Zoontje reageert op nutriton!

Discussion in 'Flesvoeding' started by Vica86, May 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn zoon zit nu sinds deze week op Friso Allergy Care en we zitten in de fase om te testen op KMA.

Nu had ik hier op het forum gevraagd of ik nutriton toe kon voegen aan de flessen omdat hij dikkere voeding gewend was en in het begin maar moeilijk om kon gaan met de dunnere voeding.

Maar hij reageert echt op de nutriton. De rode vlekken in zijn gezicht waren flink aan het wegtrekken maar kwamen weer terug na het gebruik van de nutriton en zijn gezicht kwam onder de uitslag te zitten. Ook ging hij flessen weigeren en op het laatst zelfs flink spugen gisteravond.

Vandaag heb ik het niet meer door de flessen gedaan en nu worden de rode vlekken weer minder, de uitslag trekt weg en hij drinkt weer normaal.

Maar in nutriton zit toch helemaal niks waarop ze kunnen reageren toch? Of wel?

Ik heb alles bijgehouden en de enige verklaring is echt de nutriton.

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

nutriton is zuiver johannesbroodpitmeel mijn dochter krijgt dit ook normaal kan dit niet voor alergische reacties zorgen misschien de combinatie met de friso ?? heb er geen idee van het enige dat ik als mogelijke bijwerking van nutriton weet is darmpjes die beter werken meer windjes enzo

3. adi

adi Niet meer actief

Mijn zoontje kon ook niet tegen nutriton hoor, hij kreeg echt vreselijke krampen daarvan, en hij had niet eens kma.

4. peekaboo

ja dat kan inderdaad op de darmpjes werken maar uitslag ? vind ik wel vreemd niet ?

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja mijn dochter kreeg er waterdunne diarree van en mijn zoontje ook. Maar buiten die 'standaard' kwaal dus ook die andere reacties..
    Vind het zoooo vreemd.

Er staat wel op de verpakking dat er lactose e.d. inzit maar echt maar in extreem kleine mate geloof ik.
    De voedingsdeskundige hier op het forum zegt ook dat het lijkt alsof hij erop reageert maar dat het eigenlijk niet zou mogen omdat er niks in zit.
    Bij het cb zeiden ze (telefonisch) dat hij gewoon ziek zou worden, maar zodra ik stopte ging het spontaan beter. Hij heeft ook geen verhoging ofzo gehad.

6. peekaboo

vind het ook vreemd op de darmpjes kan het werken dat weet ik maar volgens mijn ka en apotheek is dat echt alles vind het echt raar hoop dat je er wijs uit raakt :(

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja echt vreemd of niet dan?

Maandag moet ik naar de arts van het cb. Ik dacht eerst dat hij baby acne ofzo zou krijgen. Allemaal rode kleine vlekjes wat op beginnende puistjes leek. Maar sommige zetten iets op en sommige bleven gewoon alleen vlekjes. Ook grotere rode vlekken op zijn wang en die rond zijn ogen werden weer fel.

Vanavond was de uistlag op zijn wangen gewoon helemaal weg en de vlekken rond zijn ogen worden weer gewoon minder.

8. peekaboo

ja vreemd mijn dochtertje heeft ook een beetje babyuitslag maar dit komt puur van het kwijlen en handjes sabbelen komt en gaat zou het dat ook niet kunnen zijn ? ( ben maar luidop aan het denken hoor :))

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Het zat over het hele gezicht. Vooral op de wangen. Tot aan de oren en daarnog omheen.

10. peekaboo

echt raar en is het misschien door de verandering van friso ? ik heb daar geen ervaring mee ik gebruik vanaf de geboorte nutrilon H.A

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hij had die uitslag ook al voor hij aan de friso allergy care ging. Daardoor is het juist weggegaan. Misschien een soort van terugval ofzo.. maar wel heeel toevallig dat het weer ontstaan terwijl ik start met de nutriton en weer weggaat als ik ermee stop.

12. peekaboo

ja inderdaad echt vreemd kan je verder niet helpen zou het echt niet meer weten :(

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nee het is een raadsel he!

Sterkte met je dochter :(

14. mcm78

mcm78 Bekend lid

May 6, 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hi Vica,
    na 4 maanden gedoe met allergieen en de voeding van mijn eigen zoontje geloof ik niet meer zo als ze zeggen dat iets niet kan, want ik begin er achter te komen dat ze het eigenlijk ook niet weten ;) en dat het allemaal maar een beetje 'best guesses' zijn. Dus ik zou gewoon mijn gevoel volgen hoor, en als je denkt dat het van de nutriton komt, niet meer geven. Maar je bent nu een week bezig met de friso AC, zie ik dat goed? Dan kan het ook nog een late reactie op de koemelk zelf zijn, hier zie ik dat ook wel eens, want het schijnt dat die eiwitten pas na een week of 4 echt uit hun systeem zijn. Maar dna is het wel toevallig als het verschijnt en verdwijnt met het wel of niet toevoegen van nutriton. Hmmm... wat je nog zou kunnen doen: misschien nog een keer een beetje nutriton aan een flesje, en zien wat er dan gebeurt? Succes!

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja ik ben inderdaad nu een week bezig met Friso AC. Ja dat vond ik dus ook toevallig dat het komt en gaat wanneer ik met de nutriton begin.
    Voorlopig ga ik geen nutriton meer toevoegen omdat ik volgende week ook al moet stoppen met de nexium. Dit heb ik gekregen omdat hij flessen weigerde en extreem veel spuugde. Als dat aan een KMA heeft gelegen moet dat niet terugkomen zonder nexium.
    Nu vanmorgen zie je echt nauwelijks nog wat van de uitslag en gisterochtend zat hij verschikkelijk onder. Ik vind het erg frapant.

Op de website van nutrilon staat dat er sporen van noten in de nutriton zitten en op de verpakking staat dat er lactose inzit. Welliswaar heeeel weinig dus de kans op reageren is natuurlijk heeel erg klein.
    Maar lijkt mij niet dat ze dan kunnen zeggen dat het onmogelijk is toch?

16. misa

misa Niet meer actief

Ik zou denken dat dat best wel kan. Maar dat komt misschien omdat mijn man allergisch is voor ik weet niet wat allemaal.. :)
    Er bestaat ook iets genaamd gelilact heb ik gelezen. Maar dat kun je alleen in belgiƫ verkrijgen. Of misschien kan je apotheek daar aankomen. maar waarom het niet in NL verkocht wordt, weet ik niet..!

Share This Page