Reactie partner op zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jodda, 22 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jodda

Jodda Lid

20 aug 2013
    40
    0
    0
    Hulpverlener
    Hey meiden,

Hoe reageerde jouw partner toen hij wist dat je pril zwanger was?

Mijn man reageerde heel gematigd, hij gaf me wel een knuffel maar zei zoiets als 'nog maar even afwachten', omdat het in de eerste weken ook mis kan gaan. Het is ook geen extravert persoon en zou nooit uitroepen 'Fantastisch!' maar ergens is dat wel jammer met zulk nieuws.
    Ergens denk ik wel dat meer mannen zo zouden kunnen reageren. Dus ik ben benieuwd!

2. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.154
    33
    48
    Die van mij wist spontaan niet meer hoe die moest rekenen haha! Heel schattig.. Hij belde gelijk zn moeder op om dingen te vragen.. How cute :D

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    "Wat is dat" ???? - toen ik hem op van de zenuwen de test liet zien
    "Dat schat, noemen ze nou een positieve zwangerschapstest"... :D
    "Hoe kan dat nou!!??" was vervolgens zijn antwoord.

en duurde even voordat het inzonk bij hem ... heeft 2 dagen geduurd totdat we de spoedecho achter de rug hadden toen pas was hij echt enthousiast (en ik, want ik geloofde het ook niet).

Mannen zijn doorgaans wat introverter volgens mij ...

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik legde de test voor zijn neus (met 2 streepjes) en toen vroeg hij wat betekent dat.....;)

Dus hier ook een gematigde reactie.
    Achja wsl zijn vrouwen er over t algemeen meer mee bezig dan mannen. Nu mijn buik groeit lijkt vl het wat meer te beseffen, maar verder is het ook nog een erge ver-van-zijn-bed-show

5. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Die van mij had alleen maar de zenuwen of het wel goed zou blijven gaan, haha! Mocht er ook vooral niet te veel over praten ;)

6. Jodda

Jodda Lid

20 aug 2013
    40
    0
    0
    Hulpverlener
    Haha mijn man wist inderdaad ook niet wat dat plusje betekende. Maar ook daarna bleef hij dus heel kalm. Bij jullie ook? Of waren er ook partners die meteen gingen juichen?

7. Babystuf

Babystuf Actief lid

18 apr 2013
    200
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier was de reactie, Huh echt???
    Nee duh, ik maak grapjes over zoiets.
    Maar wij was wel super blij.

8. Jodda

Jodda Lid

20 aug 2013
    40
    0
    0
    Hulpverlener
    Ha, dat is goed om te horen Souries, mijn man praat er ook bijna niet over, volgens mij ook omdat ie zichzelf nog niet toe durft te staan om blij te zijn vanwege de onzekerheid.

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nee, echt juichen niet. Gematigd positief, maar dat heeft meer met onze achtergrond te maken.

overigens hoe groter ik word hoe enthousiaster hij wordt. Mijn buik wordt bijna dagelijks aan metingen onderworpen (die ik niet hoef te weten, hij is groot genoeg), omdat hij het zo mooi vind dat dat zo groeit ... ;);)
    Ik denk echt dat het een beetje ver-van-mijn-bed is in het begin voor mannen ... je ziet niets aan de buitenkant, wij voelen alles ...

10. Mijn man was behoorlijk in shock. Ik had hem al 'gewaarschuwd' dat ik dacht dat ik zwanger was, omdat ik opeens zuurkool heel vies vond, maar hij lachte me uit... Tot ik dus die zwangerschapstest had om het aan hem te bewijzen . Toen was hij eerst heel erg geschrokken. heeft zeker een week geduurd voor hij het leuk begon te vinden.

11. Joes1

Joes1 Actief lid

16 jun 2013
    315
    1
    0
    Wij snapten allebei niet meer wat de test betekende.. Hoe het werkte.. Gebruiksaanwijzing erbij.. En besloten het 's avonds nog een keer te doen.. Intussen wel dokter bellen enzo... 'S avonds weer getest, nog steeds 2 strepen en toen elkaar gefeliciteerd maar echt uitbundig kon het niet aangezien we visite hadden zitten voor zie het nog niet bestemd was. Maar vanaf toen kreeg mijn blubberbuik elke avond een kusje.

