Reactie van je kindje op eerste hapjes?

Discussie in 'Voeding' gestart door Lucia, 6 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hallo,

ik ben me al een beetje aan het voorbereiden en oriënteren. ;)

Wat hebben jullie als eerste hapje aan jullie kindje gegeven, en wat was je kindje's reactie hierop? :D

Groetjes Lucia xxx

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ik heb als eerste worteltjes gegeven.
    had verwacht dat hij een vies gezicht zou trekken etc,maar hij vond het gelijk al lekker :D

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    hier ook worteltjes als eerste groente en zo'n kuipje frutapura als fruithapje.
    Eerste hapje is altijd even rare mond trekken, want ja je weet neit wat er komt he. Maar na echt goed geproefd te hebben, gaat het mondje daarna zeer vrijwillig open voor een volgend hapje ;)

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik heb als eerste broccoli gegeven. Het was meteen kauwen, zo mooi om te zien :D

5. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Ik gaf worteltjes en dat ging goed. Ook ik verwachtte het beruchte 'gassie wat is dit nou' gezichtje te zien :D

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Hier ook worteltjes en ik heb nog nooit een vies gezichtje gezien. Ze keek meer met grote ogen, van heee, dat is lekker!

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee kreeg peer als eerste hapje, ze trok even een vreemd gezicht maar al snel ging haar mondje weer open.

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @all: hoe wisten jullie dat je kleintje toe was aan vaste voeding?
    En, als je dan die eerste hapjes geeft, hoe merk je dan bv dat ze er nog niet klaar voor zijn?(bv als je met 4 maanden begint dan)
    Gaan ze het dan uitspugen ofzo?

9. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Wij boden bloemkool als eerste aan, a la Rapley. In eerste instantie werd er getest hoe ver je het de tuin in kon slingeren en of je ermee op de tafel kon timmeren. En van het laatste verdween er iets in zijn mond.
    Was echt lachen.

Ik heb het algemene advies van 6 maanden aangehouden, kon echt niet zien of hij eraan toe was.

10. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Mijn meisje krijgt nog 5 flessen en dat vindt ze prima. Heb niet het idee dat ze ook maar enigszins iets van bijvoeding mist.. al is ze wel bijna 6 maanden. Dus dan is ze er wel aan toe, omdat dan de energiebehoefte groter wordt.
    Moet eerlijk zeggen, dat ik er zelf minder aan toe ben. Vooral de laatste fles laten vervallen, als ze dan zo slaperig is, is ze zoooo lief ´s avonds. ik ga dat echt wel missen. Je hoort t, mama is er zelf ook nog niet echt aan toe hihihi

Maar goed, dus hier bijna bijvoeden. Weet nog niet wat we als eerste mogen gaan geven, rijstebloem/pap, of groente.

Ben wel benieuwd wat ze daarvan vindt! En hoe ze moet gaan kauwen met nog nul tanden haha Camera in de aanslag dus...

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hallo!

Ik heb Alyna nu 2x worteltjes gegeven en 1x peer, ze vond het helemaal geweldig! :D

Eerst trok ze een heel raar gezicht, maar toen ze het doorhad bleef dat mondje maar open gaan :)
    (eerst wel naar cb gebeld hoor, er komen niet echt allergiën in onze fam voor, dus mochten we met 4 maanden beginnnen)

Weet alleen niet wat nu de beste tijd is om haar 'vast ' een groente en fruithap te geven.Willen jullie daar even mee helpen?
    Dit zijn de tijden van haar flessen:

9.00u
    13.00u
    17.00u
    21.00u

Alvast bedankt! :D

12. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik ben begonnen met een milde pap, vond hij heerlijk. Daarna de groenten uit een potje en die eet hij goed. Nooit een vies gezicht gezien, maakte niet uit wat we hem gaven, alles was lekker!

Tot vanmiddag dan. Ik dacht, nu is hij bijna 6 maanden en hij eet zijn groenten goed, ik doe hem vast een plezier met een stukje geprakte banaan.. Dus niet he? Hij trok me toch een smerig gezicht! Hele fijne gekookte appel wat ook bah. Uiteindelijk de banaan gemengd met zijn pap en toen heeft meneer het wel opgegeten maar het zag eruit alsof hij dat meer deed om mij een plezier te doen dan dat hij echt lekker vond.. ;) Vandeweek maar weer eens proberen...

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Eerste hapje was hier meloen geloof ik. Met 5 en halve maand. Geen succes. Pas met ruim 7/bijna 8 maanden is Jarissa echt gaan eten. Tot die tijd flessen melk en pap. We hebben er nooit een probleem van gemaakt en het is ook vanzelf goed gekomen. Ze is nu net een kliko, werkelijk alles gaat er in in grote hoeveelheden.

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ben intussen naar het CB geweest, ze zeiden dat ik het hapje moet geven op de 'gewone' tijd van een fles(13.00 of 17.00), en daarna een fles geven en kijken wat ze ervan drinkt.

Dan moet dat hapje (als ze zo'n 200g eet) een flesje gaan vervangen langzaamaan...

15. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    hier wel een vies gezicht en na 2 weken nog steeds, ze vind er echt helemaal niets aan.
    Ik weet dat ze het nu nog niet eht nodig heeft maar ik ga er toch maar mee door. Ik moet zeggen dat het gemengde fruit een stuk beter gaat

16. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik kom nog even zeggen dat het hier héél goed gaat met de hapjes! :D
    Alyna eet alle groenten op die ik haar voorschotel :)

(klein vreetzakje haha)

Ze krijgt nu dus een heel potje en daarna nog zo'n 90 cc melk.(ze zou eventueel ook wel meer als één potje eten, maar ik laat het voorlopig zo, de melk is toch nog veel belangrijker...)

17. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    wij maken alles zelf met de babycook.
    en kreeg als eerste worteltjes.heeeel anders als uit n potje en veel lekkerder en zoeter.
    ze heeft inmiddels worteltjes op en witlof en boontjes en broccoli.en sinds 3 weken krijgt ze er wat aardappel door en n stukje kip soms.

als fruit is beter zeggen ze om in tbegin uit potje te geven omdat dat wat milder is en de hitte erover is geweest.
    ze krijgt hier de ene keer olvarit en de andere keer frutapura (zijn erg lekker )

18. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse was 10 weken toen ik voorzichtig begon met een paar hapjes fruit elke dag. Hij vond het meteen al heerlijk dus niks geen gekkebekken.
    Inmiddels heeft hij echt al het fruit wat ik maar bedenken kan, al geprobeerd en hij vindt echt alles lekker. Ik maak het altijd zelf fijn met de staafmixer. Nu al niet meer zo fijn als in het begin. Meestal 2 of 3 soorten door elkaar.
    Twee weken geleden zijn we begonnen met groente. Sommige soorten vind hij wel lekker, maar nog niet alles. Maakt niet uit, komt vanzelf wel.

19. Pris

Pris Fanatiek lid

Tygo zijn reactie op zijn eerste hapje:

Later ging het wel beter en vind ie het hartstikke lekker.

20. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum

Deel Deze Pagina