Voeding baby 9 maand

Discussie in 'Voeding' gestart door Daan22, 30 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Gister weer een bezoekje gedaan aan het cb,
    Mijn meisje was in gewicht niet genoeg aangekomen, volgens hun, ze weegt nu 9,7 kilo en is 75 cm lang, met 6maamd woog ze 8,8 kilo..Dit was volgens hun veelste weinig,
    Haar schema zag er zo uit:
    08.00 180+6 scheppen forte
    10.00 fruit met water of diksap
    12.30 boterham met 150+5 scheppen forte
    16.30 warm eten en toetje
    19.30 papfles ook met forte,

Vanaf nu geld het zelfde schema behalve de melk bij het brood die komt te vervallen en de pap in de ochtend ipv in de avond.

Soms kreeg ze trouwens tussendoor ook een rijstwafel of koekje, maar niet elke dag,

Nu mijn vraag, als ze haar al te licht vinden waarom die fles bij het brood eraf?
    Ziet jullie schema er ook zo uit?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap sowieso niet waarom ze te weinig zou wegen maar goed. Ik snap het van die fles ook niet en ik ben misschien eigenwijs maar ik zou na haar brood absoluut de melk blijven geven. Je hebt helemaal gelijk dat het een kromme redenatie is. Verder prima schema!

3. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik ben het wel met tuc eens!

Ik vermoed dat die fles eraf moet, omdat ze volgens de richtlijnen van het cb nu minder zuivel/melk hoort te krijgen (uit mijn hoofd totaal 500 cc incl toetje). Ik ga er dan maar vanuit dat dit vervangen zou moeten worden met bijvoorbeeld water/thee/diksap. Wel vreemd dat ze niet hebben uitgelegd waarom...

Ik kan je verder niet helpen met het gewicht. Mijn dochter was bij de geboorte maar 155 gram lichter dan jouw meisje, maar woog bij de 9 maanden 7255 gram. (Scheelt dus bijna 2,5 kilo!)
    Bij mij hebben ze wel een aantal keren 'gezeurd' over te weinig aankomen, maar met 1 meetmoment valt er nog vrij weinig over te zeggen... En zolang jouw dochter zich goed ontwikkeld en het naar haar zin heeft, zou ik me echt geen zorgen maken hoor!
    Bij ons zagen ze uiteindelijk dat mijn dochter gewoon haar eigen lijn volgt en toen ik ze vertelde wat ze allemaal eet (veel!) was het ineens allemaal prima! ;)

Ik wil je nog wel ons schema laten zien, om het compleet te maken... Maar ik geef bv en geen flessen, dus daar kun je wat minder mee. Maar wellicht heb je er toch nog wat aan?
    08.00 bv + boterham met boter
    10.00 fruit (1,5 stuks)
    13.30 boterham met boter en bv
    15.30 tussendoortje
    17.30 warme hap en yoghurt met fruit
    19.30 bv
    Ik probeer haar ook regelmatig wat water te laten drinken, maar dat is nog geen succes. Hier ziet ze alleen maar een spelletje in... ;)

4. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Te weinig? Ik ben vorige week bij het cb geweest. Dl is nu 74 cm en woog 8,8 kilo. Met 6 maanden was ze 69 cm en 7610 gram. Tja, ik vind het wel meevallen dus :D

schema hier is als volgt:

7.00 180/6 + 1 boterham
    10.00 fruit + water
    12.00 1 boterham + water
    15.00 yoghurt met fruit
    17.00 warme hap + water
    19.00180/6

Met 9 maanden "mogen" ze nog maar 400cc zuivel volgens het cb en vanaf 12 maanden 300cc. vandaar dat zij zeggen dat die fles eraf moet.
    Mijn cb zei dat ik de fles van 19.00 uur moest laten vallen. Laat dat nou de enige fles zijn die ze goed drinkt :(volgens het cb heeft ze die namelijk niet meer nodig.
    Ik heb er voor gekozen om de fles van 12.00 te vervangen voor water. Ze dronk daar met moeite 40cc van op. Terwijl ze water prima drinkt.

Kijk vooral naar wat je kind aangeeft en niet alles klakkeloos van het cb aannemen ;)

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik zou me er niet al te druk om maken. Ze komen vaker naar mate ze ouder worden minder hard aan, simpelweg omdat ze meer gaan bewegen. Ik zie ook niet wat je anders zou kunnen doen om haar meer aan te laten komen, of dat ook echt nodig is even buiten beschouwing gelaten ;). Naar mijn mening heeft ze een keurig schema, lijkt heel erg op die van ons.

