Groeit hij wel goed?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Wowkaat, 28 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wowkaat

Wowkaat Actief lid

26 apr 2011
    375
    0
    16
    Hallo!

Mijn zoontje is 3 maanden en afgelopen maandag is hij weer gemeten en gewogen bij het cb. Hij woog 5740 gram, 59 cm.

2 weken daarvoor ben ik ook gaan wegen en meten; 5540 gram en 57 cm. Hij is dus maar 200 gram aangekomen in 2 weken tijd.

Een maand geleden woog hij 5215 gram en was hij 55 cm.

Zijn geboortegewicht: 3390 gram en 51 cm. Zijn laagste gewicht was 3190 en op dag 5 zat hij weer boven zijn geboortegewicht. De eerste maand is hij een kilo gegroeid, maar dat werd steeds minder.

Verder is hij alert, ontwikkelt zich prima en hij oogt gezond. Ik probeer hem vaker aan te leggen, maar daar heeft hij helemaal geen behoefte aan. Hij slaapt sinds 1,5 week helemaal door (20:00 tot 6:30), hierdoor krijgt hij 5 voedingen per 24 uur en als het aan hem ligt soms maar 4 keer. Op sommige dagen drinkt hij uit beide borsten en ben ik minmaal een half uur bezig en op andere dagen drinkt hij 10/15 minuten uit 1 borst. Na de voeding geeft hij vaak 2 mondjes voeding terug en soms 2 uur na de voeding ook nog wat.

Ik word toch altijd een beetje onzeker van andere baby's om mij heen die met 3 maanden al ver boven de 6 kilo zitten. Ook omdat er altijd gezegd wordt dat baby's die volledig bv krijgen heel hard groeien de eerste paar maanden. Moet ik mij zorgen maken of gaat het prima zo en volgt hij zijn eigen lijntje?

Alvast bedankt!!

Groetjes!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik denk dat hij prima zijn eigen lijntje volgt als ik het zo lees.
    Hij groeit netjes. Plast en poept hij goed? Zo ja, hoeveel luiers per dag?
    Hij geeft zijn eigen voedingsritme aan, meer kun je er ook niet inproppen. Wat je nog zou kunnen doen is borstcompressie toepassen, dan masseer je met 1 hand een beetje meer tijdens het drinken, zo krijgt hij de wat vettere melk binnen.
    En ja, het ene kind groeit harder dan het andere, maar een kind mag ook zijn eigen lijn volgen!

Mirjam

3. Wowkaat

Wowkaat Actief lid

26 apr 2011
    375
    0
    16
    Hoi Mirjam,

Bedankt voor je reactie! Hij plast goed, volle luiers en 5/6 x per dag. Hij poept nu iedere 6/7 dagen een keer. Ik ga zeker de borstcompressie proberen en mij niet meer druk maken vooral :).

Bedankt en een fijne dag!

Groetjes,
    Karin

Deel Deze Pagina