier helaas ook dochtertje met grijs tandje, is al anderhalf jaar geleden gebeurt, het tandje er naast is stukje afgebroken, en die er naast dus grijs. Paar weken geleden werd ie ineens donkerder, dus weer naar tandarts gegaan en die zei, bij elke val kan t opnieuw verkleuren, maar pas als t tandje los zit, of als ze er pijn aan heeft doen ze er wat aan. Gek genoeg is t tandje weer net zo grijs als de eerste keer na t vallen, is dus weer iets beter geworden.

8. Hemera

Hemera Actief lid

31 aug 2014
    187
    10
    18
    Hier ook, dochter was 2 en hij is denk ik toen ze net 6 was uiteindelijk gewisseld. En de blijvende tand is prima, al is zij wel blij dat die mooi wit is.

9. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Heeft de oudste ook gehad, tandje werd grijs/blauw, maar na een paar dagen herstelde dat weer. Tand is wel iets gelig gebleven daarna. Valt alleen op als je het weet. Ze is nu aan het wisselen. Dus het kan nog wat bijtrekken, maar als de wortel te erg beschadigd is blijft het grijs.

10. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Onze dochter is 4. Met kerst gevallen op dboxes voortandje, tandje werd grijs. Week later valt ze weer op haar mond, andere voortand grijs. De eerste is rdelijk terug gekleurd. De tweede is echt grijs. Zal ook niet meer beter worden. Ik wacht wel af tot ze gaat wisselen.

11. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hier twee x kort achter elkaar gevallen toen hij 1.5, tand is grijs geworden ( niet zwart) en dat is nu nog steeds zo (hij is nu net 3)

Deel Deze Pagina