12. Sniffie

Sniffie Actief lid

29 mrt 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik duwde een positieve test onder zijn neus terwijl hij aan het computeren was. "Volgens mij zie ik iets" zei ik. Hij zei: "Ow" en ging weer verder met computeren. Haha, hij had het allemaal nog niet echt door en dacht dat ik nog helemaal niet zwanger kon zijn.

13. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Ik had 2 dagen daarvoor nog behoorlijk wat bloed verloren, dus wij hadden de hoop al volledig opgegeven. Maar voordat ik met nieuwe medicijnen mocht beginnen (MMM) moest ik sowieso even testen, dus had gewoon even toen ik alleen was een test gedaan en die was positief.
    Dus ik mn vriend opbellen en die was net zo verbaasd als ik. Hij reageerde ook heel ongelovig, dus 's middags samen maar nog een test gedaan en ik was toch echt zwanger.

14. Maanhaasje

Maanhaasje Actief lid

12 aug 2013
    217
    0
    0
    Soundfullness Therapeute
    Oegstgeest
    De mijne knuffelde me half dood en ging huilen, en bij de vk ging hij weer huilen. En ik ben bang als we de 3D echo krijgen dat hij weer gaat janken :D

Tis een beetje een gevoelig wezentje die vent van mij. En dan te bedenken dat het een stoere militair is geweest de afgelopen 15 jaar hahaha

15. Doet mijn man inmiddels ook volop ;)

Gister nog, kwam hij uit zijn werk en besefte opeens dat ht echt wel heel hard gaat en dat we binnenkort ons ukkie mogen vasthouden... Janken :p

16. MusPoes

MusPoes Actief lid

17 feb 2013
    381
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hahaha Bolkje die van mij reageerde precies hetzelfde! Ik had de test gedaan in de badkamer en daar ook gewacht op de uitslag.. en toen ik in de woonkamer de positieve test liet lezen (clearblue digi) toen heeft ie eerst voor zich uit zitten staren.. Ik moest het er niet te veel over hebben en na een week was er de eerste voorzichtige blijdschap. Hij vond het vooral heel erg eng!

17. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Whaha tussen ons was het net 5 dagen over toen ik positief testte..
    Ik stond dus: uhhhhh oke ik ga hem wel appen :p
    We hadden elkaar ook die 5 dagen niet gesproken en hij stond dus ook uhhhh toen hij me app kreeg op ze werk met de foto.
    Hij stond naast ze collega en hij zei 'wat is er? Heb je dr zwanger geschopt? Haha'
    Toen liet hij de foto van de test zien en ze collega stond dus ook uhhhh.
    Zijn reactie was van Yes! Ze is zwanger! En daarna van k*t het is uit ;)

Hahahhaa kan et achteraf heel erg hard om lachen hoor ;)

18. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Ik werd wakker en dacht moet testen, hadden eigenlijk afgesproken om nog paar dagen te wachten.

Ik deed de test en er kwam ZWANGER te staan, mijn man lag nog te slapen en ik stormde naar boven en zei ik ben zwanger kijk maar zegt ie heel droog: klopt die test wel? Die is vast niet goed!

19. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Een week na de terugplaatsing had ik ineens heel sterk het gevoel dat het raak was. Op het werk een test gedaan en inderdaad een streepje. Nog wel licht maar goed zichtbaar. Toen ik lief belde en hem de foto stuurde was zijn reactie: "Dat wisten we toch al?":D
    Zijn blijdschap kwam overigens pas na een goede bloeduitslag op mijn NOD. En sinds de echo van vorige week kijkt hij met een zachte blik in zijn ogen naar mijn buik en kan hij er niet van afblijven. Heerlijk om te zien hoe blij hij is.

20. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik had al 2 maanden last van pijnlijke borsten en mijn smaak was veranderd. Dacht in 1e instantie dat ik ongesteld moest worden die is onregelmatig door pcos. Maar ik voelde me toch wat vreemd, dus ik had stiekem zwangerschapstests gekocht van de kv. Dat hij weg was naar z'n werk heb ik test gedaan. Toen belde ik hem op: " ik ben zwanger! " hij was blij maar ook zo droog door te zeggen: " laten we maar niet te hard van stapel lopen, we wachten het maar even af".
    'S middags had ik een CB gehaald, en dat hij het woordje 'zwanger' zag werd hij wel blij, maar hij begon het pas echt leuk te vinden toen hij het op de echo zag :)
    Nu is hij zo trots als een pauw dat hjj een zoon krijgt, zo schattig!

Deel Deze Pagina