Drie weken geleden was ik op het CB en toen zeiden ze tegen mij dat ik niet meteen de flessen hoefde te verminderen. Als hij het er nog goed op deed kon ik dit nog even zo laten, maar in het achterhoofd moest houden dat hij met 12 maanden op 300cc zou moeten zitten. Dus langszaamaan afbouwen. Ik zou zelf ook niet de melk bij het brood 's middag weg halen, maar eerder kleiner maken. Ook de laatste fles voor het slapen gaan kun je alvast kleiner maken, bijvoorbeeld eerst 150/5 daarna naar 120/4 ofzoiets. Even ter vergelijking ons schema:

7.00 - bordje pap van 180/6 forte
    10.00 - fruit
    12.30 - 1,5 boterham + 120/4 forte
    15.30 - tussendoortje (soepstengel/fruit/yoghurt/rijstwafel)
    17.00 - warme hap
    19.00 - 150/5 forte

Verder de hele dag door water. Het bordje pap gaan wij dit weekend vervangen door 1,5 boterham en 120/4.

6. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jas precies, ik snap jullie! Vind haar ook echt niet te zwaar hoor! Verder drinkt ze veel water maar ivm spugen afen toe een slokje, bedankt voor jullie reacties, hier kan ik wat mee!

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.387
    10.330
    113
    Ik zou het ook niet te nauw nemen.bij ons vonden ze dat hij wat aan de zware kant was. Maar als je kijkt dat ze in 10 tellen kunnen meten en hij op wonderbaarlijke manier in het ziekenhuis bij de kinderarts 3 cm groter is gaan we het maar met een korrel zout nemen.

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik blijf me verbazen over de 'bemoeienis' van het CB. Ik woon in Duitsland en ga naar de kinderarts (ze hebben geen CB). Die heeft een richtlijn wat kindjes ongeveer moeten eten rond welke leeftijd, maar we gaan echt niet elke keer een heel schema doornemen. Daar ben je eigenlijk helemaal vrij in.

Ik heb echt het idee dat het CB altijd wel wat te zeuren heeft?

9. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Misschien in de middag nog wat eten? Er zit zo'n groot "gat" daar..
    Met 6 maanden woogg mijn dochter 7,005 kg, met 11 maanden 8,6 en met 14 maanden 9 kg. En dat vinden ze keurig.

10. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik zou de pap in de ochtend geven en niet meer 's avonds. Verder zou ik rond half 4 iets tussendoor geven (rijstewafel, tomaatje, komkommer) en dan het avondeten iets opschuiven aar 17:30/18:00. De laatste fles gewoon om 19:30 zoals je doet (zonder pap).

Ik zou er zelf geen fles afhalen, snap niet waarom. Je kunt de middagfles langzaam wat verkleinen, misschien eet ze dan 1,5 boterham met 120/4 pf 90/3...

Ik vind haar niet zwaar hoor, ze eet hartstikke normaal en daar zou ik weinig aan sleutelen. Kleine veranderingen zoals ik boven aan gaf zou je kunnen proberen.

11. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als ik mijn dochter tussendoor nog wat geef, eet ze haar eten niet op, meestal slaapt ze van 2 tot 4, dus eigenlijk ook geen kans om dan nog wat te eten, ik ga idd doen waar mijn dochter zich fijn bij voelt en niet het cb...

12. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Hier een jochie dat ongeveer even lang en zwaar is en ons schema ziet er als volgt uit:

8.30/9.00 :180 cc met 2 lepels biobim pap(ik doe er wel meer water in)
    10.30 stuk fruit en water(maar dit water wil hij niet helaas,maar we blijven proberen)
    slapen van(ongeveer)11.00-13.30
    broodje met daarna fles 120 cc(maar doe er wederom meer water bij)
    15.00:stuk fruit met water(hier gaat wederom weinig van naar binnen)
    slapen van (ongeveer)16.30 tot 17.30
    daarna warm eten met een toetje(naturel kwark)
    Voor het naar bed gaan fles 180 cc met wederom meer water erin.

13. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ah oke duidelijk en eigen gevoel is altijd goed!

14. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.202
    509
    113
    Ik vind het zo bijzonder dat iedereen van die 'adviezen' meekrijgt van het CB. Zelf vragen ze hier nooit naar flessen en hoeveelheden. Hoef ook pas weer te komen als ze 11 maanden is. Maar mijn dochter is nu met 6,5 maand 7,5 kilo. Als die van jou 8,8 was, is dat toch niet te licht?n Wat zegt de groeicurve ervan dan? Dacht dat het heel normaal is dat ze minder gaan aankomen als ze wat ouder worden. Gewoon je eigen gevoel volgen hoor!

15. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    te weinig? mijn meisje woog minder rond die tijd en zit net boven gem lijntje. Dus dat zou ik zo ie zo loslaten.

16. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jaa ik vond het ook erg raar, werk zelf in een kinderdagverblijf en zie genoeg kinderen die minder wegen,
    Ik heb het nu een tijdje aangekeken en heb haar scheme een beetje veranderd:
    8.30 180 met pap
    10.00 fruit
    13.00 1,5 boterham, en melk als ze zin heeft, meestal 90 of 120
    16.30 warm eten en yoghurt
    19.15 fles 180 zonder pap

En hier doet ze het prima op, af en toe krijgt ze een keer een koekje, diksap en water geef ik niet zo heel veel ivm vele spugen dan,

Deel Deze Pagina