reactie op provoceren kma?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Ise, Feb 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    hier weer eens een lichtelijk bezorgde moeder. wij zijn aan het provoceren en inmiddels heeft hij 3 flessen 100% friso normaal op. in zijn gezicht zit inmiddels een flinke plek eczeem (op zijn wangen en een kleine op zijn wenkbrauw). nou had hij de laatste dagen wat kleine plekjes op zijn been, maar dat heeft hij vaker en nooit in zijn gezicht. ook op zijn buik zitten inmiddels plekken.
    wat moet ik doen? wachten tot ik meer reactie zie? ik ben bang dat de eczeem door de melk komt.

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou in jouw geval even contact opnemen met de huisarts of het consultatiebureau.

Sterkte ermee want het is zo zielig als dat huidje onder de eczeem zit!

3. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    Hallo,

Mijn dochter had ook kma. Ik heb haar altijd pepti gegeven en ben daarna overgestapt op hypo-allergeen. Bij elf maanden overgestapt op omneo. Maar nooit meer normale fv gegeven.

succes ermee

4. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

Jan 2, 2007
    1,984
    0
    0
    Hoi Ise,

Hoe is het nu?

Het lijkt mij een reactie op het provoceren. Maar het blijft lastig omdat je kindje al wat plekjes had voor het provoceren. Het uitbreiden van de plekken, is dat gekomen sinds die 3 flessen?

Ik zou zoiezo het CB bellen en anders toch weer over op de voeding waar je vandaan kwam.

Ik moet zeggen, voordat wij gingen provoceren kreeg Sebastiaan Pepti, maar dat was voor hem, achteraf, nog net niet voldoende. Vandaar dat hij toen toch ook nog wat klachten had. Bij hem waren dat buikkrampen, maar dat kan net zo goed eczeem zijn. Met provoceren werd het erger, dus gelijk weer terug naar de Pepti. Nu heb ik Nutramigen voorgeschreven gekregen en hier reageert hij heel goed op.

Succes! Ik hoop dat het snel beter gaat.

5. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    Hoi,
    Het is inderdaad erger geworden sinds hij volledig normale voeding heeft. Ik heb het cb gebeld en zij dacht ook dat het van de voeding was, maar ik kon beter nog even aankijken omdat het ook van het weer kon komen. Maar vanaf gisteren in de middag heeft hij meerdere malen hele erge diarreeluiers gehad en wat gespuugd en gisteravond krampjes gehad. Ik heb besloten vanaf nu toch maar weer de intensief HA te gaan geven, ik ga mijn mannetje niet langer plagen. Ik kan wel gaan wachten op meer krampen en meer onrustig gedrag (als dat er zou komen), maar dat hij zich al een aantal keer helemaal heeft ondergepoept (terwijl hij juist door de vaste voeding of vastere ontlasting had) en heeft gespuugd is voor mij voorlopig genoeg. Gelukkig kan ik maandag weer bellen en dan krijg ik ook meteen een machtiging. Ik dacht even dat het goed ging met de normale voeding, maar toch niet helaas. Hoe doen jullie dat met tussendoortjes etc.? Is er wel wat te krijgen zonder koemelk(eiwitten)?

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
  7. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    dank je, staat inderdaad veel bruikbare info. net wilde hij niet eens zijn fruit (gister geen groenten, normaal is het huilen als het op is. na weer een diarreeluier at hij het pas op. fles drinkt hij ook niet leeg. dus over naar andere voeding, geen getob. bedankt voor jullie antwoorden!

8. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Ik geef bv, maar ben nu bezig met een koemelkvrij dieet. Over 4 weken hebben wij een blinde provocatietest in het ziekenhuis.
    Gisteren ging ik uit eten met mijn man en toen heb ik gezondigd, vandaag zit Yara weer onder de plekken :oops: :cry: . Dat doe ik dus niet weer!

Verder lijkt het mij handig voor jou als je contact op neemt met een dietist. Je kan vast wel een doorverwijzing krijgen via je huisarts. Zo weet je hoe je je zoontje het beste kan leren eten, aangezien hij nu 6 maanden is.

En heel handig....... op de site van de Albert Heijn staat een heel boekwerk van alle koemelkvrije producten die zij verkopen. Een aanrader! Ook op de site van het voedingscentrum kan je informatie vinden.

Veel succes! Het is zo zielig, zo'n kleinje met jeuk en eczeem.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoe kunnen ze nou met borstvoeding een blinde provocatie doen?

Als ze al zo fel reageert op 1 keer iets dat je eet dan zou ik dat doorgeven aan de artsen en persoonlijk zou ik mijn kind dan niet meer ziek laten worden door een provocatie in het ziekenhuis.

10. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    De blinde provacatietest vindt plaats door middel van flesvoeding. Dus níet door mijn borstvoeding.

Ik wil er ook zeker van zijn of het wél of níet koemelkallergie is. Vooral omdat de kans erg klein is als je borstvoeding geeft. We zijn nu ook aan het rommelen met hormoonzalven, soms vlamt het eczeem in één keer weer op en moet ik weer de zwaardere 'troep' gebruiken.

Verder ben ik zelf geen arts en kan ik zelf geen diagnose stellen. Ik ben juist blij dat wij onder begeleiding van een kinderarts staan.

11. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    Hoe lang duurde bij jullie kindjes een reactie? hier is het inmiddels dag 4 met klachtjes en vanaf zaterdagmiddag zijn wij weer HA voeding gaan geven. Diarree en spugen worden langzaam minder....

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ze gaan provoceren met kunstvoeding bij een kindje dat borstvoeding krijgt dan heeft de provocatie totaal geen waarde. Grote kans dat je kindje dan so wie so op de kv gaat reageren.
    Een voedseldagboek met reacties is een erkende methode om voedselallergien op te sporen. Jij bent geen arts, maar zo'n dagboek bijhouden kun je heel goed onder begeleiding van een arts.
    En het feit dat je een melkproduct gegeten hebt WAS al een provocatie.

Overigens is de kans helemaal niet zo ontzettend klein bij borstvoeding hoor. Het is alleen wel zo dat de reacties op allergenen bij kinderen die bv krijgen veel minder fel zijn (en dus later als allergie herkend worden) en vaak ook pas later optreden.

Op het borstvoedingsforum van de samenwerkende borstvoedingsorganisaties kun je in contact komen met meerdere ervaringsdeskundigen.

13. sabrina27

sabrina27 Actief lid

Aug 21, 2006
    279
    0
    0
    ik gaf ook 4 maanden bv voor we er achter kwamen dat april kma en reflux heeft ik was juist net gestopt met de bv in de hoop dat ze niet meer zo ziek zou zijn we hadden al zo veel geprobeert zelfs medicijnen tegen het extreme spugen maar hielp niks en vlak daarna werd de kma pas vast gesteld juist door dat ze kv kreeg werden de symptonen erger.
    wij hoefte verder ook niet meer teprovoceren omdat mijn moeder die wist dat ze kma heeft stiekem met kerst haar en klein likje slagroom heeft gegeven :evil: waar ze die zelfde avond al ziek van werd 3 dagen spuugte ze weer veel erger diaree krampen en de eczeem plekken in haar gezicht werden ook die zelfde avond al erger. :(

ik ben in ieder geval blij dat we er na ruim 4 maanden eindelijk achter zijn gekomen waar ze al die tijd al zo ziek van was nu gaat het heel goed met me meisje de eczeem is sinds dit weekend in 1 keer bijna weg ze krijgt nutramigen met nutriton en we zijn bezig met bijvoeding ook met een allergiepaspoort waar we alles in op moeten schrijven ;)

Share This Page