Groente uit blik

Discussie in 'Voeding' gestart door Babs1977, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Mag je eigenlijk groente uit blik geven aan een kleintje en zelf pureren? Bijvoorbeeld dopertwtjes of rode bietjes of rode kool?
    Dat maak ik voor onszelf namelijk ook nooit vers en dacht........hee als ik dat nu ga pureren. Maar weet dus niet of dat mag.
    Wel weinig keus zeg van Olvarit. Alleen maar worteltjes (waar ze allergisch voor bleek), sperciboontjes (wat goed gaat en ze erg lekker vind), bloemkool (wat ze onwijs smerig vind) en bruine bonen.
    Iemand nog meer tips? Wat is lekker voor die kleintjes? Wat geven jullie allemaal voor groente rond deze leeftijd?

2. Writer

Writer Niet meer actief

ik ben ook aan het uitzoeken wat ik zal geven , we zijn net begonnen hoor 2 dagen en wortel gaat goed ,, heb ook banaan,bruine bonen ,en rijst potjes gekocht ,
    ik denk als je goed uitspoelt en zelf purret wel goed is
    wil ook zelf gaan maken , eerst kijken hoe hij reageert op andere soort eten
    misschien iemand anders nog goeie tips ;)

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wat ik altijd begrepen heb is at er in de potten/blik te veel zouten in zitten voor onze kleintjes.
    Dan kan je het beter vers maken of een potje nemen

4. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Het klopt ja, in potten groente van ons
    zit veel zout.
    Je kan het beter zelf vers maken en dan bijvoorbeeld invriezen.

Succes

5. randi

randi Niet meer actief

uit pot zou ik het niet geven, veels te zout en ook de bewaarmiddelen ervan zijn niet zo goed nu maar je kan wel rode kool of erwtjes uit blik geven hé, zit meestal nog ingevroren in handige porties ;) brocoli mag ze ook hebben net zoals spinazie maar die mag je wel niet 2x opwarmen

6. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb van die hele kleine bonduel blikjes in de kast staan, als wij wat anders eten (bv pasta) maak ik voor haar een blikje.
    aardappeltje er door heen en een beetje vlees of vis en dan kan ik voor 2 dagen maken,1 potje eet ze die dag op andere potje gaat de vriezer in.
    Esmee lust een hoop al behalve spinazie dat vind ze niet lekker.
    ze eet:rode kool, wortelen, doperwtjes,wortelen met doperwtjes, bloemkool,broccoli,sperziebonen,snijbonen,bietjes.
    vaak haal ik 1 los bietje als wijhet niet eten en bloemkool en broccoli maak ik ook vers.
    Esmee krijgt nooit geen potje , zelf maken is net zo makkelijk en vind die potjes best prijzig.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In pot en blik zit veel te veel zout. Het is IN de groente getrokken tijdens het koken, dus afspoelen heeft weinig zin.
    Diepvriesgroente kan wel heel goed, en is ook heel handig als je van die zakken met losgevroren koopt omdat je dan hele kleine porties tegelijk kunt maken.

8. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ik zou ook niet uit blik geven,zit inderdaad veel zout in en in sommige soorten ook nog toegevoegde suikers e.d
    is echt slecht voor de niertjes,kan je beter diepvriesgroente nemen.
    dat is even makkelijk vind ik.

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Wij eten bijna altijd uit potten, ook wel vers hoor (witlof, bloemkool, broccoli e.d.).

Deel Deze Pagina