samen gaan wonen .. of thuis blijven voorlopig?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Lindy, 10 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    haj meiden eigelijk
    zouden wij gaan graag samen gaan wonen
    en reageren echt al meer dan anderhalf jaar op woningen en
    krijgen niks aangeboden.
    de woning bouw die werkt ook al niet mee..
    hoe hebben jullie dat gedaan?
    krijg je een urgentie als je zwanger bent trouwens?
    ben wel nieuwsgierig hoe jullie dat gedaan hebben
    en hebben jullie hulp gehad met zoeken naar een woning?

2. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Urgentie kan je denk ik wel vergeten, als je bij je ouders nog een dak boven je hoofd hebt.
    Die moeten je eerst op traat zetten ofzo, voor je urgentie krijgt.

Lijkt me wel goed om te trouwen en samen te gaan wonen als je samen een kindje hebt gekregen, anders bemoeien je ouders zich misschien steeds met de kleine. Kan irritant zijn.
    Maar 't kan ook heel goed gaan...

ik hoop dat jullie snel een huis krijgen, Lindy.
    Woningbouwverenigingen: rampzalig. Ik ben ze spuugzat! ;) (Vooral die ene waar wij van huren :S)

3. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    is kopen geen optie?

Wij hebben eerst particulier gehuurd (1200 euro per maand dus niet aan te raden!) en toen gekocht...

Succes!

4. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    nee je krijgt geen voorang ze zeggen nog net niet ga maar in doos :x . WIj hebben particulier gehuurd en wij betaalde 525 euro incl, gas water licht en kabel. en wij hadden een jacuzzie \:D/ vind het niet duur. wij hebben het van marktplaats. Intussen hebben we een huis gekocht. Vind het wel veel fijner, echt van je zelf

5. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    wij hebben nog geen kinderen maar we willen wel heel graag een kindje wij wonen nu 1 jaar samen. en dat bevalt goed alleen die rot rekeningen....maarja daar heeft iedereen last van

6. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ja, direct afschaffen die rotdingen ;)

7. Woningbouw werkt absoluut niet mee, ik heb de woningbouw gebeld toen ik hoogzwanger was, daarbij vroeg ik of ik niet al in aanmerking kon komen (reageren) op duurdere woningen die we mogen huren als het kindje er is, (ivm grens van 23 jaar en huurbedrag) dit mocht niet,
    ik kreeg te horen:
    Het kan altijd fout gaan en dan is er geen kindje en heb jij een woning... ik was bijna 8 maand zwanger!

wij hebben al die tijd bij schoonmoeder gewoon tot anderhalf maand terug, we reageerde op de woningen waar minste trek in was, uiteindelijk stonden we 7e , en de rest wou het niet of hadden niet gereageerd op de oproep..

8. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Wij hadden ook particulier gehuurd maar moesten daar uit toen kaye 2 weken oud was.
    Toen zijn we bij me ouders gaan wonen want woningbouw gaf ons echt helemaal niks!
    Nu weer urgentie aangevraagd en wacht nu op antwoord maar ik denk het niet.

En kopen is voor ons nog geen optie helemaal hier in utrecht niet.

9. Michelle20

Michelle20 Actief lid

3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    Nee je krijgt geen voorang als je zwanger bent.

Ik heb dan wel mijn eigen woning van de woningbouw verkregen met urgentie maar dat had allemaal andere redenen.

10. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    He meis!

Ten eerste natuurlijk super dat je in verwachting bent!

Wel erg lastig dat jullie nog geen eigen huisje hebben.

Wij hadden het ook niet toen ik zwanger werd.Opzich was dat toen nog niet zo'n groot probleem maar zodra je hormonen beginnen te werken is het toch niet zo prettig om thuis te wonen.

Ik stond echter al 2 en half jaar bij de woningbouw ingeschreven en reageerde elke week! Ook wij kregen niets en probeerden het met urgentie. Helaas kwam hier ook niets uit omdat dat tegenwoordig geen reden meer is voor urgentie.

Kortom hun maakt het niet uit of je nu op straat niet wonen met je pasgeboren kindje!

Later toen ons manneke was geboren hebben we nog 4 en halve maand bij me moeder moeten blijven en kreeg ik eindelijk een eigen woning aangeboden (met Bijzondere urgentie) wegens de situatie met me ma en mij wat compleet uit de hand liep. Zo uit de hand dat ik gewoon thuis wegmoest en door medische verklaringen ben ik uiteindelijk aan ons huisje gekomen.

We wonen daar nu een half jaartje en het bevalt ons perfect! Zou me echt niet meer in kunnen beeld om weer bij me ma te wonen ook is het veel fijner voor de kleine want die kunnen we nu zijn rust en regelmaat bieden wat eerder niet kon.

Ik kan je alleen 1 tip geven en dat is zolang je iets ECHT wilt moet je ervoor blijven knokken. Het kan 2 jaar duren wellicht 4 jaar maar als je echt iets wilt komt het goed!

SucceS!

11. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Keejbie,,
    bedankt voor je berichtje :)
    ik ga er zeker voor blijven knokken ..
    hier in huis kan ik niet blijven wonen het is echt te klein. en om nou bij mijn schoonouders te gaan zitten dat gaat ook niet lukken,, wij blijven ook reageren en reageren dus ja het enigste is wachten..

12. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hehe geen dank!

Heb zelf ook in een *$# situatie gezeten eerst en ja kan natuurlijk alleen mijn ervaring met je delen.

Ben je al eens langs geweest om te kijken wat je mogelijkheden zijn wat betreft urgentie?!

13. essepes

essepes Actief lid

18 aug 2006
    198
    0
    0
    Wij hebben wel urgentie gekregen, hier kun je dat aanvragen vanaf 16 weken zwangerschap. In brochures en op internet stond dat zwangerschap alleen geen reden was voor urgentie, maar toen we het aanvraaggesprek hadden zeiden ze dat ze meestal zwangeren wel urgentie gaven.
    Maar dit verschilt ook heel erg per woningbouwvereniging geloof ik.
    Wij zaten samen op een studentenkamer dus het was ook echt wel nodig.

Nu sparen we gewoon verder en tegen de tijd dat Mika 1 is hebben we zat punten om hier weer weg te kunnen, al weet ik niet of we dat dan ook meteen gaan doen want we hebben hier aardig wat tijd en geld in gestoken.

Succes!

14. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Okaj dan,,
    mag ik vragen in welke provincie je woont ?

hier schijnt het dus dat je ook iets speciaals aan kan vragen.
    ben er druk mee bezig :).. dus hopelijk voor dat de kleine er is
    iets te hebben en ander smag ik tijdelijk bij mijn ma in trekken :)

15. essepes

essepes Actief lid

18 aug 2006
    198
    0
    0
    Ik woon in zwolle, provincie overijssel. Maar ik denk niet dat het per provincie gaat trouwens, volgens mij verschilt het per gemeente.

Je kan altijd langsgaan bij de woningbouwvereniging om te vragen of je misschien in aanmerking komt, en het dan gewoon aanvragen. Niet geschoten is altijd mis!
    wel fijn dat je anders nog een tijdje bij je ma terecht kan, ik neem aan dat het niet al te lang meer zal duren voor je een huisje hebt als je al 1,5 jaar reageert? Gaat dat bij jullie ook dmv een puntentelling?

Liefs esther

16. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    ja volgens mij wel door middel van punten.
    zal het is gaan na vragen :)..
    bedankt voor je tip :)

Deel Deze Pagina