Bambix of Friso Extra

Discussion in 'Voeding' started by fioon, Apr 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fioon

fioon Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,361
    1
    0
    Flevoland
    Jamie slaapt niet echt goed. Ik heb de indruk dat hij midden in de nacht nog wel wat lust, terwijl hij rond 23.00uur een fles van 200cc heeft gedronken (met 3 schepjes Nutrix).

Nu zit ik te twijfelen... Zal ik Friso Extra aanschaffen voor de avondfles of Bambix kopen voor in de 'gewone Friso' avondfles? Ik heb de indruk dat de Nutrix niet veel uitmaakt...

Ik ga zo naar het centrum, maar ben nog aan het twijfelen wat ik zal kopen. Bambix, kan dat 's avonds? Ik vind het zo zonde om Friso extra te kopen, wat misschien helemaal niet werkt of hij niet lust? Hebben jullie daar ervaring mee?

2. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Ik wou hem ook kopen, maar ik kan hem nergens vinden, ze hebben vaak helemaal niks of alleen nr.2 jij kan wel de nr.2 gebruiken zie ik, maar hier nog niet, ik ben wel bezig mer nutrix, gaat volgens mij wel goed (net 2 avonden geprobeerd)

-x-

3. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    2,529
    0
    0
    Ik deed Ruben er Bambix bij in ipv Nutrix dat hielp hier ook niet... Nu nog steeds wat bambix in de laatste fles..

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle krijgt ook altijd Bambix in zijn laatste fles. Op Nutrix redt hij het echt niet tot de volgende ochtend.

5. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Ik zou gaan voor de bambix aangezien nutrix ook stoppend kan werken.

Groetjes Anita

6. fioon

fioon Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,361
    1
    0
    Flevoland
    ooh dan heb ik denk ik de verkeerde bambix gekocht...

Heb nu melkpap, moet je met water aanmaken. Maar op de verpakking staat alleen het recept voor een 'bord' pap, niet een papfles, ben benieuwd of dat dan wel kan... Of zou ik een andere moeten halen?

7. fioon

fioon Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,361
    1
    0
    Flevoland
    En inderdaad, de laatste dagen heeft Jamie meer moeite met poepen! Zal dan wel van de Nutrix komen!

8. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Melkpap, daar zit al opvolgmelk in verwerkt.

Je kan dan Groeipap nemen, dat moet je aanmaken met opvolgmelk en kun je gewoon je eigen merk opvolgmelk gebruiken.

9. fioon

fioon Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,361
    1
    0
    Flevoland
    Ik had dus melkpap gekocht, maar zag dat groeipap ook niet zo heel duur was (99cent) dus heb dat ook maar meegenomen.

Ga ik hem dat eens geven vanavond! Hoeveel doen jullie door een flesje van 180+6? Ik geef normaal flesjes van 180+6+5 schepjes nutriton. Moet ik de nutriton nu helemaal laten vervallen voor de avondfles met bambix, of bijvoorbeeld 2 schepjes nutriton en 2 schepjes bambix (ik noem maar even een aantal)...

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik doe op een fles van 180/6 3 flinke desertlepels Bambix. Dan is hij nog goed te drinken uit een Avent fles met een 123 speen.. Succes vanavond!

11. fioon

fioon Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,361
    1
    0
    Flevoland
    sorry.. haha! :oops:

Wat is een desertlepel? :)

12. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Ik heb een schepje van een lege verpakking Nutrilon bij de Bambix gedaan, dat vind ik handiger als een eetlepel.

Overdag gebruik ik bij 180+6 4 schepjes Nutriton.
    Als ontbijt krijgt Pete een papfles en dan doe ik 3 schepjes Bambix en 2 schepjes Nutriton, want de Bambix maakt het ook al dikker.

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Geeft niks hoor! :D Dat is een lepel die qua grootte tussen een theelepeltje en een soeplepel zit. Bij ons zaten ze bij de bestekset, anders aten we nu nog ons toetje met een soeplepel... Grote stappen, gauw thuis.. :) :)

14. fioon

fioon Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,361
    1
    0
    Flevoland
    Bedankt voor jullie reacties! :)

Ik ga het vanavond proberen. Hij zal tegen 23.00uur wel weer wakker worden en trek hebben.

Ik doe gewoon 180+6+1 nutriton en 3 Bambix (van die Friso schepjes :D)

Dat moet wel door de fles kunnen denk ik? (123 standen Avent)

Ik laat weten hoe het vannacht is gegaan....

15. fioon

fioon Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,361
    1
    0
    Flevoland
    Ik weet inderdaad welke je bedoelt... wij hebben die lepeltjes ook :) (beetje blond ben ik denk ik :rolleyes:)

16. fioon

fioon Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,361
    1
    0
    Flevoland
    Gisteren om 22.15uur een fles met 3 schepjes (van die friso maatschepjes) Bambix en 1 schepje nutriton. Helemaal leeg!

Helaas alsnog 4 keer eruit vannacht. Rond 1 uur, rond half 3, rond 4 uur en toen rond 5 uur. Om 6 uur heeft hij weer een gewone fles gehad.

Vanavond een fles proberen met 4 schepjes bambix denk ik. En dan zonder de nutriton.. Ik vond namelijk de fles gisteren in het begin heel dun en aan het eind juist dik.. Of zal 4 schepjes dan te veel zijn?

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je moet af en toe een keer schudden tussendoor. Ik doe het meestal 2 keer. Anders drinkt hij alleen de melk uit de fles, en blijft de bambix achter... En dan heeft hij op het laatst moeite om de pap eruit te krijgen. Bambix dikt ook nog wat na, zeg maar, dus ik laat ook altijd een paar minuten tussen het maken en geven, zeg maar. Ik maak de fles, wandel op mijn gemak naar boven, slabje om, lekker op schoot zetten en dan de fles geven... Niet dat Jelle dat ook leuk vind hoor... :) Als hij die fles ziet moet hij hem hebben... :D

18. fioon

fioon Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,361
    1
    0
    Flevoland
    Heel herkenbaar! :)

Ok, dan probeer ik dat gewoon vanavond.. en dan gewoon met 3 schepjes denk ik... :rolleyes:

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben Friso extra als "standaard" voeding. Hij krijgt als laaste fles een papfles met groeipap van Bambix. We doen het als volgt:
    210 cc + 7 schepjes friso extra en 7 friso schepjes groeipap. Elke 2 scheppen groeipap doen wij schudden omdat we anders klonten krijgen. Na afloop heb ik dan ook echt een lamme arm, maar perfecte pap. En Nathan slobbert het heerlijk op.
    Oh en we gebruiken de papspeen van Difrax

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Trouwens, hij slaapt van 19 uur tot 8 uur sochtens (soms 9 uur)
    Maar het is van het begin af aan een echte slaapkop!

Share This Page