Verslikken in puree met stukjes, rapley niet?

Discussion in 'Voeding' started by Prissie1983, Dec 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

Feb 6, 2008
    237
    0
    0
    Jaycen krijgt zn eten altijd in stukken aangeboden, fruit en groente, korsten brood, zoveel mogelijk dingen die zo aan te bieden zijn krijgt ie zo aangeboden.
    Erg veel krijgt ie er nog niet vanaf, het meeste beland op de grond of word over de tafel uitgesmeerd :D
    Maar de stukjes die hij eraf krijgt worden vakkundig gekauwd en weggewerkt zonder mokken, kokhalzen of weet ik wat....
    Omdat ie er nog zo weinig van binnen krijgt pureer ik er dan ook altijd een deel van en stop dat tussen de bedrijven door naar binnen.
    Ook dat gaat met veel smaak naar binnen, alleen zodra ik dat maar enigszins grover pureer of er zit per ongeluk een stukje in dan kokhalst ie de hele boel bij elkaar.
    Zit er dan verschil in datgene wat hij zelf naar binnen werkt en het gepureerde?
    Daar ben ik erg benieuwd naar...

Groetjes Priscilla.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zie jeheel veel, stukken gaan goed, prut gaat goed, maar prut met stukken lukt niet.

Ik zou de boel lekker prakken. Is toch weer wat zachter. Vergelijk, een stamppot met grove bonken aardappel vinden veel mensen ook minder lekker...

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Iemand heeft me uitgelegd dat dat kan komen doordat ze met prut gaan zuigen soms. Net als aan de fles. Dan is het dus te dun...
    gewoon wat dikker maken door minder kookvocht te gebruiken of door wat rijstebloem oid toetevoegen.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn zoontje had dat ook.
    Ze verwachten bij prut geen stukjes, en slikken dus snel door. Als er dan een klontje voorbij komt, moeten ze kokhalzen.

Share This Page