Voeding en slapen....?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Shanna2, 12 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shanna2

    Shanna2 Bekend lid

    13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Hoi hoi,

    Ik heb even een vraag.

    Britt is nu dik 2 maanden oud.
    Ze weegt 5600 gram (en is 57 cm).
    Ze krijgt 5 x 150 ml flesvoeding.
    De tijden zijn: 7, 11, 15, 19 en 23 uur.

    Eerder lag Britt 's avonds altijd beneden in de box. Ze viel dan tegen half 10 wel in slaap, maar we maakten haar dan wakker voor de laatste fles en legden haar dan in bed. Britt sliep dan door tot gemiddeld 7 uur.

    Nu zeiden ze op het CB dat we haar vaker in bed moesten leggen, dus
    sinds een paar dagen probeer ik haar 's avonds na de fles van 19 uur (nog even liggen in de box, spelen etc., verschonen) in bed te leggen.
    Ze slaapt dan gemiddeld tegen 20 uur. We maken haar dan wakker voor de laatste fles om 23 uur.

    Nu komt ze 's nachts echter weer om 5 uur. En slaapt pas weer tegen 7 uur. Wrs omdat ze 's avonds al flink wat slaap heeft gepakt.

    Doe ik dit wel goed?

    Of kan ik haar toch beter 's avonds beneden laten en tegen 22 uur de laatste fles geven en dan in bed leggen?
    En overdag misschien vaker in bed leggen?

    En: Vanaf wanneer kunnen baby's doorslapen van 's avonds (zeg 20 uur) tot de volgende ochtend? Das nu toch nog veel te vroeg? Of kan ik al gaan kijken tot hoelang ze doorslaapt (als we haar niet wakker maken voor de laatste fles).
    Maar dan kom ik weer niet uit met de voedingen!

    Kortom: wat is het beste schema (qua voeding en slapen) voor een baby van deze leeftijd?
    (ik weet dat dit per kind verschillend is, maar wat is zo'n beetje de richtlijn).

    Veel vragen, waar ik graag antwoord op wil.
    Alvast bedankt!
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Je moet het doen wat jullie goed lijkt. Als jullie het prettig vinden en Britt vind het ook prima laten jullie haar 's=avonds toch fijn in de box liggen. Ik zou niet weten welk probleem dit met zich mee zou brengen. Vor overdag kan je ervoor kiezen om haar op een beetje dezelfde tijden in nedje te leggen. Bijvoorbeel na de fles van 11 uur. Desnoods een keer vaker. Maar ook dit is een eigen keus.

    Ik zou haar nog wel even de fles van 23.00 geven. Als ze richting de 4 maanden gaat probeer je die laatste fles af te bouwen.

    Hoe je het nu doet lijkt mij dus prima.

    Ilja
     
  3. Shanna2

    Shanna2 Bekend lid

    13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord!

    Heb besloten haar 's middags na de fles van 15 uur in bed te leggen en hoop dat ze dan een paar uur slaap pakt (vanmiddag helaas maar 3 kwartier, verder gewoon de hele dag continu hazenslaapjes!).
    Nu net om 22.30 de fles gegeven en maar hopen dat ze weer doorslaapt tot minstens 7 uur!

    Nog een vraag:

    Met hoeveel mag ik haar flesjes gaan verhogen?
    Merk dat ze meer honger krijgt (ze komt eerder en als de fles leeg is, heeft ze nog steeds honger).
    10 cc eerst maar....?

    En waarom staat er op het pak van Nutrilon dat ze tussen de 5-6 kilo 5 x 180 mogen en als ze zwaarder zijn dan 6 kilo maar 4 x?

    Is toch krom? Ineens een fles minder?
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    De hoeveelheden die op de verpakkingen staat zijn richtlijnen. Je kan er voor kiezen om te kijken hoe Britt reageert als je haar 180cc aanbiedt.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina